anonym05swe skrev 2025-02-16 22:44:29 följande:
Ja men väldigt många går väldigt snabbt från att träffas första gången till att bli ihop. Jag vill kunna göra samma sak.
Det stora problemet är att jag inte är så bra på att ragga upp/flörta så det kan leda till en relation. Vet att folk blir ihop och faller för den andra pga att folk kan vara bra på att flörta osv. Jag vill verkligen bara ge massa kärlek i en relation. Handlar inte för mig så mycket om att själv få en massa kärlek i en relation. Vill verkligen ge allt i en relation.
Ibland går det fort från första kontakt till relation, ibland går det långsammare.
Att flörta är ett sätt att väcka intresse, och det är bra att kunna, men alla grymma flörtare är inte nödvändigtvis bra att ha en relation med.
Min man är rätt försiktig av sig, men när han var yngre ville han jobba bort det för att lättare få kontakt med tjejer. Han gick ett par danskurser och började åka ut och dansa på helgerna. Hans kompisar (som inte dansade själva) undrade hur i hela friden han vågade gå fram - bara sådär! - till en helt okänd tjej och fråga om hon ville dansa? Min man svarade att det var bara att fråga. "Men tänk om hon säger nej, då?" Min man svarade "Då får jag fråga nästa." Han hade lärt sig dansa, men han hade också lärt sig att det inte var någon stor grej, varken att fråga om en dans, få dansa eller bli nobbad.
Jag säger inte att du ska göra precis som han, du kanske inte har någon Lasse Stefanz-jacka eller ens gillar att dansa, men jag tror att det är bra att träna på sociala interaktioner. Träna på att få ja, och träna på att få nej. Det viktigaste är att inse att det inte är någon stor grej, och att det inte är hela världen. Det finns många tjejer i världen.