• BaeA

IVF/ICSI 2024

Vad tråkigt för er tjejer som inte fick något plus denna ruvning, vet precis känslan och besvikelsen. Men ni är grymma, hoppas det tar sig nästa cykel. Jag har gjort fyra misslyckade återföringar, där den fjärde tog sig men där jag tyvärr fick ett missfall I veckan i vecka 8+1. Håller tummarna för oss alla framåt <3

• BaeA
    RH93 skrev 2024-09-08 10:35:25 följande:
    Beklagar verkligen ❤️ så tungt när man också kämpat så mycket. Har ni någon plan framåt?

Ja, herregud man blir helt dränerad på alla känslor och hopp och förtvivlan. Har ett embryo kvar i frysen, men vi kommer att köra nytt plock nu direkt innan vi återför den sista, då jag vill pgt testa dem innan återföring. Vet hur många fler motgångar man orkar, så vill undvika allt sånt om det går. Har fortfarande rätt ont och blöder, men hoppas det är det sista som kommit ut och att kroppen läker snabbt! 

Hur känner du, blir det ny ÅF i nästa cykel?

• BaeA
    RH93 skrev 2024-09-09 07:11:42 följande:
    Okej, va skönt med en i frysen ändå. Gör ni pgt utomlands då? Förstår verkligen att du vill göra allt för att det ska gå bra. Hoppas du snart mår bättre.

Jag hade gärna kört på direkt, men har inte pratat med kliniken ännu då min testdag egentligen är på fredag. Tror att dom rekommenderar en cykel mellan innan nästa återföring eftersom jag gjorde färskförsök nu. Väntan är verkligen det värsta i denna process.
    Håller tummarna för dig på fredag! Var också bombsäker på att mitt inte hade fäst sist, men sen hade jag så fel. Sov också väldigt dåligt, och hade flera av de symptom du beskriver. Så hoppas hoppas! 

Vår klinik blir faktiskt den första som får lov att pga testa, men inte själva embryot utan vätskan de är i och det är 85% vs annars 95% så det känns ändå rimligt. Har inte all info för de berättade att det är nytt sen i somars och det var precis när jag var på VUL för att bekräfta misfallet. 
  • BaeA
    RH93 skrev 2024-09-12 07:25:11 följande:
    Tack ❤️ jag mådde så dåligt imorse när jag vaknade att jag ville ta ett test ändå men det va helt blankt så det blev tyvärr inget. Så jag är väl en av dom som inte får mens förrän jag slutar med progesteronet.

Åh va spännande att få testa något nytt ändå. Hoppas det hjälper er!

Jag beklagar att det inte tog sig denna gång! Känslan och besvikelsen efter man väntat är total. Men du är grym, förhoppningsvis kommer det gå snart ❤️ 

pgt* menade jag. Ja, det ska bli så spännande, men känns jobbigt att börja med hormoner snart igen. är så känslig mot det och har precis börjat tappa lite av de extra kilon man gått upp efter allt.

• BaeA

Som jag skrivit i gruppen fick jag missfall i vecka 9 på mitt senaste försök som var den fjärde embryot som vi återförde. Så tacksamt att de tog sig, men också sörjt att det inte gick längre när jag försiktigt börjat fantisera om våren med en bebis. Det gick iaf bra med alla krämpor efter och nu i dagarna fick jag LH höjning, så redan på tisdag ska jag göra återföring av vårt femte och sista embryo, håll tummarna för att det fäster även denna gång. Har ju inte haft min mens ännu, och läst och hört att kroppen ibland har lättare att bli gravid efter missfall. 

Känner så med er alla som fortsätter kämpa med olika hinder, sånna kämpar allihopa! 

