• BaeA

IVF/ICSI 2024

Testade precis positivt 2-3 veckor!!! Kan inte tro det är sant. Trodde aldrig aldrig detta för en vecka sedan och därför har denna ruvning varit så enkel, för jag var inte hoppfull alls. Är fortfarande försiktigt glad och ska berätta för min man på onsdag när vi har vår årsdag, men att det gick. Vet inte om det är intralipen som jag tog veckan  och om det är något jag isf borde fortsätta med. tog dock inte efter FET pga att läkaren var själv på kliniken när jag ville ha droppen och sen skulle vi iväg på semester. 
  • BaeA

Tack hejaropen! ❤️❤️ jag är så jävla nojig nu dock. De två senaste dagarna har temp varit lite på väg ner (igår 36.95 och idag 36.85) tidigare legat på strax över 37 samt att mina bröst varit spända och ömma vårtor de är de inte längre. tog dock ett vanlig gravtest nu och det är fortfarande tydligt plus! Men oron finns såklart att det ska bli MF i dagarna. ska iaf få intralipiden av min klinik idag, men så tänker jag om det är försent, såklart dumma tankar, men kan inte låta bli.  Vågar Inte alls vara glad! För eg ska man ta ca 7-10 dagar innan transfer, vilket jag gjorde, sedan direkt efter (vilket jag inte gjorde) och direkt vid plus. Vilket var i söndags så tar idag. 

• BaeA
    J000ssan skrev 2024-08-03 22:45:06 följande:

Hej alla fina tjejer❤️❤️vårt senaste FET misslyckades ju! Och nu inv jag mens ca 12/8 För nytt FET! Hade äl i söndags och igår fick jag lite spottings, samt idag! aldrig haft sånt innan och nu super nojig något är fel och vi inte kan göra insättning kommande cykel! Något som har erfarenhet av detta?🙏🙏

Beklagar att det misslyckades! ❤️ när jag har haft spottings så har det oftas berott på lågt progesteron. Så när jag gick upp/ordning på det slutade jag få spottings (förutom denna cykel då) men det verkade vara en implantationssblödning. tror inte att det är så att du behöver oroa dig för att FET inte ska bli av pga det. 
  • BaeA
    Lina98 skrev 2024-08-15 12:51:38 följande:

Åh vad roligt!! Håller tummarna för dig!! 

Jag är på ruvardag 3 och letar febrilt efter symtom. Känner inget ännu?😩

Jag kände inte heller något och var helt säker på att det inte hade tagit sig, då jag kände mig som som jag brukar innan mens. Så jag drack till och med ett glas under ruvardagarna. Men sedan visade sig visst att jag var gravid!! är nu i vecka 6+3 och ska på tidigt VUL på tisdag. Så håller verkligen tummarna för dig att det blir +
  • BaeA
    EmmyLO skrev 2024-08-16 23:04:01 följande:
    Ååh stort stort grattis, BaeA! Blir så himla glad för dig! Hur mår du? 😍❤️
    Åh, tack snälla du!! Jag har lite molvärk och spända bröst till och från, men annars mår jag väldigt bra vilket då oroar mig istället är i vecka 6+4 och ska på VUL på tisdag och hoppas få se ett tickande hjärta så kan man våga känna lite mer. Hur mår du och hur går allt!! ❤️
  • BaeA
    EmmyLO skrev 2024-08-22 09:28:27 följande:

Känner igen de lätta molvärken och spända bröst i tidiga veckor, och men framförallt oron! 🙏 Så spännande med VUL, hoppas det gick bra. Tänkte på dig i tisdags och höll tummarna. ❤️

Jag mår bra - efter nästan 10 veckors konstant illamående är jag ute på andra sidan. 😅 Men tyvärr så släpper den där  oron inte trots alla möjliga och mindre härliga symptom. 🙈

Tack fina, det gick bra man kunde se ett pickande litet hjärta. Men ska tillbaka på onsdag för det var på gränsen för att se. Så den veckan jag är i stämde inte riktigt. skönt att slippa illamåendet, kan inte tänka mig något värre än att må konstant illa. har ni börjat berätta för familj och vänner än! ❤️

