lissan111 skrev 2024-01-13 15:35:48 följande:
Tack så mycket 😊
Vad kul, grattis till dig också! ❤️ Vad jobbigt med ordentligt illamående! För mig var det också jobbigast ungefär den perioden, mellan ca v 7-10/11 tror jag. Då var jag riktigt trött hela tiden och mådde illa en del men illamåendet blev aldrig så intensivt som tur var utan var på en hanterbar nivå, så jag kom nog ganska lindrigt undan ändå 😄 Sedan v 11 eller 12 mår jag typ helt som vanligt igen, illamåendet försvann och energin kom tillbaka så det känns väldigt skönt! Man blir ju så mycket gladare då man mår bra. Kan ha hjälpt också att jag började ta järntabletter efter första besöket hos barnmorskan då de såg att mitt blodvärde var lite lågt. Vad härligt att du också mår bra nu! Har du haft några problem med foglossning och annat?
Vad skönt att du verkar fått lindrigt illamående, jag kräktes aldrig, men kunde ju knappt röra mig? så påfrestande?
jag had me lite lågt TSH i början som rättade till sig, är väl typ då moderkakan tar över, sedan lite lågt järnvärde Så testat lite olika järntabletter.
inget jag känt av men pausat med järntabletterna ibland då jag inte alltid mått så bra av dem, men så fort jag pausar går det över 😊
ingen foglossning, men börjar bli lite öm i bäckenet, men mer när jag böjer mig/ vänder mig i sängen osv?
men det har gått fort nu på slutet, det liksom spänner. Över allt och tryck neråt , så nu börjar man på riktigt längta och vill att han ska komma ut 😊