• Meddelande borttaget
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2024-06-22 00:55:38 följande:
    Jag har inte pratat om specifika årtal. Enbart sagt att mitt fall är komplext och inte enkelt och att en del andra haft det enklare av olika skäl. Mitt fall är rätt unikt ja iom att jag aldrig haft partner tidigare, avståndet är långt och vi är i samma organisation. 

Nej jag är inte dement, bete dig.
    1990-talet räknas inte och var mycket lättare, har du skrivit.
    Hela tråden handlar om att din situation är unik (du vet vad det betyder, eller?) och att det är det svåraste i världshistorien. Annars vore det ju heller inte unikt. Du har också brat-fnyst åt alla andras svåra men genomförda förhållanden, samtidigt som du brat-fnyser åt dessa skribenters tips eftersom du vet bättre. Alla har haft det så mycket lättare. I vissa fall för att dessa kommer just ifrån 90.talet.
    Du vägrar fatta att folk försökt HJÄLPA dig men att du är OTREVLIG och inte kan just "bete dig".
    Brat. Hästar. Men du är så bortskämd att du inte ser det.
  • Anonym

Du fattar verkligen inte att du framstår som jävligt otrevlig, va? Jag förstår att du inte menar det och inte ens tror det, men du fattar uppriktigt inte att det ser ut så, eller hur? 

• Anonym

Ett par frågor till Den unge Werther:

A. Är det inte åtminstone lite konstigt att det gått många tusen år av mänsklig (internationell) existens och relationsbyggande innan den svåraste kärlekssituationen någonsin uppstår?
    Alltså den som verkligen är unik? Som gör Romeo och Julia till en komedi och som gör att man bör von oben-fnysa åt andras erfarenheter och förhållanden?

Är det inte rentav lite osannolikt att det skulle hända just dig av alla och just nu och inte som man kunde ha väntat sig - redan hade hänt mellan att par medeltida överklassfamiljer eller liknande?

B. Vad ska vi göra med tråden? Som sagt - du von oben-fnyser ju åt andras erfarenheter och tips, och du gör inte ett skit själv (vänta, jag skriver det åt dig: Jag agerar på mina känslor och skriver med henne. Sådär. Nog om det nu.)
    Vad ska tråden leda fram till?
    Du maskerade den som frågor om råd men det duger uppenbarligen inte.

C. Som andra frågat innan: Vad är du för en? Vilken roll har du i ditt sammanhang? Min mentala bild av dig är den aningen knepiga killen som är lite förmer, rätt dataintresserad, snedlugg, chinos, skjorta och laptopväska eller rentav portfölj. Inte alltför stort umgänge. Hyfsat välbärgat hem.
    Den bilden är jag beredd att uppdatera mycket snabbt men det har råkat bli mitt spontana intryck.

• Anonym
    anonym05swe skrev 2023-11-22 13:36:34 följande:

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

Vad har hänt med innehållet i det ovan citerade stycket?
    Var det aldrig allvarligt menat?
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2024-06-28 17:26:02 följande:

Jag vet dessutom vart hon ska ta lumpen (var bara högre upp i chatten) så jo det vet jag. 

Så du ljög du när du fantiserade fram det felaktiga påståendet att yppande av den informationen är ett lagbrott?
  • Anonym
    Anonym skrev 2024-06-23 00:52:00 följande:

Ett par frågor till Den unge Werther:

A. Är det inte åtminstone lite konstigt att det gått många tusen år av mänsklig (internationell) existens och relationsbyggande innan den svåraste kärlekssituationen någonsin uppstår?
    Alltså den som verkligen är unik? Som gör Romeo och Julia till en komedi och som gör att man bör von oben-fnysa åt andras erfarenheter och förhållanden?

Är det inte rentav lite osannolikt att det skulle hända just dig av alla och just nu och inte som man kunde ha väntat sig - redan hade hänt mellan att par medeltida överklassfamiljer eller liknande?

B. Vad ska vi göra med tråden?

Du fattar alltså inte ens skillnaden mellan bokstäver och siffror utan skriver svaret "1" på frågan "A"? Du är sånt pojkvänsmaterial!