• BaeA
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-08-22 19:25:14 följande:
    Stort grattis till plus, jag ska hålla alla tummar för att allt går bra!🥰 får jag fråga om intralipid? Jag har läst ganska mycket om immunproblematik och tycker att det är spännande! Tror dock att jag snarare har problem med progestero-brist men min läkare skrev ut kortison till mig nu eftersom jag har höga tpo-antikroppar. Jag funderar på om jag också borde ta dropp då🤔 finns det någon klinik i Sverige som kör på immun-spåret och ger dropp?☺️

Tack snälla för det! ❤️ jag har tagit intralipid pga förhöjda NK-celler i blodet, vet dock inte om det var detta som gjorde så att embryot fäste. men för att vara på den säkra sidan så kör jag varannan vecka fram till vecka till 12.

antingen kan du göra det hos Marie på Fertilitetsplus, dit kan vem som helst gå. Jag gör där eller på Elivia clinic, men tror enbart de erbjuder till patienter. Det är i stockholm, men Fp har fler kliniker vet dock inte exakt vart 

Varför tror du att du har progesteronbrist? åh jag har dålig koll på TPO-antikroppar, men de har väl mer sköldkörteln att göra?

• BaeA
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-08-23 22:43:32 följande:

Ah jag förstår! Ja, då ska det ju vara bra vad jag har förstått ☺️ okej tack för tips! Då ska jag kolla där om vi inte lyckas denna gången. Jag testade faktiskt NK-celler hos FertilitetPlus så jag har varit där, men tänkte inte på att man kan ta dropp där. Jag bor i Stockholm så det passar ju bra! 

Jag har mellanblödningar i en vecka innan mens. På det senaste har jag haft ännu längre! Progesteronet tar bort dem så därför jag tror att jag har det. Men det har inte hjälpt att bli gravid, inte än i alla fall. 

Ja det stämmer, det är att det är något autoimmunt i sköldkörteln, så tror att det har lite koppling till immunproblematik. Jag har inte jättehögt så kan nog vara lugnt också. Nu fick jag i alla fall kortison utskrivet så ska testa det. 

Gjorde du flera IVFer innan du kom på att NK-cellerna var höga? Hur långt i graviditeten har du kommit nu?☺️

Det har varit en väldigt berg och dalbana för mig som började sept 21 med ett tidigt missfall och efter det har jag inte lyckats bli gravid. Korta versionen så har jag opererat bort två myom, skickat mensblod till Grekland, gått på antibiotika, gjort två äggplock och fyra återföringar. Är just nu i vecka 8 (7+5) enligt återföringen men förra veckan när jag var på VUL såg embryot mindre ut, så kanske vecka 7. Ska tillbaka på onsdag. Jag har gjort mycket research själv, då jag precis som du också hade svajigt progesteron men istället för att få något kemiskt så boostade jag kroppen med  vitaminer och då försvann dem och mina temp fluktuationer blev stabila. Så kan rekommendera Vulverine eller Women sync om du inte redan ?utbildat? dig via dem. 

Första gången jag hörde om NK celler var här på familjeliv. Men sedan läste jag boken ?is your body baby friendly? och tog en del actions från den. Så för mig har det funkat att berika mig med så mycket kunskap som möjligt, våga dela sina tankar med kliniken och lita på att du känner din kropp bäst. Jag  ville göra flera tester tidigare men då skrattades det bara bort att ?nej men det är ingen fara? eller alldeles för tidigt för x eller y. Regionsfinansierade  mottagningar tror ju ändå inte på holistiska lösningar så för oss var det bara att bekosta de vi sen ville själva. Vilket jag är tacksam för. Sen är vår klinik dock mer för sånt, så när de förlorade avtalet så kände vi att de var det bästa som kunde hända oss. För innan fick de inte göra allt de ville. Tror jag ska fortsätta med drop varannan vecka fram till vecka 16 och sedan kanske var fjärde vecka fram till 28-30. Vad är ert nästa steg? 

