• Orkidé8181

Vi som till slut blev gravida med IVF

Melsson skrev 2024-01-29 13:25:45 följande:
    Ja det blir ju skaplig extra påfrestning på leder och knän osv om man går upp typ 30 kg, så är ju lite det man vill undvika med! 

Hur var det med tidigare barn, gick du över tiden då eller födde du innan BF?
    Ja jo absolut!
    såklart jag förstår att det blir satans tungt om man går upp alldeles för mycket, men jag känner ju av mina 11 kg och tycker det är tungt? men jag tillåter mig ändå att gnälla 😅

båda Lina 2 tidigare har kommit i v 39, så får se vad denna vill, går in i v 38 imorg och ska till BM 7/2 😊
  • Orkidé8181
    Zaro skrev 2024-01-29 17:18:51 följande:
    Hahaha! Men wow - du kan ju ploppa närsomhelst så att säga, det är riktigt spännande att följa dig Solig
    hahaha ja 😂
    å nu går vi på tå allihop här hemma 😂

min stora barn längtar efter FF och få äta hämtmat, samtidigt har jag börjat få lite ondare emellanåt, men det går liksom över?

min yngsta var ute på 15 min så det är väl det jag är mest nojig över eftersom jag fortfarande jobbar heltid, min sambo är på sitt jobb och jag är ensam hemma största delen av dagen?
    men det blir som det blir 😅

får väl kånka BB väska till taxi själv och mötas upp på BB i värsta fall 😅

min ena är född på morgonen vid 8.30 efter 3 timmar på förlossningen och den andra är född ca 22.39 efter 15 - 30 min inne på rummet så känns också som ett lotteri, när på dygnet? 😱

jag försöker fortsatt fokusera på jobbet för att inte jaga upp mig själv?
  • Orkidé8181

Hej,

våran lilla kille bestämde sig för att komma ut igår? 
    efter 2 timmar på förlossningen så är han äntligen
    här 🥰

• Orkidé8181

Hej allihop 😊

Tack för gratulationerna ❤️

ska försöka att ge er en förlossningsberättelse som inte är alltför lång 😊

Jobbade som vanligt i fredags, låg i sängen vid 16.30 och vilade, tänkte städa å fixa efter att ha stängt ner jobb, helt plötsligt knäpper det bara till och det blir helt blött, trots att jag aldrig varit med om att vattnet går så var det ingen tvekan.
    gick till toan och bytte om? sedan kom det 2 vändor till, inte lika mycket vatten men sipprande och ibland med lite klumpar ( slempropp antar jag fast jag aldrig varit med om den heller ).

jag ringde förlossningen som ville vi skulle avvakta 2 timmar för att se om värkar kommit igång, kände ingenting.

då var klockab ca 16.40 och min sambo tog en taxi hem.
    tingde förlossningen igen kl 18.40 och vi fick en tid för kontroll kl 20.

kom in kl 20, allt lugnt, var öppen 3 cm, bebis och jag mådde bra, de ville att vi skulle ta en promenad på 30-45 min för att se om något kom igång annars skulle de skicka hem oss.

vi var ute 15 min sedan fick jag ont både pga att gå men också ont och sammandragningar som jag ändå haft senaste tiden.

gick in, de vågade ändå inte skicka hem eftersom  har 2 snabba förlossningar i min historik.

Kl 22.00 får vi ändå 1 rum på förlossningen och blir inskrivna då kvällspersonalen kommer.

värkarna blir starkare men ändå inte tätare.
    tillslut får jag lustgas, vet inte vad klockan är, men får en tens också efter det eftersom jag skrivit det som önskemål.

jag har ju ingen tidsuppfattning här, men vi blir inskrivna km 22 och 23.52 är han ute och allt klart 😊

fick sys med 3 stygn, men var nog mer kosmetiskt om jag förstod det rätt? gick bra, sved lite av bedövningen, sen fick jag någon spruta så livmodern skyller dra ihop sig?

fock 1 rum på BB vid 3, lpg mest och väntade på läkaren igår fm, fick gå vid 13 eftersom allt gått bra och bra?
    ska tillbaka snart nu idag bara för att mäta värden för ev gulso, men han låg bra igår när vi åkte hem men de ville ha koll eftersom ett av mina tidigare varit lite gul 😊

fråga gärna om ni har frågor 😊

• Orkidé8181
    Orkidé8181 skrev 2024-02-04 13:11:04 följande:

Hej allihop 😊

Tack för gratulationerna ❤️

ska försöka att ge er en förlossningsberättelse som inte är alltför lång 😊

Jobbade som vanligt i fredags, låg i sängen vid 16.30 och vilade, tänkte städa å fixa efter att ha stängt ner jobb, helt plötsligt knäpper det bara till och det blir helt blött, trots att jag aldrig varit med om att vattnet går så var det ingen tvekan.
    gick till toan och bytte om? sedan kom det 2 vändor till, inte lika mycket vatten men sipprande och ibland med lite klumpar ( slempropp antar jag fast jag aldrig varit med om den heller ).