• BaeA
    EFW skrev 2024-10-01 16:54:02 följande:

BAEA

Hoppas det gick bra för dig i dag!! ❤️

Tack fina som tänkt på mig, det gick bra återförde en dag 6. Vårt sista embryo. Ska stötta med intralipd, vilket jag tog direkt efter, nästa blir vid positivt. Utrogestan (känner sådär inför det, så kladdigt och jobbigt) samt trombyl fram till v.32 om det blir något. Så är maxad nu och hoppas att det går vägen! Har TD 16/10 🤎🍂
  • BaeA
    EFW skrev 2024-10-02 06:18:03 följande:
    Då håller jag tummarna nu! ❤️ Vad skönt att ni nu har en sådan bra plan. Hoppas så att detta är erat guldäg! 😍🤞 Ska ni hålla er till den 16 eller kommer ni tjuvtesta? 
    Tidigare har jag inte tjuvtestat, så tror faktiskt inte att jag kommer gör det denna gång heller. Sist när jag blev gravid var jag tvärsäker på att den inte hade tagit sig, så sa det till min man och läkare några dagar innan. drack även vin (så säker var jag), men tji fick jag! Så de ruvardagarna gick så sjukt snabbt, så ska väl försöka leva på som vanligt och inte tänka på det allt för mycket! 
  • BaeA
    EFW skrev 2024-10-03 07:51:22 följande:

Jag är så imponerade av er som kan låta bli att testa, själv testar jag ju till och med ut ovitrellen 😂 Och började hoppas på bebis sträck från ruvardag 5. 

Bara 13 dagar kvar nu då!! Håller tummarna stenhårt för er! ❤️

Hur går det för er andra i tråden? 

Haha, jag alltså man blir ju frestad, men försöker som sagt att fylla dagarna så det går fort. har iaf inga symptom men det hade jag inte sist heller. 
  • BaeA
    Lina98 skrev 2024-10-03 17:28:20 följande:
    Satte in en blastocyst igår. ❤️
    Spännande, hoppas det går vägen! Jag har testdag 16/10
  • BaeA
    Lina98 skrev 2024-10-04 20:23:55 följande:
    Åh vad kul att vi är igång så samtidigt! Jag har testdag 15/10 😍 vilken ruvardag är du på?
    Gjorde återföringen i tisdags av en sex dagars så är bara på dag 3, du då? 😍
  • BaeA

Blev ingenting för mig när jag ruvade på mitt sista embryo, mensen kom igår. Så nu har jag precis påbörjat en ny stimulering. Den här gången kör vi på en Mini IVF med dos 225, ska tillbaka till kliniken på VUL på tisdag och vara redo för äggplock redan torsdag eller fredag nästa vecka. Men istället för som sist ta få ut 30 ägg så är ambitionen 5-7 st riktigt bra. Hoppad att det kommer funka, känns bra att vara igång och vi inte ?förlorat? någon tid sedan missfallet. Hur går det för alla här? något nytt!

• BaeA
    EFW skrev 2024-10-12 07:25:43 följande:
    Vad tråkigt att det inte blev något denna omgång ❤️ Vad skönt att ni ändå har en plan framåt och är på gång redan! Nu håller vi tummarna 🥰

Jag var på VUL i går och fick denna gång se en frisk graviditet med ett tickande hjärta 😍 Vi mätte hela 8+1 fast vi vet att vi var 7+6. Så nu är det bara att vänta till KUB och hålla tummarna att barnet är friskt. 
    Ja, men kändes ändå okej, hade typ ställt in mig på att göra ett nytt plock, kändes också ?bra? att mensen kom precis när jag förväntat så jag inte fick några dagar och tänkte kanske, för utrogestanen ska ju egentligen fördröja den, men jag får ändå den. 

Åh, vilken lättnad och stort grattis!!!! håller nu alla tummarna att tiden går fort till KUB och att allt ser bra ut då. Hur är det med illamåendet, håller det i sig? ❤️
  • BaeA
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-10-12 17:47:52 följande:
    BaeA skrev 2024-10-10 21:14:09 följande:

Blev ingenting för mig när jag ruvade på mitt sista embryo, mensen kom igår. Så nu har jag precis påbörjat en ny stimulering. Den här gången kör vi på en Mini IVF med dos 225, ska tillbaka till kliniken på VUL på tisdag och vara redo för äggplock redan torsdag eller fredag nästa vecka. Men istället för som sist ta få ut 30 ägg så är ambitionen 5-7 st riktigt bra. Hoppad att det kommer funka, känns bra att vara igång och vi inte ?förlorat? någon tid sedan missfallet. Hur går det för alla här? något nytt!

