Anonym (Kvinna ...) skrev 2024-04-11 11:41:07 följande:
Varför skulle du dejta flera? Jag har aldrig dejtat fler än en man i taget. Ser det som självklart.
I ditt fall vore det väl en bra början om du får till åtminstone EN dejt med tjejen? Verkar ju inte som att ditt intresse är besvarat och gör du ingenting så kommer inget hända. Då får du fortsätta tråna efter och drömma om på avstånd. Det är enbart upp till dig.
Vad finns det att förstöra? Ni har väl ingenting ihop i nuläget?
Jag sade att någon annan här sade att jag skulle göra det. Jag vill liksom träffa en tjej och bli hennes partner. (Helst hon jag har känslor för nu) men jag inser att om det inte blir oss finns det säkert någon annan antagligen. Drömmer verkligen och ser fram emot när jag hamnar i mitt första förhållande.
Jag gör aktiva insatser, skriver med henne mycket och vill bjuda ut henne på något roligt likt en dejt.
Vi är i samma organisation och kommer stöta på varandra efteråt om jag blir avvisad så det blir stelt+ jag känner henne så är inte direkt som att jag är någon främling för henne. Känner också hennes syster så blir stelt om jag börjar umgås med henne också då. Hon jag gillar känner jag också.