• J000ssan

IVF/ICSI 2024

theremustbeabetterway skrev 2024-03-01 09:18:47 följande:

Chrystal, Razorcrest, LinneaWookie, EmmyLO och J000ssan - kul att följas åt! Hoppas att våra mensar inte blir så försenade. Har läst att cykeln kan bli konstig efter äggplock. Efter mitt senaste gjorde vi en färskåterföring som blev ett missfall så jag har ingenting annat att jämföra med själv. 

LinneaWookie: Jag kan på ett sätt förstå hur din sambo tänkte, men här hemma har vi gjort IVF sen förra årsskiftet och har inte riktigt ro att vänta en månad av en sån anledning, då det inte direkt känns som att det finns några garantier för att det ens blir ett barn. 😢

J000ssan: Jag kommer göra naturlig cykel denna gång med. Det blir tredje frysåterföringen för mig och fjärde återföringen totalt. Har du gjort några återföringar innan? Härligt med 5 till frys! Vi fick hela 8 stycken denna gång. Dock har vi gjort ett äggplock med 7 blastocyster i mars förra året och inget ledde till ett levande barn så förhoppningarna är ändå inte jättehöga. Men såklart vill jag att det ska gå. 

Åh spännande!! förstår helt känslan! Fick 5 till frysen förra gången med! 2 klarade inte upptining och 2/3 insättningar blev kemiska graviditeter! Är så nervös nu men denna gång ändrade vi från gonal till menopur så hoppas på annorlunda utfall! Vi kör stimulerad trots ägglossning! Har en adenom på hypofysen så tar medicin men läkaren tyckte vi skulle fortsätta köra på stimulerat! så rädd det ska bli samma utfall igen men försöker ha hoppet uppe! denna gång hörde jag läkaren nämna AA emryon så håller alla tummar ❤️❤️🙏
  • J000ssan
    theremustbeabetterway skrev 2024-03-03 19:44:17 följande:
    Usch vad jobbigt. Då har vi väldigt lika situationer. På första plocket blev det en kemisk, ett tidigt missfall och en som inte fäste. Sen var det 4 som inte klarade upptiningen vilket eventuellt var något fel i labbet (vi hoppas att de utreder det i skrivande stund, en läkare har hintat nåt om det). Får jag fråga vilken klinik du går till och när era embryon inte överlevde upptiningen? Fick ni nån förklaring till varför det hände?

Nej men gud, det låter ju helt sjukt att labbet strulat, fyyyy💔💔
    vi går på rmc i Malmö, landstingsginansierat! De sa inget mer än att det var vanligt det kunde hända. Jag tänkte att 1 kanske inte skulle men 2 kändes mkt!:( de säger mest jag ska lita på statistiken att flera försök ger större chans, men det man känner är ju att man blir mer nerbruten för varje gång💔ifrågasatte om överaktivt immunförsvar osv och de sa de utreder det om man får flera missfall senare! 

var går ni och var i processen är ni nu?❤️

• J000ssan
    theremustbeabetterway skrev 2024-03-03 21:45:57 följande:
    Vi går också på RMC Malmö och jag har pratat med en annan person som förlorat 3 embryon under upptiningen hos dem under 2023, så om jag var du skulle jag nog fundera på om det verkligen var otur bara! Vi håller på och funderar på om vi ska anmäla till patientnämnden. Kanske att det skulle kunna bli något av det ifall det var flera som anmälde samtidigt. Det är ju mer än 90 % överlevnad i vanliga fall så för oss var det ne extremt stor avvikelse från det normala. Men även för er, 2/5 som inte klarade upptiningen, är ju en avvikelse. Menar inte stt stressa upp dig, mest att informera! 
    Oj okej! Det känns ju inte alls bra:( trodde det blivit så mkt bättre nu när dem har de nya lokalerna:( jag förstår verkligen det! Tack så jätte mkt för du berättar det❤️
    okej så man kan anmäla sånt?❤️
  • J000ssan
    theremustbeabetterway skrev 2024-03-03 21:45:57 följande:
    Vi går också på RMC Malmö och jag har pratat med en annan person som förlorat 3 embryon under upptiningen hos dem under 2023, så om jag var du skulle jag nog fundera på om det verkligen var otur bara! Vi håller på och funderar på om vi ska anmäla till patientnämnden. Kanske att det skulle kunna bli något av det ifall det var flera som anmälde samtidigt. Det är ju mer än 90 % överlevnad i vanliga fall så för oss var det ne extremt stor avvikelse från det normala. Men även för er, 2/5 som inte klarade upptiningen, är ju en avvikelse. Menar inte stt stressa upp dig, mest att informera! 
    Du får väldigt gärna hålla mig uppdaterad om det känns okej ang om dem utreder ert fall❤️
  • J000ssan

