• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-01-08 18:18:47 följande:
    Är det Frivilligförsvaret för ungdomar?

Nej, en ungdomsorganisation 

Hon ska dock till värnplikten (helt orelaterat till vår organisation) senare vilket gör det svårare att träffas

• anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2024-01-08 18:20:26 följande:
    Tror inte du förstod mitt inlägg.

Jo, förklarade bara hur det gått så länge.

Tror du hon vet att jag är intresserad av henne mtp att jag dm:ade henne från ingenstans först?

• anonym05swe

Jag har nu DM:at med henne igår också en del och ja, fortsatt med vanliga samtalsämnen och verkligen ställde frågor för jag genuint bryr mig om henne

• Anonym (Time flies)
    anonym05swe skrev 2024-01-09 14:58:29 följande:

Jag har nu DM:at med henne igår också en del och ja, fortsatt med vanliga samtalsämnen och verkligen ställde frågor för jag genuint bryr mig om henne

Ett tips är att undvika att det blir en krävande intervju genom att peppra med för mycket frågor. speciellt om frågorna är för privata eller krävande. du får försöka ha lite fingertoppskänsla så att hon också verkar gilla samtalsämnena. Lite trevligt småprat är bäst i början.

Ett annat tips är att så länge ni inte umgåtts mkt privat gäller du att förstår att hon kanske inte är precis som du föreställt dig. Respektera att min inte känner varandra så bra. Så det är inte alls säkert att hon vill, eller att ni ens passar ihop. Du har en crush, men nästa steg är fortfarande helt okänt.  

• anonym05swe
    Anonym (Time flies) skrev 2024-01-09 16:49:25 följande:

Ett tips är att undvika att det blir en krävande intervju genom att peppra med för mycket frågor. speciellt om frågorna är för privata eller krävande. du får försöka ha lite fingertoppskänsla så att hon också verkar gilla samtalsämnena. Lite trevligt småprat är bäst i början.

Ett annat tips är att så länge ni inte umgåtts mkt privat gäller du att förstår att hon kanske inte är precis som du föreställt dig. Respektera att min inte känner varandra så bra. Så det är inte alls säkert att hon vill, eller att ni ens passar ihop. Du har en crush, men nästa steg är fortfarande helt okänt.  

Det har det definitivt varit :) 

Varför skulle du enbart kalla det crush? Iom att bryr mig om henne, gillar henne för den hon är m.m. Ja, vet det får framtiden utvisa om vad som sker senare.

• Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-01-09 17:21:38 följande:

Det har det definitivt varit :) 

Varför skulle du enbart kalla det crush? Iom att bryr mig om henne, gillar henne för den hon är m.m. Ja, vet det får framtiden utvisa om vad som sker senare.

Förmodligen för att du inte känner henne än!!!!!!!!!!!
  • anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2024-01-09 17:22:45 följande:
    Förmodligen för att du inte känner henne än!!!!!!!!!!!

Jo, det gör vi

Om du skulle fråga henne skulle hon säga att vi känner varandra också speciellt iom att vi setts flera gånger

• Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-01-09 17:27:28 följande:

Jo, det gör vi

Om du skulle fråga henne skulle hon säga att vi känner varandra också speciellt iom att vi setts flera gånger

Men snälla. Ja ni känner varandra på så sätt att ni vet vem den andra är och lite om den andra personen. Men ni känner inte varandra på djupet. Inte alls. Det är som den andra skriver en crush. Inget annat.

Försöker komma ihåg om jag var lika naiv och clueless när jag var 18.
  • anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2024-01-09 17:33:48 följande:
    Men snälla. Ja ni känner varandra på så sätt att ni vet vem den andra är och lite om den andra personen. Men ni känner inte varandra på djupet. Inte alls. Det är som den andra skriver en crush. Inget annat.

Försöker komma ihåg om jag var lika naiv och clueless när jag var 18.

Nej, inte sagt att vi känner varandra på djupet eller något. Jag besvarade bara din fråga. 

Det gör det inte till en crush, att ha en crush är en mindre känsla än att genuint gilla någon och bry sig om den på riktigt.

• Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-01-09 17:37:34 följande:

Nej, inte sagt att vi känner varandra på djupet eller något. Jag besvarade bara din fråga. 

Det gör det inte till en crush, att ha en crush är en mindre känsla än att genuint gilla någon och bry sig om den på riktigt.

Åh herregud! Fan världen kommer att äta upp dig alltså.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?