• BaeA
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-08-25 08:08:23 följande:

Vilken tuff resa! Så fint att höra att du är gravid nu❤️ det låter ju onekligen som om du har hittat det som störde och åtgärdat det😀 jag ska hålla alla tummar på onsdag! Fantastiskt att du har gjort så mycket research och stått på dig! Så kul att få prata med någon som läst på och engagerat sig så mycket!🤩 jag har läst på massor i somras men alla tycker bara att jag är knäpp typ😂 men känner att jag tappar förtroendet lite för vården när alla bara säger att det inte är något fel och jag själv känner att det är något som inte stämmer. Alla läkare säger ju också att det den andra läkaren gjort är fel, vilket gör att man blir väldigt osäker tycker jag! 

Jag har samma upplevelse, alltså att vi blev gravida lätt, sen fick vi ma i mars och då hände något hormonellt och efter funkar det inte. Sen är det ju mycket kortare tid så kan väl mycket väl vara så att det skulle kunna funka helt plötsligt igen, men jag känner att jag ändå vill börja undersöka saker eftersom något känns konstigt.

Jag läste på om Vulverine men tyckte inte att något av det hjälpte så mycket. Det var väldigt bra info om sköldkörtel, lärde mig massor! Vad spännande att du fick bukt med progesteronet!👏 jag slutade med kaffe och tog d-vitamin före ägglossning och köpte vitaminer men det blev bara ännu sämre för mig. Var det något särskilt som funkade för dig? 

Jag har läst jättemycket i Aten-tråden! Fantastiskt att få följa alla tjejer som aldrig lyckats och sen hittar de vad som är problem! Jag tänkte läsa boken också, har ställt mig i kö på bibblan! Jag funderade också på att skicka mensblod-test till Grekland. Köpte små burkar men tyvärr har jag nog missat chansen denna månaden. Var så mycket annat som hände dessa dagarna så får bli nästa månad istället ☺️ för oss är nästa steg att testa ivf för att dels förhoppningsvis kunna frysa ner något embryo för framtiden och för att få lite info om äggkvaliteten. Läkaren skrev helt frivilligt också ut kortison mot tpo-antikropparna så det ska jag också testa nu under ivf:en.

Hur hittade du dina myom? Är det några värden du ska följa nu under graviditeten? Är det Elivia som du tycker är bra? Oj så långt det blev nu, ledsen för det!😅 men känner mig lite ensam i att ha försökt hitta själv vad som är konstigt så känns väldigt kul att höra om någon som kommit ännu längre!💪

Det har verkligen varit en galen resa, och fortfarande är. Man har så svårt att våga hoppas och tro, vill bara göra NIPT och att det ska bli vecka 12 för att ha tagit sig förbi den mest kritiska tiden. Även om det såklart inte finns några garantier! 

Man blir ju nördig efter ett tag, för man är så desperat efter att ta reda på vad felet ligger och precis som du skriver så är vården ibland de som motarbetar än. Så helt rätt att du också går din väg! Men förstår också oron i att läkare ger olika svar, de är ju de i grunden de som ska ha rätt. Beklagar MA. Om möjlighet finns skulle jag ändå rekommendera dig att vid nästa cykel göra testet, vi gjort hos https://www.fertilysis.com kan verkligen rekommendera dem, snabba i kommunikationen och Rebecca Fett från ISWTE rekommenderar också dem.

Vad tråkigt att det blev sämre för dig. Jag  boostade kroppen med tips från henne och ISWTE (vitaminer), samt striktare kost under 3 månader för ?produktion av nya ägg?. Bland annat Nac, Q10, D-vitamin, Omega3, järn, magnesium, kalcium, prenatal. Kan ha glömt något. 

Myomen hittades under fertilitetsutredningen, så läkaren trodde då att de störde kaviteten. Så de togs bort nov 22. Sen när vi började IVF sommaren 2023 så växte myomen pga östrogen tillskott så då behövde jag operera igen i dec 23.. Ja, vi är nöjda med Eliva, men de är inte längre regionsfinansierade, så vi är där privat nu. Det är bara fråga på, eller skriva privat om du har frågor. Så värdefullt att man kan lära av varann som är i samma sits pga man känner sig så ensam! 

Svar på tråden IVF/ICSI 2024