Hej alla fina tjejer❤️

äntligen ska vi på måndag göra vår första FET efter vårt andra plock! kör stimulerad cykel så har tagit letrozol och ovitrelle! 

har denna gången fått cyclogest ist för lutinus! Någon som har erfarenhet av det och haft lutinus innan 3 ggr/dag. Mådde bra på lutinus men kladdet är ju sådär! Här tar man bara morgon och kväll ist!❤️

• J000ssan
    EFW skrev 2024-03-06 17:51:46 följande:
    Så härligt! Då ligger vi ganska lika, jag gjorde ett ET på en 2 dagars i dag. Testdag den 22/3 🤞🥰

Jag tar cyclogest och tycker den funkar bra, jag har ju dock inget att jämföra med. 😅

Åh vad underbart😍😍
    jag får nog testdag 23/3 om de blir som de andra gångerna! 

skönt och höra du tycker dem är ok! 

kul vi kan följas åt❤️

• J000ssan
    EFW skrev 2024-03-07 07:40:53 följande:
    Ja det blir kul 🤩 
    För att få tiden att få har jag nu taktiken att följa pyret i fantasin genom att titta på bilder av andra ägg 😂 I dag är pyret 8 celler! Heja pyret! 😍❤️
    Haha åh vad gulligt🙈❤️
    mitt fokus ligger på att sluta snusa! Så har mega abstinens men så värt det så de tar upp mina tankar haha! Men vill bara de ska bli måndag nuuuuuu🙏sen 12 dagars väntan på TD! Lovat min läkare att inte testa innan denna gång!❤️
  • J000ssan
    EFW skrev 2024-03-07 15:41:43 följande:
    Heja dig, det kommer du klara galant!! 👏🏻🤩

12 dagar, det är ju som att vänta 18 dagar från äl i en vanlig cykel. Skulle jag aldrig klara 😂😂 

hahaha jag har redan testat för att se hur det ser ut på stickan efter äl sprutan 🙈😂
    Tack🙏🙏😍😍
    haha jag veeeet! har fått positivt 2 ggr innan TD sen negativt ens gången på TD och andra någon dag efter TD, läkaren sa jag verkligen skulle vänta! Min sambo är iväg från dag 7 till dag 12 och utan honom testat jag iaf inte❤️
  • J000ssan
    EFW skrev 2024-03-11 06:41:26 följande:
    Massa lycka till i dag! ❤️
    Åhhh tack❤️❤️❤️att ni kommer ihåg! Så fint jag blir tårögd! Nu är den lilla plutten på plats! Bara 1 tinades Och sattes precis där det skulle! TD 23/3! Så nu ska man bara härda ut dessa veckor!❤️hur går det själv?
  • J000ssan
    EFW skrev 2024-03-11 06:41:26 följande:
    Massa lycka till i dag! ❤️
    Åhhh tack❤️❤️❤️att ni kommer ihåg! Så fint jag blir tårögd! Nu är den lilla plutten på plats! Bara 1 tinades Och sattes precis där det skulle! TD 23/3! Så nu ska man bara härda ut dessa veckor!❤️hur går det själv?
Svar på tråden IVF/ICSI 2024