Vad tråkigt Lina98 och BaeA😢❤️ kul att ni båda verkar vara igång och planera för ett nytt äggplock🥰 
    Ja, känns så skönt att redan vara igång. Ska tillbaka på tisdag och så blir det plock senast fredag.
  • BaeA

Gjorde mitt tredje ÄP idag, och det gick toppen. Hade lite lägre dos än sist, så vi fick ut 8st som kommer att befruktats via PICSI och Zymot. Skulle först fått göra en färsk återföring men fick gonapeptyl som ÄL spruta så därför måste jag vänta, lite segt såklart men uppskattar också att de vill göra ordentligt. Denna gång kommer vi   ni-PGT testa vätskan dem ligger i för att se så att det inte finns några kromosomfel. Så inväntar bortfallsblödning och sedan i nästa cykel kör vi modifierad naturlig cykel.

• BaeA
    RH93 skrev 2024-10-19 08:38:12 följande:
    Va skönt att det gick bra 😊 hoppas det kan hjälpa er med testningen. Får jag fråga vad modifierad naturlig cykel innebär? 
    Ja, de skickar vätskan till Italien där de kommer att se om de finns några avvikelser i några av embryorna. Det är när man låter folliklarna växa som vanligt (utan medicinering, man kan ev få Letrozol) men sedan tar man en ÄL spruta för att hålla koll på exakt dag för återföring. vissa får även progesteron support sen.  
  • BaeA
    J000ssan skrev 2024-10-31 15:11:01 följande:

Heeej! 

ja jag gjorde det och det var positivt🙏🙏 men försiktigt glad då jag har kemiska och MA i bagaget! Men glad det iaf fäst så får vi hoppas på det bästa! 

förstår du väntar tills imorgon och skönt med blodprov så får man mer säkra svar🙏 åh ja det kan verkligen vara både och, jag har haft mindre molvärk denna gång men iaf ömma bröst som kommer och går lite! Så analyserar ju allt och livrädd att mista detta igen❤️
    hör av dig när du fått svar, håller alla tummar

stort grattis, håller tummarna nu! ❤️ förstår dock den där försiktiga glädjen. Men nu ska det vara er tur ! 
  • BaeA
    LMSM skrev 2024-11-05 14:43:35 följande:

Hej, 

äggplock 8 igår och de fick ut helt okej antal ägg (9 mogna av 10 blåsor) på lägre dos än tidigare ( 225 bemfola + 75 menopour) samt gubbel ovitrelle. 

Imorse ringde de och sa att endast 4 av de 9 mogna äggen hade blivit befruktade trots ICSI. Antagligen på grund av dålig kvalitet. 

Vi kommer vänta till dag fem för återföring trots få ägg då jag inte orkar lida mig igenom ruvardagar igen. De är alldeles för tunga och läkaren säger nu att labb och livmoder är same same. 

Jag har nu fått ut totalt 79 ägg ( en del såklart omogna och befruktade) totalt 37 befruktade och än så länge aldrig ett endast plus. Ingenting till frysen heller. 

Är det någon här som blivit gravid på över 37 antal befruktade ägg eller fler ägg ut än så här? Tänker att det inte är någon ide att räkna antal äggplock utan snarare antal ägg ut/ befruktade ägg då man får ut så olika antal. Känner bara att det är lönlöst för mig att fortsätta men kan inte sluta heller. 

