• J000ssan

IVF/ICSI 2024

Razorcrest skrev 2024-03-15 09:24:36 följande:
    Åh vad spännande med ruvning! Håller tummarna för att det går hela vägen <3 Hur mår du? :)

Skönt att du har kunnat göra en förändring som är bra för din kropp generellt! Jag har också dragit ner på gluten av samma anledning, min mage är inte så kul i perioder haha. Tycker faktiskt det har blivit bättre :) Tror nog att saker i kroppen hänger ihop mer än vad man tror, så det är säkert positivt :)

Tack🙏❤️jag mår bra, men känner i princip inget än! Så det stressar mig! Men så tidigt så kan ju va annorlunda med från föregående ggr! Ska inte testa innan TD denna gång! Så en 1 v kvar imorgon🙏 dock så svullen och trög i magen av proggisarna! 

ja men precis, jag tror också det är positivt! Roligt du gjort detsamma! ❤️ ska du köra stimulerad el naturlig cykel? 

• J000ssan
    Razorcrest skrev 2024-03-15 10:19:53 följande:
    Åh, förstår att det känns stressigt men det är säkert ingen fara! Det verkar som det kan vara jätteolika från gång till gång Hjärta Starkt att hålla dig från att testa :) Hoppas, hoppas!

Jag har PCO så det blir stimulerad :) Börjar med Letrozol nästa vecka och brukar ha en äggblåsa redo cykeldag 10 ungefär :) Gjorde du också stimulerad?

Jag hoppas det🙏🙏❤️
    haft 2 kemiska så stressen är stor denna gång! Men nytt plock och nya ägg med annan stimulering så hoppas på bättre resultat av äggen! 

ja jag har lovat min läkare att vänta och sen är sambon borta nu 5 dagar nästa vecka Och han hade aldrig förlåtit mig om jag testat utan honom! Så blir lättare då! 

åh okej, jag förstår! så spännande och sätta igång nu!🙏🙏

jag tog också letrozol! Sen ovitrelle! Har egen äl med har problem med prolaktinet pga liten plupp på hypofysen! Så säkra före det osäkra! 

❤️❤️

• J000ssan
    Razorcrest skrev 2024-03-15 12:20:24 följande:

J000san:

Hoppas det är din tur nu! Hjärta Jag förstår. Det kanske är bra, då har du flera anledningar att vänta med testet :)

Precis, ska också använda ovitrelle :) Känns skönt att det är lite lättare att tajma med det också. 

Bae:

Vad kul! Då kanske vi kan följas åt :) Hoppas det blir tredje gången gillt för dig! Är det första gången du kör med drop och kortison? 

Det är mycket känslor, blir nästa som en besatthet. Hade hoppats på att kunna släppa loss lite mer nu mellan äggplocket och FET, men det är svårt. Jag försöker vara medveten om vad jag äter och har ätit tillskott länge. Nu när det börjar närma sig är det slut med alkohol och koffein. Läste lite skrönor på ett annat forum att ananas och varma strumpor vid FET ska vara bra, så tänker att det inte skadar att prova :) Som sagt, lite av en besatthet haha...

Mollie:

Wow, så spännade!! Stort lycka till idag!

Tack fina❤️för din del med!!!
    ja men så är det verkligen!! 
  • J000ssan
    BaeA skrev 2024-03-15 13:19:54 följande:

Ja, men det tycker jag att vi ska! :) Ja, det är första gången med kortision och drop. Körde mitt första FET i stimulerad, mitt andra i naturlig både med 5 dagars blaston. Men sedan har jag också opererat bort myom i 2 omgånger nov (2022) samt dec 2023 som de trodde störde kvaiteten. Så haft lite olika hinder. Så hoppas verkligen att detta kan vara "lösningen".

Kan verkligen relatera till de maniska sökandet och optimeringen. Jag gjorde akupunktur vid fem tillfällen förra gången, då sa Diamantis även till mig att värma säck på magen varje dag. Spännande med första, håller tummarna för dig med. Nedräkningen och väntan är så lång. 

