• BaeA

IVF/ICSI 2024

Anonym (Masa) skrev 2024-02-27 22:48:49 följande:

Jag har fått lite brunt/blod och mensvärk. Jag tror att det är kört för mig. 
    Det är ruvardag 12 idag. Känner mig ledsen ena stunden har jag hoppet. Andra stunden är jag helt förstörd och ledsen. 

Så skrämmande att behöva titta varje gång man torkar för o se om det kommit nått färg. 
    Sista dagar har varit som jobbigast för mig. Jag har inte mått så här tidigare i mitt liv. Det är tufft. 
    Sprutorna och äggplock  det hela är smidig process. Men dagarna efter är riktigt jobbiga med oro och osäkerhet.
    Vill verkligen sova och vakna se allt är över. 

Så var det för mig också, det är verkligen så kämpigt, hade också sån ångest varje gång jag var på toaletten och kände efter minsta lilla symptom... Jag fick tyvärr min mens på ruvardag 9 med en fem dagars.

Du känner ju din kropp bäst, men som andra skrivit så behöver det inte vara mensen. Nu har jag inte följt hela din historik, så vet inte om detta var din första återföring. Men statistiskt så brukar det ta några gånger innan det fäster. Jag har gjort 2 misslyckade, även om det ska ha varit toppembryon. 
  • BaeA

Är verkligen så tacksam för denna grupp och för dig JohannisenIVF som fick mig att ta prover via Fertilitetsplus. Fick precis svar från kliniken att jag har förhöjda värden på NK-celler och B & T-lym. Samt förhöjt TSH, ligger på 3,3. Gjorde ett test i november och då låg jag på 1,6.

Är det någon som har erfarenhet av förhöjda värden på så kort tid?Känner mig typ lite lättad att ha hittat en pusselbit och att jag litade på magkänslan kring immunförsvaret...

• BaeA
    EmmyLO skrev 2024-02-29 09:41:50 följande:
    Ah, jag fattar! Tänkte på dig häromdagen och blev återigen glad över att de lyssnade på dig. Så himla spännande med 2 april, blir pirrig för din skull! Då har du också en månad av fri hopp och lek! Hjärta Känns det som att du lite grann kan vila i det?

Tack snälla du för stöd och pepp! Du ska veta att jag uppskattar det jättemycket. Efter en lång veckas väntan ringde Livio igår. Jobbade hemifrån för jag gjorde mig beredd på att klappa ihop, haha. Vi fick ju ut åtta ägg och barnmorskan berättade att alla åtta befruktades, och bara det gjorde mig så glad. Sen var det fyra som utvecklades vidare dag 5-6, så nu har vi fyra blaston i frysen. Hjärta Trots min initiala oro och besvikelse, så är jag så otroligt tacksam.
    Stort grattis, vilken lättnad!!!
  • BaeA

Vet någon om man kan få dropp utomlands? Jag ska på en jobbresa och kommer vara borta två veckor och detta skulle isf vara under en period som jag skulle behöva intralipid en av veckorna?.

• BaeA
    Razorcrest skrev 2024-03-15 08:59:39 följande:

Om allt går som det är tänkt så kommer jag göra FET om tre veckor, så pepp och nervös! Jag kan såklart inte sluta läsa på om förberedelser inför detta. Har ni gjort något speciellt? Det verkar som en del gå all-in på en viss kosthållning, vidskepligheter osv medan andra lever på precis som vanligt. Nyfiken på hur ni gör Skrattande

Då kommer vi att göra ungefär samtidigt. Det blir min tredje återföring. Kommer få göra i stimulerad cykel pga det ser ut som min LH kommer ske en mån och kliniken är stängd söndagar. Så är tacksam för att de lyssnade på mig och vi kan köra stim, även om jag nog hade föredragit naturlig.

Så inväntar min mens om 5-6 dagar. Kommer också få ta kortisontabletter + dropp då det visat sig att jag har förhöjda värden (NK & T-celler). 

Annars äter jag också glutenfritt, kör low impact träning, undviker alkohol och tar en del tillskott. Hur känns det för dig? 

