Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
Det är inte särskilt lämpligt att bara direkt efter andra gången (när jag fick känslor för henne) direkt bjuda in henne och antyda att jag gillar henne för då kunde hon tro att jag är en sådan kille som enbart bryr mig om henne pga hennes utseende (vilket inte stämmer). Har skrivit med henne under ganska lång tid för att visa att jag bryr mig. Vill verkligen göra det till en relation helst.
Fast om jag hade gjort det för fort hade det varit icke-autentiskt.
Hur ska jag gällande hur hon tolkar det då? Vill inte bli sedd som en sämre människa av henne.
Du har haft chans varje gång du har skrivit med henne att utveckla er konversation, du hade kunnat närma dig henne mer och mer och på så vis sakta visat henne att du tycker att hon är intressant och spännande och att du gärna skulle vilja träffa henne själv. Hur ska hon kunna veta att du bryr dig om henne bara för att du har skrivit ett par gånger i månaden?
Det är bara du som tänker i bättre-sämre människor, precis som att du tänker att andra bara dejtar för att göra slut eller bara vill bli ihop med någon för att den är snygg, s k modern dejtning. Det resonemanget finns inte hos någon annan, bara hos dig, med andra ord absolut inte hos henne.