Så intressant det där med varm säck på magen! har det varje kväll för jag har en bråkig mage så tycker det är skönt! Men efter FET inte haft det då min läkare sa jag skulle undvika det efter insättning! Menade han innan eller efter FET?
  • J000ssan
    Anonym (Mollie) skrev 2024-03-15 21:23:07 följande:

Är så himla ledsen. Ultraljudet visade endast en fostersäck och inget annat. Jag känner mig helt tom 😔 fan 

💔💔

• J000ssan
    BaeA skrev 2024-03-15 20:39:02 följande:
    Ja, jag brukar också ha det. Men rekommendation var innan FET, och inte efter!
    Okej! Då har man ju gjort ?rätt? iaf🙏🙏
  • J000ssan
    theremustbeabetterway skrev 2024-03-17 05:44:50 följande:

Razorcrest, BaeA och Sanavd: här är en till som gör FET om ungefär 3 veckor! Väntar på mensen nu efter äggplock och totalfrys. Det blir min fjärde återföring och kommer vara naturlig cykel igen. Är det nån av er som just gjort äggplock också? Jag är lite rädd att min mens och ägglossning kommer trilskas efter alla hormoner. Har trackat min ägglossning nu efter äggplocket och den kom liksom aldrig, i alla fall inte så tydligt. Är nu på CD27 och beräknad mens imorgon men eftersom ägglossningen inte var tydlig då det borde varit det vet jag inte om det verkligen blir nån mens nu. 

Jag hade samma efter äggplock och totalfrys! min mens kom först dag 35 efter bortfallsblödningen! dock fick jag utslag på cd21! men brukar ha kanske cd13/14! Så drygt när det är den gång man verkligen vill mensen ska komma bara! Men när du fått mensen så tror jag din cykel återställer sig❤️❤️spännande med återföring! Min 4:e också och är på rd 6 idag! Stimulerad cykel!

• J000ssan
    GrönaLjuslyktan skrev 2024-03-17 08:44:54 följande:

Hej! Här är en till som joinar er andra  ruvare :) Ruvardag 1 med en 6-dagars blastocyst (naturlig cykel). Dock redan börjat morgonen med att gråta över att det inte kommer gå vägen den här gången heller. Vet såklart att det är för tidigt, men har bara så svårt att hålla hoppet uppe efter att jag redan haft 3 återföringar med 5-dagars blastocyst utan någon graviditet. Är det någon som har erfarenhet av 6-dagars / hatching blastocyst? 

Längtar till dagen jag får se ett + på stickan, får höra ett tickande hjärta på tidigt ultraljud, får skriva in mig på MVC, får göra kubb, får berätta för familj, vänner och kollegor, får köpa barnvagn, får bli förälder tillsammans med min sambo. Hoppas detta kommer hända mig. 

Åh vad härligt! Förstår precis dina känslor och känner precis samma! ❤️
    har också haft 3 med blasto och 2 kemiska av dem! 

tyvärr ingen erfarenhet av det! 

när har du TD?❤️❤️
    håller alla tummar för att detta är ditt guldägg 

• J000ssan
    GrönaLjuslyktan skrev 2024-03-17 10:04:45 följande:
    Hej J000ssan! Även om det är supertråkigt att du också haft 3 tidigare försök, så är jag tacksam att vi hittat varandra, kan kännas så ensamt ibland. Min TD är 1 april, men under de tidigare frysta försöken så har mensen kommit exakt 14 dagar efter ÄL, så kommer jag förbi 25 mars utan att mensen dyker upp så kommer jag ha nått en stor milstolpe. 

När har du TD? Hur känns det för dig denna gången? Något annorlunda jämfört med tidigare gånger? Hoppas hoppas hoppas detsamma för dig ❤️

Detsamma verkligen! Så skönt att ha någon att prata med❤️för jag håller verkligen med!! 

åh okej då håller vi alla tummar för den milstolpen!🙏🙏🙏
    jag har TD 23/3! Har gjort alla FET stimulerade och inte fått mensen förrän jag slutat ta progestoronet! Tycker inte jag känner ngt så spec denna gång, kanske en aning i ryggen nu som sist och svag svag molvärk i någon sekund! Men tar Cyclogest denna gång och tog lutinus de andra så vad som är vad är sååå svårt! men overall känner jag nada! Stressar mig men som sagt! Man vet aldrig ❤️❤️

• J000ssan
    GrönaLjuslyktan skrev 2024-03-17 16:22:10 följande:

Så svårt verkligen, men som du säger, man vet aldrig. Jag håller tummarna för dig så mycket ❤️ 

Jag kör också cyclogest denna gången, inte upplevt några symptom än. De tidigare frysta försöken så var det ?modifierad naturlig cykel? med Ovitrelle både innan och efter ÄL och inget progesteron. Så kanske blir annorlunda nu för mig med mensen också i och med progesteronet. 

Nu håller vi tummarna och hoppas att kommande veckan går förbi snabbt och smärtfritt! 

Tack fina du❤️samma här för dig!!!!

åh okej! Nej samma här, inga symptom direkt! 

aha så man kan ta ovitrelle efter äl med! Visst jag inte?! 

ja de kan ju bli att den kommer först efter man slutat ta om de nu inte är positivt såklart, vilket det bannemaj ska för oss båda🙏🙏

Svar på tråden IVF/ICSI 2024