Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
Jag borde sluta svara men blir så satans provocerad av hans kommentarer.
TS bryr sig inte om vad ni skriver, han upprepar samma gamla rader som han gjort från start.
Märker ni inte att han svarar enstavigt, några få ord och ständiga upprepningar utan att något nytt har hänt? Han kommer inte att göra någonting alls, han är alldeles för feg och ängslig och livrädd att göra bort sig.
Jag hade hoppats på lite mognad hos dig men du har verkligen inte kommit någonstans sen du startade tråden, du har till och med exakt samma fraser. Jag fattar inte hur det är möjligt att inte ens förändra sitt skriftspråk, har du ett väldigt litet ordförråd eller vad är det som sker?
Du upprepar dina fraser som ett mantra och det finns absolut ingen logik i det du svarar, det är också väldigt uppenbart att du undviker de svåra frågorna, kanske för att du inte har färdiga svar på dom?
Jag kan sammanfatta allt igen (har gjort det flera gånger i tråden):
TS var kär i en tjej när han var 12 år, hans kompisar fick reda på det och han blev retad för det. Efter detta är han så rädd att det ska hända igen att han aldrig vill yttra ett ord om sina känslor förrän han vet att hon känner likadant och att de ska vara tillsammans resten av livet.
Han föraktar alla som dejtar runt, prövar sig fram och som har förhållanden som bara håller ett par år, han vill träffa den rätta vid 18 års ålder och inte dejta modernt (hans ord).
Tjejen han är kär i har han träffat fysiskt vid 3-4 tillfällen, alltid ihop med många andra och har nog egentligen aldrig pratat mer än 10 meningar med henne ordentligt, han tycker att han har agerat genom att han började skriva med henne för ett år sen. Vi andra håller inte riktigt med eftersom det bara är ytligt snack och hon har aldrig initierat någon kontakt, det är alltid TS som återkommer till henne.
Han har inget socialt liv och vi har rekommenderat honom att satsa på vänner istället för att drömma om någon som är tydligt ointresserad och finns i andra änden av Sverige, han vägrar också någon form av terapi att hitta en väg ut i livet.