Vickan31 skrev 2024-06-10 20:02:41 följande:
ivf90: Vad roligt att höra ifrån dig!
Så glad att du fått må så bra i graviditeten, men låter jobbigt såklart med en stressig jobbvår. Förutom kisseriet och tröttheten så mår du ändå rätt bra då? Vi har ju samma BF du och jag så det känns verkligen sjukt spännande att det närmar sig nu! Jag kommer på mig själv med att tänka på nedräkningen till BF som någon slags sanning, så jag får påminna mig själv om att det ju är större chans att gå över tiden än att bebisen skulle komma precis på den dagen. Men vi får se! Ska bli så spännande att få någon mer uppdatering här framöver, och hoppas att du som sagt hinner varva ner lite innan det är dags för den lilla att komma till världen
Melsson skrev 2024-06-05 09:53:02 följande:
Även jag har lyst med min frånvaro här- jobbar ju inte längre så sitter aldrig vid datorn, så då blir det att man inte är inne här så ofta tyvärr. Men så kul att få läsa lite uppdateringar om hur det går för alla. Är ju många med BF här i juni.
För oss blir det också ett junibarn och inte ett majbarn, är 8 dagar över tiden idag och ska in på kontroll i eftermiddag. Jag hoppas verkligen att det drar igång av sig självt så att man slipper bli igångsatt. Just nu är det lite jobbigt psykiskt, jag är så otroligt rädd för plötslig spädbarnsdöd i magen som man läser överallt att det ökar när man går över tiden, men jag försöker att tänka positivt och känner ju henne ofta. Men ska bli skönt att komma på en kontroll - hoppas det inte kommer ut en bjässe hehe.
Ni som har BF här i juni, har ni haft förkänningar eller så?
Blir 5 juni-bebisar ju, kul <3
Melsson: Vad roligt med så många juni-bebisar, men förstår om det känns tungt att gå över tiden såklart. Nu har det gått fem dagar sedan du skrev (även jag loggar tyvärr in mer sällan sedan jag slutade jobba eftersom FL inte är lika smidigt på telefon tycker jag) och jag är ju sååå nyfiken om bebisen har kommit nu?
Jag har 9 dagar kvar till BF men inga förkänningar direkt, tycker att många jag pratat med inte haft det men det är såklart individuellt som med det mesta som rör graviditet och förlossning. Eventuellt släppte en liten del av slemproppen ikväll, men jag är inte säker. Bara att vänta och se, börjar kännas mer verkligt i alla fall nu, helt klart! Hoppas att du mår bra och att allt gått fint om det är så att du har blivit mamma nu! 🥰 Tänker på dig!Awesomeginger: Haha vilken liten buse du verkar ha där i magen, men skam den som ger sig och skönt att höra att de till slut kunde se allt de ville se och att det såg så bra ut! 🥰 Hoppas att de här goda beskeden kanske kan få dig att våga tro och hoppas lite mer, jag tyckte i alla fall att den värsta nojan och oron mattades av efter RUL
Quincey skrev 2024-06-08 14:19:31 följande:
Vickan31 och Sandralinnea123, tack så mycket ☺️❤️
Awesomeginger, grattis till en liten pojke! Har faktiskt läst att det föds något fler pojkar än flickor efter IVF, minns inte varför dock. Lustigt allt du fick göra för att de skulle se ordentligt, och så skönt att det såg bra ut!
Jag har VUL 13/6, känner mig livrädd och ser inte fram emot det. Har insett att jag tänker att det är större chans att det blir ett tredje missfall än inte så försöker lugna mig med att det faktiskt är större chans att det ska gå bra än inte... Försöker känna efter om jag har symptom varje dag.. har varit bortrest vilket jag tror är bra för då har jag tänkt på annat. Vi får se.
Quincey: Vad bra att det är så nära till VUL nu, men det är klart att det är blandade känslor och mycket oro och nervositet inblandat också. Ska tänka på dig extra mycket på torsdag, och även om det är svårt att tänka positivt efter det du varit med om så har du ju rätt i att chanserna att det ska gå bra är mycket större!
Tror också att det kan vara bra med lite miljöombyte ibland och tänka på annat, så hoppas jag att tiden går snabbt fram till VUL nu och att du får bra besked då
Orkidé8181: Vad roligt med en uppdatering från dig, det låter ju som att ni har det jättebra 🥰 Både att han växer och har det bra, och att ni får sova nästan hela nätterna, wow! Här är det 9 dagar kvar till BF, så vi får se om jag får någon förvarning eller om jag helt plötsligt skriver en dag att jag blivit mamma. Har mycket tankar och drömmar nu på nätterna om förlossningen och om hur allt ska gå, men det är bara att hålla tummarna att allt ska gå bra och jag försöker att tänka att nervositet är normalt och något som jag får leva med. När bebisen väl är här blir det ju andra saker att oroa sig för istället, haha.
/Vickan, vecka 38+4
Vad spännande Vickan!
ingen bebis än?
vår kom i v 37+3 så du har varit gravid längre än mig 😅
ja jag drömde jätte konstigt i natt, upptäckte igår att lillen fått en tand, alltså att den precis kommit upp så vi kände den.
och i natt drömde jag att han helt plötsligt kunde krypa så han försvann hela tiden, och han kröp jätte snabbt!!
jag var jätte stressad när jag vaknade för jag var helt säker på att han kunde krypa 🤣
men han kan ju knappt sitta själv än 😂😂😂
stort lycka till till dig när det väl är dags ❤️