jag ringde förlossningen som ville vi skulle avvakta 2 timmar för att se om värkar kommit igång, kände ingenting.

då var klockab ca 16.40 och min sambo tog en taxi hem.
    tingde förlossningen igen kl 18.40 och vi fick en tid för kontroll kl 20.

kom in kl 20, allt lugnt, var öppen 3 cm, bebis och jag mådde bra, de ville att vi skulle ta en promenad på 30-45 min för att se om något kom igång annars skulle de skicka hem oss.

vi var ute 15 min sedan fick jag ont både pga att gå men också ont och sammandragningar som jag ändå haft senaste tiden.

gick in, de vågade ändå inte skicka hem eftersom  har 2 snabba förlossningar i min historik.

Kl 22.00 får vi ändå 1 rum på förlossningen och blir inskrivna då kvällspersonalen kommer.

värkarna blir starkare men ändå inte tätare.
    tillslut får jag lustgas, vet inte vad klockan är, men får en tens också efter det eftersom jag skrivit det som önskemål.

jag har ju ingen tidsuppfattning här, men vi blir inskrivna km 22 och 23.52 är han ute och allt klart 😊

fick sys med 3 stygn, men var nog mer kosmetiskt om jag förstod det rätt? gick bra, sved lite av bedövningen, sen fick jag någon spruta så livmodern skyller dra ihop sig?

fock 1 rum på BB vid 3, lpg mest och väntade på läkaren igår fm, fick gå vid 13 eftersom allt gått bra och bra?
    ska tillbaka snart nu idag bara för att mäta värden för ev gulso, men han låg bra igår när vi åkte hem men de ville ha koll eftersom ett av mina tidigare varit lite gul 😊

fråga gärna om ni har frågor 😊

citerar mitt eget inlägg och svarar här som tillägg? 

vad gäller smärtlindring så blev det samma som med mina 2 andra, TENS och lustgas.

jag måste ändå säga att den massage som BM gjorde, eller studenten gjorde ( hade en BM och ensfyrens ) var nog det som avladtade mest.
    hade en student med på min första förlossning också?
    de är så goa och engagerade ❤️

vi mår bra allihop, men han föddes i v 37+3 så vi hade kanske trott minst 1 vecka till iallafall 😅
    men nu blev det inte så 😅

har gått lite segt med amningen så har varit tillbaka varje dag sedan vi kom hem i lördags, men nu idag kom den äntligen igång och det har blivit lite lugnare 😊
    men tror jag fortfarande går på lite hormoner och känner mig inte speciellt trött som tur var 😊
  • Orkidé8181
    Vickan31 skrev 2024-02-08 08:59:53 följande:
    Melsson: Haha ja jag håller verkligen med, är så glad att sambon är så intresserad och läst på om barnvagn, babyskydd med mera, så nu är det faktiskt beställt igår! Glad Tack för att du säger så, jag tror ju att jag har börjat känna och går in i vecka 22 idag så det borde bli tydligare och oftare snart trots moderkaka i framvägg, alltid ska jag noja över något, haha 😅 Vad roligt att du delar med dig av magbilder, jag tycker att din är superfin och så häftigt att se skillnaden nu på bara några veckor! Hjärta Tråkigt med tröttheten bara, har du tid hos barnmorska snart för att kolla upp järnvärdet? Jag skickar en magbild också strax 😉
    Zaro skrev 2024-02-05 14:49:18 följande:

Vickan: så mycket att hålla koll på, man undrar ju om man verkligen är kvinna, så dålig koll man har Skrattande Ja, lugn bara lugn, det kommer gå jättebra! Jag mår bra även om virusen inte riktigt släpper taget om mig, men så är det ju för många nu. Fokuserar mycket på jobb och socialt umgänge. Hur mår du?

Zaro: Ja men eller hur, haha! Skrattande Tack för stödet fina du Hjärta Usch vad jobbigt att du fortsatt drabbas av virus, men precis som du säger är det ju så för många just nu tyvärr. Toppen att ha sådana saker att fokusera på så att tiden går lite snabbare. Vilken vecka är du i nu? GladNoelani: Ååh det låter som att det är full fart där inne, och tänk att det bara är ungefär 10 veckor kvar nu, så snabbt tiden har gått på ett sätt! Hjärta Har ni hittat någon vagn ni vill ha? Ååh vad fint skrivet, det är verkligen en dag att längta till! 😍
    Orkidé8181 skrev 2024-02-07 22:13:45 följande:
    citerar mitt eget inlägg och svarar här som tillägg? 

vad gäller smärtlindring så blev det samma som med mina 2 andra, TENS och lustgas.

