anonym05swe skrev 2024-01-10 18:06:48 följande:
1. Ja förstår men om jag ställer frågan redan nu (efter att enbart ha träffas ish 20 h ) så kommer hon verkligen förstå att jag gillar henne redan vilket inte är till min fördel direkt att implicit avslöja det redan för hne.
Jo, det skulle jag självklart göra men är skillnad på ett förhållande/inte ett förhållande för då kan ses hos varandra under typ varannan träff exempelvis och hänga över en hel helg. Om jag skulle åka nu och träffa henne själv skulle hon förstå att jag gillar henne redan. Självklart är hon värd priset för en tågbiljett men med nuvarande tåg så blir jag förmodligen oavsett fast efter halva vägen och inte hinner träffa henne ändå. Jag skulle verkligen träffa henne vid fler tillfällen när det går.
Nej, det kommer hon inte att förstå. Hon kanske anar det, men det gör hon redan efter vad du sagt och gjort.
Du åker inte till hennes stad för att träffa henne. Du åker dit för att titta på något du funderar på att köpa, som varit på annons på nätet. Det är den primära orsaken till att du är där, givetvis avslöjar du inte att det aldrig funnits någon pryl eller annons.
När du ändå är i stan så tänkte du att "varför inte passa på att träffa x? Om hon har tid alltså, no pressure, men det kunde ju vara kul. Ingen big deal. Jag ska åka tåg 8 timmar fram och tillbaka så en fika så man får något i sig kommer jag ändå att ta."
Men du verkar inte vilja ha tips och råd. I alla fall inga som betyder att du behöver anstränga dig eller riskera något.
Ett sista tips: Få relationer blir över huvud taget till om man inte visar intresse. Det gäller alla relationer; vänner, affärsbekanta, partners....