• Anonym (Mamman)

Orolig över att mina barn inte ska få partners

Jag har tre barn. Den yngsta 17 och den äldsta 24 år. Två söner och mellanbarnet dotter. 

Alla tre är ambitiösa, studerar och har aktiva liv med träning, kompisar mm Inga konstigheter. I mina ögon ser de bra ut, konstigt vore det om jag tyckte annorlunda men jag får ofta höra att även andra tycker att de ser bra ut, är välklädda, trevliga, hjälpsamma. 

Till det jag funderar på och har funderat länge på. Ingen av dem har någon gång i deras liv visar intresse för någon tjej eller kille ur ett annat perspektiv än kompis. 
    Är inte det ovanligt?
    När jag själv var i tonåren så hade jag haft många förälskelser och några förhållanden. När jag var i samma ålder som min äldste så var jag sambo. Ok det går inte att jämföra men varför har de inget intresse? Vill ingen ha dem? 
    Det känns som de missar en bit av sin ungdom, att få pirret och känslorna för någon annan. 

• Svar på tråden Orolig över att mina barn inte ska få partners
  • OlgaElvira
    Anonym (Mamman) skrev 2023-11-25 12:50:27 följande:
    Orolig över att mina barn inte ska få partners

Jag har tre barn. Den yngsta 17 och den äldsta 24 år. Två söner och mellanbarnet dotter. 

Alla tre är ambitiösa, studerar och har aktiva liv med träning, kompisar mm Inga konstigheter. I mina ögon ser de bra ut, konstigt vore det om jag tyckte annorlunda men jag får ofta höra att även andra tycker att de ser bra ut, är välklädda, trevliga, hjälpsamma. 

Till det jag funderar på och har funderat länge på. Ingen av dem har någon gång i deras liv visar intresse för någon tjej eller kille ur ett annat perspektiv än kompis. 
    Är inte det ovanligt?
    När jag själv var i tonåren så hade jag haft många förälskelser och några förhållanden. När jag var i samma ålder som min äldste så var jag sambo. Ok det går inte att jämföra men varför har de inget intresse? Vill ingen ha dem? 
    Det känns som de missar en bit av sin ungdom, att få pirret och känslorna för någon annan. 

Enligt min erfarenhet, vi föräldrar är de sista som får vet om/när barnen träffar någon de är romantiskt intresserad av. De kan mycket väl ha haft kortare relationer. 
  • Anonym (...)

Hej!
    Kanske har de haft förhållanden men inte berättat för dig?
    Annars tror jag också att vi senaste åren blivit allt mer infuvidualistiska, vilket gör att många blivit väldigt kräsna och hellre är singlar, på gott och ont.

• Anonym (...)
    Anonym (...) skrev 2023-11-25 12:56:48 följande:

Hej!
    Kanske har de haft förhållanden men inte berättat för dig?
    Annars tror jag också att vi senaste åren blivit allt mer infuvidualistiska, vilket gör att många blivit väldigt kräsna och hellre är singlar, på gott och ont.

induvidualistiska*
  • Anonym (t)
    Anonym (Mamman) skrev 2023-11-25 12:50:27 följande:

Herregud.... vad är detta??? Ja för sånt är alltid självvalt eller ens att föräldrarna vet. Jag är singel. Varit kär i många under mitt liv. Mina föräldrar vet om. EN.
  • Anonym (Mamman)

Jag är 100% säker på att de inte haft förhållanden. Hörde för ett tag sedan ett samtal mellan mitt ena barn och en vän och då sa båda att de inte hade upplevt visat intresse från någon när de varit ute. Båda tyckte att det var positivt men konstaterade att de nog var fula och tråkiga. Det stämmer inte. 

• Anonym (K)
    Anonym (...) skrev 2023-11-25 12:57:44 följande:
    induvidualistiska*
    Haha prova en gång till
  • StudierKemi

De är ambitiösa och upptagna med annat. Min bror som utbildade sig till civilingenjör var upptagen 24/7 med massa annat tills han vart närmare 30 år. Jag utbildar mig till kemist och är extremt upptagen jag också nu för tiden. Min bror har heller aldrig haft någon partner (29 år gammal just nu), men ingen i familjen är så respekterad som honom. Han är familjens stora stjärna. Jag blir lite irriterad om jag får vara ärlig, när folk har vuxna barn med driv, som har ett stimulerande liv, och så ska någon lägga sig i att man ska leta partner?? Knäppt minst sagt. Folk är upptagna. Tacka din lyckliga stjärna  istället att de inte är utvecklingsstörda losers som vi har gott om på denna sida tyvärr. Dessa korkade män har uppnått 0 och bara letar partner (de kommer aldrig att finna en), är det bättre, tycker du??

• Anonym (++)
    Anonym (Mamman) skrev 2023-11-25 13:02:58 följande:

Jag är 100% säker på att de inte haft förhållanden. Hörde för ett tag sedan ett samtal mellan mitt ena barn och en vän och då sa båda att de inte hade upplevt visat intresse från någon när de varit ute. Båda tyckte att det var positivt men konstaterade att de nog var fula och tråkiga. Det stämmer inte. 

Låt dem sköta sitt. Jösses.
  • TvillingmammaVästgöte

Min dotter har heller inte haft någon relation, men många flirtar med henne säger hon, men hon har inte varit intresserad av dem, säger hon .  Hon dricker ingen alkohol, jag tror att alkoholen är bra som dörröppnare. Alla mina relationer som ung inleddes under viss salongsberusning, tror det är lättare att flörta och visa intresse och testa lite om man druckit lite alkohol. 

Min son dricker på fester och han är ständigt upptagen , så därmed är det bevisat ?? Drömmer Skämt åsido, kan det ligga något i det, yngre är ensammare idag enligt undersökningar, och de dricker mindre alkohol, enligt undersökningar..

• Anonym (Mamman)
    StudierKemi skrev 2023-11-25 13:11:27 följande:

De är ambitiösa och upptagna med annat. Min bror som utbildade sig till civilingenjör var upptagen 24/7 med massa annat tills han vart närmare 30 år. Jag utbildar mig till kemist och är extremt upptagen jag också nu för tiden. Min bror har heller aldrig haft någon partner (29 år gammal just nu), men ingen i familjen är så respekterad som honom. Han är familjens stora stjärna. Jag blir lite irriterad om jag får vara ärlig, när folk har vuxna barn med driv, som har ett stimulerande liv, och så ska någon lägga sig i att man ska leta partner?? Knäppt minst sagt. Folk är upptagna. Tacka din lyckliga stjärna  istället att de inte är utvecklingsstörda losers som vi har gott om på denna sida tyvärr. Dessa korkade män har uppnått 0 och bara letar partner (de kommer aldrig att finna en), är det bättre, tycker du??

Vill självklart inte byta ut dem eller deras personligheter. 
    Det känns bara märkligt att de inte är intresserade av den biten när de är drivna med så mycket annat. 
    Mina väninnor med jämnåriga barn pratar om barnens flick- och pojkvänner. Några väninnor börjar få barnbarn (inget jag längtar efter). De frågar ibland hur det går för mina och då brukar jag tänka att det kommer ta tid innan de ens lämnar fasen som okyssta. 
Svar på tråden Orolig över att mina barn inte ska få partners