• BaeA

IVF/ICSI 2024

Hej, 
    Var ett tag sedan jag skrev här, gjorde min tredje återföring av en blastocyst i början av april, men tyvärr satte sig inte den heller. Sedan dess har vi funderat på vad nästa steg för oss ska vara då jag inte vill slösa min två sista embryon när jag vet att det är något som är fel. Vår läkare sa också det till mig att i min ålder (35) mer så fina blastocyster utan något avvikande hos mig eller min man så måste det vara immunförsvaret. Vilket vi också har sett indikatorer på från testar vi gjort privat.

igår gjorde jag iaf en biopsi, och proverna har skickats till ett labb utomlands som de samarbetar med. får resultatet om cirka 2 veckor, ska bli spännande och är förväntansfull för en eventuell immunplan. 

• BaeA

Hej, 
    Var ett tag sedan jag skrev här, gjorde min tredje återföring av en blastocyst i början av april, men tyvärr satte sig inte den heller. Sedan dess har vi funderat på vad nästa steg för oss ska vara då jag inte vill slösa min två sista embryon när jag vet att det är något som är fel. Vår läkare sa också det till mig att i min ålder (35) mer så fina blastocyster utan något avvikande hos mig eller min man så måste det vara immunförsvaret. Vilket vi också har sett indikatorer på från testar vi gjort privat.

igår gjorde jag iaf en biopsi, och proverna har skickats till ett labb utomlands som de samarbetar med. får resultatet om cirka 2 veckor, ska bli spännande och är förväntansfull för en eventuell immunplan. 

• BaeA
    EFW skrev 2024-05-31 06:46:30 följande:
    Så bra att man numera tar just den indikationen på alvar 😍 Vilken bra läkare! Hoppas på tydliga svar nu så är ni snart igång igen ❤️
    Tack snälla, det är förvisso privat nu. Vet inte om det finns någon landstingsklinik som ?tror? på sådant. Hade dock önskat att de gjorde det med tanke på alla research man gjort och hur många som har problem med det.

har missat lite trådar nu när jag inte varit inne på ett tag. Vad är status för er? ❤️
  • BaeA
    LinneaWookie skrev 2024-05-30 22:53:54 följande:
    Åh, vad skönt att kunna få en rimlig anledning ändå, där värdena med största sannolikhet går att förbättra. Hoppas provsvaret är i linje med era förväntningar så ni kan påbörja en behandling. Heja dig!!!❤️????🏼
    Ja, hoppas hoppas! Varit så himla mycket olika hinder på vår resa, så man är ju lite skeptisk även om man är glad att vi är ?vidare?. läste du ska göra återföring, hoppas allt går bra och med ruvandet sen ❤️
  • BaeA

Stort grattis till alla er som plussat, då himla kul! Hoppas alla små vill stanna kvar där inne ❤️ 

själv väntar jag på resultat från min biopsi som jag förhoppningsvis får i veckan, vill så gärna komma vidare nu! 

• BaeA
    J000ss­an besvikelsen i det, men skönt för dig att ta en liten paus i sommar och unna dig lite god mat och dryck och sedan ta nya tag.

Själv har jag haft tre misslyckade återföringar och på lördag är det dags för återföringen av mitt fjärde och nästsista embryo. Gjorde senast i mitten av april så haft en liten paus nu för biopsi och hystroskopi som både såg normala ut, så hoppas så innerligt att detta är vårt guldägg nu! 
  • BaeA
    J000ssan skrev 2024-07-17 14:12:23 följande:

ja mkt skönt 🙏nu njuter vi av semestern! 

åh, håller alla tummar jag har🙏❤️❤️ska också göra hysteroskopi efter sommaren, är livrädd! Hur gick det för dig? 

vad var det för biopsi?

Tack snälla du ❤️ det gick relativt snabbt, inte värre än äggplock skulle jag ändå vilja påstå. fick se samtidigt på skärmen vad doktorn var någonstans och vad han kollade på, så det var faktiskt lite häftigt.

Kollade ERA, immunologiska och hidden infections/endometritis
  • BaeA
    J000ssan skrev 2024-07-17 22:53:46 följande:

Okej! fixk du lugnande och smärtstillande då? ska göra det hos min gynekolog och får ingen lugnande el ngt sånt! 

dålig koll på ERA osv, men antar han kollar så där inte är polyper, myom el skiljevägg osv? 
    ❤️❤️

Jag fick både lugnande och smärtstillande att ta vaginalt någon halvtimme innan+ Ipren och alvedon. Har de sagt till dig att du inte kommer få någon bedövning alltså? 

ja, precis och allt sånt såg bra ut på hystroskopin. Med ERA kan man kolla bäst tid för återföring om man behöver kortare eller längre tid. Men då cykel skiljer sig lite månad till månad så vet jag inte hur mycket jag ?tror? på just det, 

• BaeA
    J000ssan skrev 2024-07-18 09:20:54 följande:
    Okej! Usch nu blev jag stressad! Fått ngt smärtstillande men typ Ipren, sen ska jag ta sån vaginal som mjukar upp livmodern? men den kan ge kramper? så de känns ju sådär?:( 
    jo han sa han kan sätta lokal bedövning, men tänker de hjälper väl mer livmodertappen men inte när dem är inne! är ganska orolig som person så får lätt panik ångest? så ska be om lugnande då, för annars kommer de bli kaos? tog det lång tid? 
    nej, stressa inte upp dig ❤️ det kommer gå jättebra, tänk allt annat vi har fått utså, detta är bara en till grej som ändå går fort. tror det inte tog mer än 10 minuter. men tycker absolut att du ska fråga om lugnande om du brukar vara en person som har lätt att stressa upp. jag brukar inte vara det, men sköterskan gav mig i förebyggande syfte. fick också info kring kramperna, men det var bara som en lättare mensvärk som höll i någon timme. så för ditt eget bästa så tror jag inte att du ska försöka tänka för mycket på det. håller tummarna för dig att det går lugnt och bra till när det är dags! 
  • BaeA

Jag har testdag den 4/8, jag var helt säker på att jag inte är gravid pga att jag haft precis de symptom som när jag ska ha mens, plus att jag hade spottings och min temp sjönk.

Jag var så pass säker så jag unnade mig ett glas rött? Heh.. Men nu är jag två dagar sen och mina bröst/vårtor ömmar på ett sätt som de inte brukar göra och min temperatur har stigit! Vågar dock inte hoppas på för mycket! Det är vårt fjärde och nästsista embryo, så hade ställt in mig på att göra ett nytt plock. Men håller tummarna för positivt test i helgen. 

Någon mer som ruvat/ruvar?

Svar på tråden IVF/ICSI 2024