LMSM skrev 2024-11-06 09:38:58 följande:
Ja jag hoppas det eller så finns det helt enkelt inga haha.
å va skönt med så många blaston i frysen även om jag förstår att det fortfarande är förkrossande att ingen fäst. Men det borde ju gå snart då du fått så pass många blaston och dessutom blivit gravid.
Nej man ser ingenting och läkarna har uttryckt att de inte förstår att det inte går just för att mina ägg ser så bra ut på dag två. DVs kvaliteten (det man ser) på flera embryon varje gång ser jättefin ut. Alla är såklart inte lika fina men har haft flera 9,1-10 poängs embryon dag två helt utan fragmentering som de säger ser ut som skolboksexempel. Slutsatsen är väl då att det är något inuti äggen som är fel dvs den genetiska koden som gör så de inte klarar sig från dag 3. Det är väl egentligen det avgörande och jag tror inte att just det går att förändra med kost osv.
Av alla ägg som jag vet som man fortsatt odla (har fått tillbaka dag 3 och 2 i princip alla gånger) har jag fått en enda väldigt tidig blasto som sen slutade dela sig helt och en morula.
Jag har ändrat kosten vid flera tillfällen under de här två åren. Försökt undvika gluten begränsat snabba kolhydrater, ätit massa grönsaker vilket jag iof alltid gjort, inte ätit godis kakor osv, inkluderat nötfärs, försökt få i mig massa antioxidanter som Acai varje dag osv. inte druckit alkohol på 5 månader emellanåt.
ingenting verkar göra någon skillnad men sedan skyller man ändå såklart på att man tex ätit socker och gluten och druckit alkohol i anslutning till att man påbörjade behandlingen de gånger man gjort det och det inte gått hehe.
Har du ändrat ngt annat i din kost jag inte tänkt på??
Så himla frustrerande situation för dig, hade varit så mycket enklare om man visste vad som var fel så man kunde försöka optimera de förutsättningarna. Har ju också känt samma, men ska till nu till näst plock om vi får några dag 5 testa n-pgt testa dem för vår klinik kan heller inte förstå vad som är fel. ska ni testa att göra det om de tror att det är något inuti?
Jag har ju själv identifierat ureaplasma som jag fick antibiotika för med sista kuren i april och sedan även något förhöjda NK celler i blodet, vill dock att det ska kontrolleras mer när jag tar immundämpande (intralipid). så hoppas också att min kropp känner sig redo snart och vill behålla ett embryo snart.
samma som du gällande kosten, går liksom inte att helt stanna upp sitt liv under flera år, så för mig har det också främst varit alkohol och socker samt gluten som jag inte åt innan heller. Så har tyvärr inget bra tips att dela när så många befruktade stannar av dag tre. har ni även testat Zymot? När man väljer ut de bästa av simmarna och sedan gör PICSI?