• J000ssan

IVF/ICSI 2024

Ingen mer som ruvar just nu som man kan ventilera med?🙏❤️

• J000ssan
    Anonym (Också) skrev 2024-10-29 16:29:45 följande:
    Jag ruvar! har inte skrivit innan här. Är på RD6 med en FET men tjuvtestade imorse, det var negativt och jag tror tyvärr inte att det har tagit sig den här gången heller.

Min bakgrund: Fick ut fyra blastocyster 2022 (efter en lååång IVF-resa med många försök och missfall), den första blev min son. Nu försöker vi få ett syskon. Första av de tre blastisarna som var kvar sattes in i september, men det tog sig inte. Så nu är det nog bara ett försök kvar. Är 40 och hade dåliga odds redan från början, antagligen måste jag förlika mig med att det bara blir ett barn (vilket jag såklart är otroligt tacksam över, inte alls samma grej som förra rundan då det handlade om allt eller inget) 

Ruvningen tär så himla mycket tycker jag. Har symptom hela tiden (hade jag förra vändan också när det inte tog sig) och har sb att koncentrera mig på annat. Hur ser det ut hos dig? Vilken dag är du på? Hur känns det? Har du symptom? 

Men gud, då är vi exakt samtidigt 🙈är också på rd 6 med blasto! Så sjukt!!! 

åh tack för du delar!
    vi är inne på andra omgången, 5 blasto båda ggr och har ett kvar i frysen nu! Haft 2 kemiska och ett ma, senast i mars! Efter det 2 insättningar med minus! 

är 38 år gammal! Har lite olika beskymmer Men enligt läkare goda odds! 

så detta är 7:e insättningen och ja det tär såååå mkt! Första dagarna är ok men nu börjar det bli så jobbigt! Inte testat än men tänkte på torsdag då jag är ledig sen resten av helgen! 
    känner inget förutom ömma bröst? håller på att bli knäpp!

men rd 6 är ju tidigt! Finns fortf chans för dig🙏🙏när har du testdag? min är 4/11

• J000ssan
    Anonym (Också) skrev 2024-10-29 23:19:32 följande:

Men va kul att vi ligger på samma dag! Åh, jag håller tummarna att det går vägen för dig!!!! 🤞Det låter som en tuff resa för er, men fint att ni fått ut så många blastocyster varje gång. Hos oss tog det tre år att bli med barn första rundan, så jag vet verkligen hur det känns.

Och du har ju rätt, var kanske lite extra deppig förut eftersom jag testar negativt imorse (och jag tror att jag testade positivt med sonen typ rd 5 eller 6). Men jag har testdag först på fredag och så länge får jag hoppas i alla fall. Ska nog ändå testa imorgon en gång till. Strongt att hålla ut till på torsdag, det är mycket smartare än att hålla på och testa som jag gör men jag kan inte låta bli. 😊 Har en massa symptom, lite stick i brösten (men det brukar jag få av progesteronet) och mensvärk. Men det kan ju betyda vad som helst 😅 Ah jag blir knäpp av att ruva, analyserar varje gäspning, lite ont i huvudet, ett stick i underlivet, allt ska tolkas! 😉

Ja men verkligen🙏🙏och ja detsamma för dig❤️
    ja den har varit låååång! Har nog hållt på iaf 7 år med diverse behandlingar och nu senaste 2 åren med ivf! 

ja vi är så tacksamma vi fått så många till frysen!!!
    ja men gud, ge inte upp än🙏men förstår hur du känner. Ah så du har testdag redan rd 9? 

jag brukar också testa massor innan men orkar inte ha att jag ska jobba sen så väntar tills dess iaf, men känns som jag denna gången inte vill för att jag inte orkar ett negativt till💔
    tycker ändå dina symptom låter som positiva🙏jag har ingen molande värk alls vilket oroar mig för det har jag haft dem andra ggr jag plussat! Dock brösten har jag inte haft mer än när jag plussat, men denna gång äter jag progynon vilket jag inte gjort innan så det kan ju bero på det med! Hatar att inte veta! 

Hahahha samma här verkligen, fick igår akut klåda uppe på mina fötter så jag kliade i sönder mig! Började direkt analysera om det var ev för jag är gravid hahahahahha man är så knäpp, men det är så skönt och kunna prata här för alla känner så mkt samma! ska vi skriva imorgon när vi testat?🙏❤️

• J000ssan
    Anonym (Också) skrev 2024-10-31 12:24:31 följande:
    Hej J000ssan! Hur har det gått för dig? Tog du ett test idag? Jag har bestämt mig för att vänta med fler tester tills imorgon. På kliniken där jag är (bor inte i Sverige) får man komma in och ge blodprov på testdagen som
    ju är imorgon. Tror inte att jag är gravid men då vet jag ju. Har en massa mens/molvärk idag och det kan ju betyda precis vad som helst ;)

Heeej! 