Heja dig, grym du är som kämpar på! Måste bli något guldägg snart tycker man. jag håller på tar sprutor för mitt fjärde plocka, min befruktningsgrad ser ut enligt följande; 

Plock 1 11/19 ägg befruktade 

Plock 2 28/30 ägg befruktade 

Plock 3 1/8 ägg befruktade 

De två första plocken gjordes sommaren 2023 med 275 menopur första fick jag inget till frysen eller återfört. Andra 5 st 5-6 dagars blaston som återförts med enbart ett som fäst med MF i vecka 9.

runda 3 och 4 har dosen sänkts till 225 menopur, hoppas bara att förra cyklen var otur efter MF. Var på VUL igår och man kunde se 17 folliklar i samma storlek. ska tillbaka på fredag och sedan preppa för plock i början av nästa vecka. 

Ledsen att du inte fått några till frysen, så frustrerande när man inte förstår grundorsaken. Ser man något fragmentering eller så, eller vad anser de vars ?fel? har du provet att ändra kosten för att förbättra kvaliteten? 

• BaeA
    LMSM skrev 2024-11-06 09:38:58 följande:
    Ja jag hoppas det eller så finns det helt enkelt inga haha. 
    å va skönt med så många blaston i frysen även om jag förstår att det fortfarande är förkrossande att ingen fäst. Men det borde ju gå snart då du fått så pass många blaston och dessutom blivit gravid. 

Nej man ser ingenting och läkarna har uttryckt att de inte förstår att det inte går just för att mina ägg ser så bra ut på dag två. DVs kvaliteten (det man ser) på flera embryon varje gång ser jättefin ut. Alla är såklart inte lika fina men har haft flera 9,1-10 poängs embryon dag två helt utan fragmentering som de säger ser ut som skolboksexempel. Slutsatsen är väl då att det är något inuti äggen som är fel dvs den genetiska koden som gör så de inte klarar sig från dag 3. Det är väl egentligen det avgörande och jag tror inte att just det går att förändra med kost osv. 

Av alla ägg som jag vet som man fortsatt odla (har fått tillbaka dag 3 och 2 i princip alla gånger) har jag fått en enda väldigt tidig blasto som sen slutade dela sig helt och en morula. 

Jag har ändrat kosten vid flera tillfällen under de här två åren. Försökt undvika gluten begränsat snabba kolhydrater, ätit massa grönsaker vilket jag iof alltid gjort, inte ätit godis kakor osv, inkluderat nötfärs, försökt få i mig massa antioxidanter som Acai varje dag osv. inte druckit alkohol på 5 månader emellanåt.

ingenting verkar göra någon skillnad men sedan skyller man ändå såklart på att man tex ätit socker och gluten och druckit alkohol i anslutning till att man påbörjade behandlingen de gånger man gjort det och det inte gått hehe. 

Har du ändrat ngt annat i din kost jag inte tänkt på??

Så himla frustrerande situation för dig, hade varit så mycket enklare om man visste vad som var fel så man kunde försöka optimera de förutsättningarna. Har ju också känt samma, men ska till nu till näst plock om vi får några dag 5 testa n-pgt testa dem för vår klinik kan heller inte förstå vad som är fel. ska ni testa att göra det om de tror att det är något inuti?

Jag har ju själv identifierat ureaplasma som jag fick antibiotika för med sista kuren i april och sedan även något förhöjda NK celler i blodet, vill dock att det ska kontrolleras mer när jag tar immundämpande (intralipid). så hoppas också att min kropp känner sig redo snart och vill behålla ett embryo snart. 

samma som du gällande kosten, går liksom inte att helt stanna upp sitt liv under flera år, så för mig har det också främst varit alkohol och socker samt gluten som jag inte åt innan heller. Så har tyvärr inget bra tips att dela när så många befruktade stannar av dag tre. har ni även testat Zymot? När man väljer ut de bästa av simmarna och sedan gör PICSI? 

• BaeA

Igår gjorde jag mitt fjärde äggplock, och fick ut 18 stycken fick reda på att 15 av dem var mogna och 12 st befruktade så väntar med spänning på dag 5 som är på söndag och hoppas att något/några klarar sig. Ska för första gången göra färsk återföring om allt ser bra ut efter VUL på fredag. Just nu känner jag mig lite svullen och öm runt buken. 

Svar på tråden IVF/ICSI 2024