Vickan31 skrev 2024-01-29 14:18:18 följande:
Zaro: Tusen tack för grattishälsningen efter mitt RUL, och framför allt blev jag ju så glad att det gick bra på ditt ultraljud samma dag! Det låter ju positivt att fostervattnet börjat öka lite och bra att de följer er med så täta besök nu, så hoppas vi att fosterhinnan har läkt snart Jag har också moderkakan i framvägg, så jag förstår vad du menar med att fosterrörelserna inte känns lika tydligt då med moderkakan som ?stötdämpare? emellan. Vad intressant att fler ultraljud ökar chanserna att barnet blir vänsterhänt, det hade jag ingen aning om! Angående järnvärde så har jag bara kollat det en gång hittills i graviditeten och då låg mitt ferritin på 129, så jag kan inte bidra med bra tips eller insikter ännu tyvärr.
Clemmentina: Stort tack för dina fina ord, det känns som en fantastisk lättnad att allt såg bra ut nu på RUL! Hur mår du?
ivf90: Vad bra att du bad om ett tidigare datum för RUL och tänk att ni fick se er livs levande, sprattlande, friska bebis!! 😍 Eran dotter, så stort!
Melsson: Ååh men tack bästa du, nu kan jag verkligen släppa den värsta oron och försöka njuta och planera för en framtid tillsammans med våran alldeles egna lilla dotter! Det känns fantastiskt, fortfarande lite som en dröm ändå! Längtar tills jag börjar känna ordentligt fosterrörelser, jag tror att jag känner lite nu men det är lite otydligt på grund av att min moderkaka sitter i framvägg. Håller verkligen med dig om att det är sjukt långt mellan besöken, hade önskat att det var lite tätare även under graviditetens första 26 veckor eller så.
Grimaserar: Tack snälla, jag känner precis som du beskriver att det är nu efter RUL som jag kan börja våga tro att det här kan gå bra och att det är dags att vi förbereder oss för att välkomna vår lilla dotter i juni Hur mår du?
Orkidé8181: Stort tack, det känns underbart med de glada nyheterna både på mitt RUL och för de andra här i gruppen som kommit med positiva besked nu! Ouff, den där akuta kissnödigheten du beskriver kan inte vara att leka med ? och så sjukt att du har tre veckor mellan dina besök så här sent i graviditeten! Håller med de andra om att det låter som en väldigt sund inställning att ha noll krav på sig själv efter förlossningen
Noelani: Wow vad tiden går, vecka 27 för dig nu alltså! Så glad att höra att du mår bättre nu än tidigare under graviditeten, och vad häftigt att få känna mer rejäla sparkar! Det låter ju jättebra att du ska få träffa en barnmorska nästa vecka för att prata om kejsarsnitt, jag håller tummarna för att du ska få bra besked då!
Hos mig ingenting nytt, bara att jag kämpar på med foglossningen som kom rätt plötsligt och att jag annars njuter i fulla drag efter de som sagt glada nyheterna på RUL och tycker att det är kul att börja känna vad jag tror är bebisens små rörelser (trots moderkaka i framvägg så jag är lite osäker hur det ska kännas) men jag längtar till tydligare sparkar framöver
/Vickan, vecka 19+4
Ja jag är i något mellanläge verkar det som, som jag skrev i tidigare inlägg som svar till Zaro, jag är i en gråzon så de verkar hoppa lite emellan allt möjligt.
som tur var har jag mått bra hela grav ( bortsett från illamåendet i början ) men misstänker att det hade blivit mer problematiskt om det hade varit en komplicerad graviditet, de hade nog inte riktigt vetat vilket ? fack ? de skulle placera mig i 😂
ja herregud, slappna av ❤️
livet blir sig aldrig likt efter att man fått barn, man gör omprioriteringar i allt ( eller jag gjorde det iallafall )?
det jag uppskattade mest när jag var tillbaka på jobbet var att kunna dricka kaffet i fred ( varmt dessutom) och kissa ifred 😅
hur jag såg ut har jag inte ens ett minne av att jag tänkte på 😂🙈