ja jag gjorde det och det var positivt🙏🙏 men försiktigt glad då jag har kemiska och MA i bagaget! Men glad det iaf fäst så får vi hoppas på det bästa! 

förstår du väntar tills imorgon och skönt med blodprov så får man mer säkra svar🙏 åh ja det kan verkligen vara både och, jag har haft mindre molvärk denna gång men iaf ömma bröst som kommer och går lite! Så analyserar ju allt och livrädd att mista detta igen❤️
    hör av dig när du fått svar, håller alla tummar

• J000ssan
    EFW skrev 2024-10-31 15:50:29 följande:
    Men grattis!! Nu håller vi tummarna att det är nu det händer ❤️❤️
    Tack snälla🙏🙏❤️❤️
  • J000ssan
    Anonym (Också) skrev 2024-10-31 19:00:16 följande:
    Men grattis!! Blev såå glad för din skull! Har också haft MA så jag känner med dig i din försiktighet men plötsligt så händer det! 😊 ❤️
    Tack snälla du!🙏❤️vågar verkligen inte vara glad men som du säger, plötsligt händer det!!! Håller alla tummar för dig imorgon🙏❤️
  • J000ssan
    BaeA skrev 2024-11-01 07:21:23 följande:
    stort grattis, håller tummarna nu! ❤️ förstår dock den där försiktiga glädjen. Men nu ska det vara er tur ! 
    Tack snälla du🙏❤️❤️ja jag hoppas verkligen det!!!
  • J000ssan
    Anonym (Också) skrev 2024-11-01 15:26:38 följande:

Tack! Det gick tyvärr inte bra. HcG:et ligger på 31 vilket är alldeles för lågt så det blir nog en kemisk graviditet. Ska dit igen på måndag och ta ett nytt blodprov. Men men bara att försöka igen, vi har en blastocyst kvar i frysen. 

Åh vad tråkigt💔💔ledsen för din skull! Men då måste det iaf ha fäst va? 

tänker På dig❤️

• J000ssan
    Eulalia84 skrev 2024-11-01 18:47:12 följande:

Idag har jag satt in en liten flinga så nu börjar de jobbiga ruvdagarna igen❄️🥚
    Gör i helt naturlig cykel denna gång så inget progesteron heller, vilket jag faktiskt tycker är skönt eftersom jag haft så starka biverkningar av det. Sen om det är bra eller dåligt utan återstår att se☺️

Åh hejja hejja! Håller alla tummar 🙏❤️
  • J000ssan
    Eulalia84 skrev 2024-11-01 18:38:28 följande:
    Stort grattis! Hoppas hoppas det är nu det får hela vägen❤️
    Tack gulliga du ❤️❤️
  • J000ssan
    EB90 skrev 2024-11-01 22:49:10 följande:
    Hade också FET idag, håller tummarna så för oss🙏🥰 När har du testdag? Jag gör också i naturlig cykel, men tar progesteron och även trombyl. Någon annan som tagit trombyl efter tidigare missfall? Hade inte hört om det tidigare men kanske är vanligt att man testar det.
    Åh jag håller tummarna för er🙏🙏
    jag tar trombyl efter ma och 2 kemiska, gjorde koagulutions utredning där man hittade en liiiiiiten förhöjning av ngt som kan göra blodet koagulerar mer i livmodern! Så tar trombyl nu, rd 10 och har ju testat positivt, har TD på måndag och kommer då börja med inohepp(blodförtunnande) sprutor varje kväll också om de fortsätter vara positivt! ❤️❤️
  • J000ssan
    EB90 skrev 2024-11-02 16:03:55 följande:
    Stort grattis till positivt!! Förstått att ni kämpat länge, håller verkligen tummarna att det går vägen nu🥹❤️🙏 vet du varför du byter till sprutor (inohepp) i stället för trombyl sen? 
    Tack🙏❤️❤️ja vi får hoppas det vill stanna denna gången! Men testen har iaf varit väldigt starka🙏
    jag kommer fortsätta med trombylel Och lägga till sprutorna! Vet egentligen inte varför men trombyl Är inget super blodförtunnande, mer som en magnecyl typ så sprutorna har nog mer effekt 
  • J000ssan

Milstolpe för oss idag att få 3+ på veckoteste!är i v 5+1 om jag räknat rätt!  aldrig fått det innan🙏men fortf försiktigt glada🙏❤️

• J000ssan
    EFW skrev 2024-11-10 10:22:45 följande:
    Åååå så härligt! Förstår känslan så väl ❤️ Den där försiktiga glädjen har suttit i hos mig ända till i dag när vi nu är 12+1 och hörde hjärtljuden med doppler här hemma på morgonen. Börjar tro att detta kommer gå vägen nu 😭

Håller tummarna stenhårt för din skull!!! ❤️❤️
    Ja man är så glad men ändå vågar man inte tro på något än❤️❤️åh vad underbart!!!!! Tack snälla du🙏🙏
Svar på tråden IVF/ICSI 2024