Inlägg från: Anonym (Vildblomma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vildblomma)

Namnet Gunnar?

Vad tycker ni om det? Storasyster heter Astrid. 

Gillar själv det väldigt mycket men blir osäker då det inte känns som ett namn nån döper barn till nu?

• Svar på tråden Namnet Gunnar?
  • Anonym (Vildblomma)
    Anonym (Sara) skrev 2023-12-20 07:46:33 följande:

Helt ärligt tycker jag att det är ett av de fulaste namnet som finns. Men visst kan du ge ett barn det namnet om du vill. Det är vanligt att ge barn gubb-namn nu. 

Nyfiken, vad gillar du själv för namn?
  • Anonym (Vildblomma)
    Anonym (SL) skrev 2023-12-20 09:09:31 följande:

Som flera har skrivit så är det trendnamn just nu...men personligen tycker jag det är väldigt fult. Finns betydligt finare namn som trendade samtidigt...

Ok, ja smaken är som baken. Jag tycker mycket om det.
  • Anonym (Vildblomma)
    Anonym (Sara) skrev 2023-12-20 10:18:00 följande:
    Jag kan ge några exempel om du vill. Arvid, Emil, Adrian, Gabriel, William, Noah, Elliot, Jack. 
    Vilka är namn jag inte tycker är fina alls och aldrig skulle döpa barn till. Emil undantaget. Anade nästan det - man har ju sina egna preferenser för just namn.
  • Anonym (Vildblomma)
    Anonym (SL) skrev 2023-12-20 11:15:28 följande:
    Och det är ju självklart det viktigaste...
    Men nu frågade du om vad vi andra tyckte...

På förskolan jag jobbar har vi redan haft några Gunnar så om det "bara" är osäkerhet kring huruvida det är vanligt eller ej så kan jag lugna dig med att det blir vanligare och vanligare...
    Så du är uppenbart inte ensam om att tycka om det...
    Absolut. Jag reflekterade bara.
  • Anonym (Vildblomma)
    Anonym (L) skrev 2023-12-20 11:42:37 följande:

Jättefint tycker jag! Men det är väldigt trendigt just nu har jag märkt vilket blir lite tråkigt.

Va? Är det? Jag känner ingen alls som valt det som namn, däremot flera Sixten, Tage och Ture varför de namnen gick bort.
Svar på tråden Namnet Gunnar?