Men JO! Heeeeela tråden igenom har du upprepade gånger fnyst åt folks tips, fnyst åt folks svar och fnyst åt folks erfarenheter som får din situation att se helt jävla skrattretande ut.
    Folk har blivit ihop över kontinenter och det ena med det andra men du har hela tiden uttryckligen skrivit att din situation är svårARE och UNIK. Bl a t ex för att vissa andras stories har utspelat sig under 1990-talet.
    Folk har genomgått FAN så mycket svårare lägen men du envisas med att ditt är just svårARE och UNIKT, trots att det är en dagis-situation i jämförelse.

VARFÖR tror du att du snart är på 400 sidor av att folk skriver att du inte lyssnar på dem och att du upplevs som en otrevlig brat? Är det för att du är ödmjuk, menar du?
    När man är den enda som har rätt brukar det vara dags att tänka efter.
    anonym05swe skrev 2024-06-23 13:34:54 följande:

2. Nej som sagt jag fnyser inte år andras tips osv. Jag utöver det även vidtagit åtgärder. Jag hoppas att tråden ger bra råd. 

3. Jag är mer social ansikte mot ansikte men jag bjuder sällan ut folk överlag. Är medelklass. 

2 (B alltså):
    Igen: Vad ska vi göra med tråden? Du bara hånar ju andra och framhärdar i att du, med dina erfarenheter, har rätt?

3 (C alltså):
    Så jag hade rätt i min bild.
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2024-06-30 10:16:25 följande:

Det spelar ingen roll. Det påverkar dessutom inte hur man är som partner. 

Nej jag lyssnar och tar till mig samtidigt som det är en unik situation. Inte sagt att alla andra har det enkelt. 

Jo. Du har igenom hela tråden framhärdat i att du har det svårARE än alla andra, både här och historiskt (för du vet vad "unik" betyder, väl?).
    Du förringar och fnyser åt lyckade förhållanden eftersom ditt läge är svårARE. Det har du bokstavligen gjort, upprepade gånger. Detta trots att det är en barnlek i jämförelse med massor av andras.

Du har dessutom mage att envisas med att läxa upp folk som har galet mycket större och fler erfarenheter än dig, genom att ideligen förkunna att "såhär är det" och "såhär ska det vara" och "såhär fungerar det" med förhållanden.

Skriv du "Nej, har inte sagt så" samt upplys om att du verkligen gillar henne på riktigt som svar. Det brukar bli bra.

Nu är frågan ju återigen vad tråden ska leda till.
    Det enda du anser dig ha gjort baserat på tips i tråden är ju att skriva små sporadiska meddelanden till tjejen. Det är ju något halvår sedan det började.
    Därefter är allt förkastligt och kan inte appliceras eftersom det är så förhastat och respektlöst osv.
    Samtidigt vill du ha tips eftersom du inte är nöjd med situationen?
    Du vill ha tips om hur du ska eskalera den, men såna tips kan man ju inte lyssna på för det är respektlöst? Att eskalera situationen vore ju vansinne ...?
    Vad ska vi göra? Tipsa om att du ska sitta på rummet och vänta?
  • Anonym
    Anonym (Do) skrev 2024-06-30 22:36:10 följande:

Trådomröstning!!! 

VAD KOMMER TS SKYLLA PÅ?

1) Det var för komplext för att fråga ut henne.
    2) Han fick aldrig en chans att vara ensam med henne fastän han aktivt försökte.
    3) Inte tillräckligt med tid på grund av tågtidtabeller
    4) Han fick ensamtid med henne, men kände sig iakttagen av organisationens underrättelseenhet, så det gick inte att fråga ut henne.
    5) TS kommer på grund av sin bräckliga hälsa bli sjuk och missa eventet.
    6) Han var nära, men precis när han skulle fråga så tolkade han det som att hon inser att TS är intresserad av henne, detta får naturligtvis inte hända, så han avbröt.

Avslutar med den minst troliga:
    8) Han frågar ut henne på en innovativ, aktiv, rolig och omodern dejt bestående av att ta en promenad i en närliggande park, men hon tackar nej med kommentaren att hon föredrar modern dejting. Och då är ju sagan slut.

Jag är tämligen övertygad om att det kommer att bli en kombo mellan tvåan och trean.

Därefter kommer han att fortsätta leva på fantasin att ett nytt försök efter lumpen vore möjligt. En incel med potentiella stalkertendenser i vardande.
  • Anonym

Den rådande tolkningen av "bjuda ut" verkar ju dessutom vara att dejten måste ske samma dygn, vilket såklart gör att det aldrig kommer gå att lösa med tåg osv.

Det är väl nåt innovativt som gamlingar är för moderna för att förstå, antar jag.

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?