jag måste ändå säga att den massage som BM gjorde, eller studenten gjorde ( hade en BM och ensfyrens ) var nog det som avladtade mest.
    hade en student med på min första förlossning också?
    de är så goa och engagerade ❤️

vi mår bra allihop, men han föddes i v 37+3 så vi hade kanske trott minst 1 vecka till iallafall 😅
    men nu blev det inte så 😅

har gått lite segt med amningen så har varit tillbaka varje dag sedan vi kom hem i lördags, men nu idag kom den äntligen igång och det har blivit lite lugnare 😊
    men tror jag fortfarande går på lite hormoner och känner mig inte speciellt trött som tur var 😊
    Orkidé8181: Vad roligt att du haft studenter med dig vid två förlossningar nu, speciellt eftersom de verkar ha gjort bra saker Glad Ååh ja han kom lite tidigare än beräknat då kan man säga, men så fint att höra att ni mår bra! Hjärta Glad att höra att det går bättre med amningen nu, och så häftig kroppen är ändå med alla hormoner som kickar in! Skrattande

Jag upplever att studenterna är väldigt engagerade, har bara positiva upplevelser 😊

han vägde 3099 g och var 50 cm så är rätt glad att han kom nu och inte om 2 v 😂
  • Orkidé8181
    Humlaaan skrev 2024-02-08 11:50:37 följande:

Vilka fina magar <3 spelar ingen roll storlek eller form, allt är fint! håller med om Vickan31s mage! SNYGG!

Helt sjukt det där med kommentarer på magar alltså. Jag har fått allt från att oj vad liten till är du säker på att det inte är tvillingar...
    Vilket verkligen kan såra då jag själv vet att min son ligger på -25% i tillväxt. Man borde tänka mer på vad man säger...

Härligt att läsa alla uppdateringar här inne, Grattis Orkide8181 till ert barn, vad underbart! 

Zaro, så coolt att följa er resa och hur ni kämpar och hur positiv du är, det gör allt! 

Noelani, så häftigt att det snart är er tur alltså! :) Hur mår du? 

Jag blir troligen igångsatt nästa vecka, då är jag i 37+0, lite läskigt att sätta ett datum sådär bara ;)

Tack Humlan 🥰
  • Orkidé8181

Noelani och Zaro tack ❤️

jag tycker mest det är så sjukt fascinerande att på tisdagen låg samma krabat i magen med alla fingrar, tår, går mm som kom ut några dgr senare?
    blir så konstigt när man börjar tänka för mycket?

igår satt jag och tänkte att för 1 vecka sedan var jag inne på jobbet, de fick hjälp mig med såna där blå man har på skorna för jag orkade inte byta om till inneskor?

2 dygn senare har jag han i min famn? är fortfarande lite surrealistiskt eftersom det gick så fort och vi som sagt kanske tänkt oss någon vecka till innan han kom, men han föddes i v 37+3 och ser ut som vilken bebis som helst 🥰

• Orkidé8181
    Melsson skrev 2024-02-08 16:40:30 följande:

Åh vad kul att folk bjussar på magbilder, heja alla <3 Längtar själv efter en fin kula nu utan att bara se ut som en ölgubbe som du så fint uttryckte om dig själv med Noelani haha. 

@Noelani Har du bett om kejsarsnitt eller är det på grund av någon annan anledning? 10v går foooort känns det som, speciellt nu när det snart är vår!

@Orkide åh vilken fin mage, du ser så brun ut med, själv är man likblek haha. Vad är TENS för något? Massage låter ju väldigt skönt, man får be sambon under förlossningen annars hehe. 
    Var bebisen liten när den kom några v för tidigt? Kan tänka mig att det tar lite längre tid att komma igång med amning vid lite för tidig födsel, men skönt att det börjar ordna sig <3

@Vickan åh så spännande med vagn, vad har ni landat i till slut? Och vilken fin mage, håller med dom andra, goals! Känns som min mage växer varje dag så hoppas den snart ser ut sådär!! Har varit skönt med lite mindre mage med men man längtar ju så efter att SE gravid ut och bara gå runt och mysa med magen <3 Och ja, imorgon är det äntligen dags för besök hos barnmorskan, antar att vi mäter magen och lyssnar på hjärtljud då. Ser så mycket fram mot det <3 

@Humlan, åh så spännande, helt galet att du har en bebis om en vecka?! Förbereder du dig på något särskilt vis? <3

Känns som jag glömt svara dig nu @Zaro men hur är det med dig? <3

TENS är typ elektroder du sätter där du har ont ( BM har stenkoll på vart man brukar ha ont ), sedan pulserar den och under en värn så trycker man in en knapp så det är ihållande vilket gör att det lindrar smärtan.
    du har själv kontrollen och trycker in.

de masserar ( iallafall mig ) på ett sätt som jag tyvärr inte tror min sambo kan 😂
    men de liksom mer trycker på bäckenet på något sätt och det avlastar i värken, sedan mellan värkarna så typ masserar de eller typ klappar så man kan slappna av och ta nästa värk.

Bebis kom i v 37+3 och vägde 3090g och var 50 cm så ganska exakt samma stl som mina 2 andra som kommit i v 39 😊
Svar på tråden Vi som till slut blev gravida med IVF