• BaeA
    Razorcrest skrev 2024-03-15 12:20:24 följande:

J000san:

Hoppas det är din tur nu! Hjärta Jag förstår. Det kanske är bra, då har du flera anledningar att vänta med testet :)

Precis, ska också använda ovitrelle :) Känns skönt att det är lite lättare att tajma med det också. 

Bae:

Vad kul! Då kanske vi kan följas åt :) Hoppas det blir tredje gången gillt för dig! Är det första gången du kör med drop och kortison? 

Det är mycket känslor, blir nästa som en besatthet. Hade hoppats på att kunna släppa loss lite mer nu mellan äggplocket och FET, men det är svårt. Jag försöker vara medveten om vad jag äter och har ätit tillskott länge. Nu när det börjar närma sig är det slut med alkohol och koffein. Läste lite skrönor på ett annat forum att ananas och varma strumpor vid FET ska vara bra, så tänker att det inte skadar att prova :) Som sagt, lite av en besatthet haha...

Mollie:

Wow, så spännade!! Stort lycka till idag!

Ja, men det tycker jag att vi ska! :) Ja, det är första gången med kortision och drop. Körde mitt första FET i stimulerad, mitt andra i naturlig både med 5 dagars blaston. Men sedan har jag också opererat bort myom i 2 omgånger nov (2022) samt dec 2023 som de trodde störde kvaiteten. Så haft lite olika hinder. Så hoppas verkligen att detta kan vara "lösningen".

Kan verkligen relatera till de maniska sökandet och optimeringen. Jag gjorde akupunktur vid fem tillfällen förra gången, då sa Diamantis även till mig att värma säck på magen varje dag. Spännande med första, håller tummarna för dig med. Nedräkningen och väntan är så lång. 

• BaeA
    J000ssan skrev 2024-03-15 13:52:21 följande:
    Så intressant det där med varm säck på magen! har det varje kväll för jag har en bråkig mage så tycker det är skönt! Men efter FET inte haft det då min läkare sa jag skulle undvika det efter insättning! Menade han innan eller efter FET?
    Ja, jag brukar också ha det. Men rekommendation var innan FET, och inte efter!
  • BaeA
    Anonym (Mollie) skrev 2024-03-15 21:23:07 följande:

Är så himla ledsen. Ultraljudet visade endast en fostersäck och inget annat. Jag känner mig helt tom 😔 fan 

Åh, jag beklagar så mycket :( vilken chock och besvikelse men tillåt dig själv alls känslor du behöver känna för att sedan ta nya tag när du är redo. Alla dessa hinder och prövningar. Kram till dig ❤️
  • BaeA
    Anonym (HoppOchFörtvivlan) skrev 2024-03-19 11:17:37 följande:

Hej!
    Det var ett tag sedan jag skrev i den här tråden. Vi hade försökt i ca 1,5-2år och var på vårt första besök för IVF i jan-2024. Låg äggreserv, normalt spermieprov. Jag gjorde ägguttag 12/2 med färsk återföring av ett 3-dagars embryo (första försöket) Testade positivt fyra dagar före testdagen (testdag: 28/2) och har sedan dess gått upp till 3+ på clearblue och fått starkare streck på gravtest. Idag ultraljud i 7+1 och fostret hade 1. Hjärtslag med bra frekvens 2. Låg i livmodern 3. Var lagom stort. Lycka! 

Vad fint att höra, stort grattis! 

Själv fick jag min mens igår och i morgon ska jag börja med letrozol inför min tredje FET. Varit lite olika bud från min klinik huruvida jag skulle göra naturlig eller stimulerad då jag ifrågasatte tillväxten av myom när man tar östrogen. Då jag har två operationer i bagaget. 

Så blev först lite upprörd för jag kände mig otrygg i alla olika och otydliga svar. Men fick prata med en annan läkare som är lite tydligare i sin kommunikation så nu känns det bra!

• BaeA
    J000ssan skrev 2024-03-23 06:08:44 följande:
    Tack snälla du❤️❤️positivt idag på TD med! Men vi vågar typ inte ta ut ngt! Så hemskt! Men såklart väldigt tacksamma och glada❤️
    Grattis ❤️❤️ håller tummarna för att det håller hela vägen så ni vågar slappna av och vara lyckliga över detta lilla mirakel.
Svar på tråden IVF/ICSI 2024