Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
Nu målar du upp det som enkelt igen. Det går inte att bara hoppa in i en relation bara sådär fort som du antyder.
Jo, om hon hade bott närmre hade jag kunnat göra mer. Nu skulle hon direkt fatta att jag gillar henne om jag ens antyder på dejt eller dylikt. Vill göra något men vill samtidigt hålla det till en rimlig nivå. Vill göra det tryggt och inte göra något som riskerar ha ytterst dåliga effekter.
Du hade inte alls gjort mer, du hade varit exakt lika rädd för att göra bort dig och tänkt att det hade varit lättare om ni bara hade behövt skriva med varandra. Dina ursäkter och förklaringar är det ingen som går på, bara du själv!
Du kan inte sköta det här tryggt och utan risker, det är nog femte gången jag skriver det, och kanske hundrade gången det står i tråden. Du måste kasta dig ut och riskera att det rasar eftersom det är en annan människa som styr hur det kommer gå. Hon kanske aldrig har varit intresserad av dig överhuvudtaget och all den här tiden har varit bortkastad, hon kanske var intresserad i julas men tappade sugen eftersom du aldrig tog ett steg framåt. Jag tror inte att du har råd att vänta längre.
Har du skrivit till henne idag?