IVF/ICSI 2024
Ingen mer som ruvar just nu som man kan ventilera med?🙏❤️
Ingen mer som ruvar just nu som man kan ventilera med?🙏❤️
Men gud, då är vi exakt samtidigt 🙈är också på rd 6 med blasto! Så sjukt!!!
åh tack för du delar!
vi är inne på andra omgången, 5 blasto båda ggr och har ett kvar i frysen nu! Haft 2 kemiska och ett ma, senast i mars! Efter det 2 insättningar med minus!
är 38 år gammal! Har lite olika beskymmer Men enligt läkare goda odds!
så detta är 7:e insättningen och ja det tär såååå mkt! Första dagarna är ok men nu börjar det bli så jobbigt! Inte testat än men tänkte på torsdag då jag är ledig sen resten av helgen!
känner inget förutom ömma bröst? håller på att bli knäpp!
men rd 6 är ju tidigt! Finns fortf chans för dig🙏🙏när har du testdag? min är 4/11
Men va kul att vi ligger på samma dag! Åh, jag håller tummarna att det går vägen för dig!!!! 🤞Det låter som en tuff resa för er, men fint att ni fått ut så många blastocyster varje gång. Hos oss tog det tre år att bli med barn första rundan, så jag vet verkligen hur det känns.
Och du har ju rätt, var kanske lite extra deppig förut eftersom jag testar negativt imorse (och jag tror att jag testade positivt med sonen typ rd 5 eller 6). Men jag har testdag först på fredag och så länge får jag hoppas i alla fall. Ska nog ändå testa imorgon en gång till. Strongt att hålla ut till på torsdag, det är mycket smartare än att hålla på och testa som jag gör men jag kan inte låta bli. 😊 Har en massa symptom, lite stick i brösten (men det brukar jag få av progesteronet) och mensvärk. Men det kan ju betyda vad som helst 😅 Ah jag blir knäpp av att ruva, analyserar varje gäspning, lite ont i huvudet, ett stick i underlivet, allt ska tolkas! 😉
Ja men verkligen🙏🙏och ja detsamma för dig❤️
ja den har varit låååång! Har nog hållt på iaf 7 år med diverse behandlingar och nu senaste 2 åren med ivf!
ja vi är så tacksamma vi fått så många till frysen!!!
ja men gud, ge inte upp än🙏men förstår hur du känner. Ah så du har testdag redan rd 9?
jag brukar också testa massor innan men orkar inte ha att jag ska jobba sen så väntar tills dess iaf, men känns som jag denna gången inte vill för att jag inte orkar ett negativt till💔
tycker ändå dina symptom låter som positiva🙏jag har ingen molande värk alls vilket oroar mig för det har jag haft dem andra ggr jag plussat! Dock brösten har jag inte haft mer än när jag plussat, men denna gång äter jag progynon vilket jag inte gjort innan så det kan ju bero på det med! Hatar att inte veta!
Hahahha samma här verkligen, fick igår akut klåda uppe på mina fötter så jag kliade i sönder mig! Började direkt analysera om det var ev för jag är gravid hahahahahha man är så knäpp, men det är så skönt och kunna prata här för alla känner så mkt samma! ska vi skriva imorgon när vi testat?🙏❤️
Heeej!
ja jag gjorde det och det var positivt🙏🙏 men försiktigt glad då jag har kemiska och MA i bagaget! Men glad det iaf fäst så får vi hoppas på det bästa!
förstår du väntar tills imorgon och skönt med blodprov så får man mer säkra svar🙏 åh ja det kan verkligen vara både och, jag har haft mindre molvärk denna gång men iaf ömma bröst som kommer och går lite! Så analyserar ju allt och livrädd att mista detta igen❤️
hör av dig när du fått svar, håller alla tummar
Tack! Det gick tyvärr inte bra. HcG:et ligger på 31 vilket är alldeles för lågt så det blir nog en kemisk graviditet. Ska dit igen på måndag och ta ett nytt blodprov. Men men bara att försöka igen, vi har en blastocyst kvar i frysen.
Åh vad tråkigt💔💔ledsen för din skull! Men då måste det iaf ha fäst va?
tänker På dig❤️
Idag har jag satt in en liten flinga så nu börjar de jobbiga ruvdagarna igen❄️🥚
Gör i helt naturlig cykel denna gång så inget progesteron heller, vilket jag faktiskt tycker är skönt eftersom jag haft så starka biverkningar av det. Sen om det är bra eller dåligt utan återstår att se☺️
Milstolpe för oss idag att få 3+ på veckoteste!är i v 5+1 om jag räknat rätt! aldrig fått det innan🙏men fortf försiktigt glada🙏❤️