• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-10-01 20:36:59 följande:
    Men det var ju likadant då, och ändå skrev du att du skulle fråga så vad ändrades?
    Herregud är inte direkt enkelt
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-10-03 11:19:39 följande:
    HERREGUD det är inte direkt svårt heller!
  • Anonym (X)
    Ändå var du redo då. Vad har ändrat sig annat än att du fegat ur?
  • Anonym (Tiden går)
    Nej, tydligen för svårt för dig. Andra klarar det, men inte du. 
  • Anonym (Lillan)

Men lägg ner detta nu. Du har haft hundratals chanser att försöka men inte tagit dom. Du lever i dina fantasier och vågar inte försöka alls irl. Det kommer aldrig hända. Du kommer med största sannolikhet inte träffa någon där du bor heller då du inte vågar hå utanför din konformt zon och umgås med folk utan att de i förväg måste gå med på ett livslångt förhållande.

Det är inte ens lönt att försöka hjälpa dig med dina tankar då du är fast i att allt är så svårt och komplicerat Innan du ens försökt kolla av om hon är intresserad tillbaka eller ens singel.

• Anonym (...)

Fattar inte varför TS får så mycket försök till hjälp, och så länge, när jag startat trådar med mina problem med dejting och relationer så dör de ut rätt så fort. TS försöker inte ens hjälpa till själv att lösa sina problem 

• anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2024-10-03 14:29:51 följande:

Fattar inte varför TS får så mycket försök till hjälp, och så länge, när jag startat trådar med mina problem med dejting och relationer så dör de ut rätt så fort. TS försöker inte ens hjälpa till själv att lösa sina problem 

Jo, det gör jag. Har skrivit med henne mkt de senaste månaderna ex.
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2024-10-03 15:49:40 följande:
    Jo, det gör jag. Har skrivit med henne mkt de senaste månaderna ex.
    Ex? Har du några fler exempel än det?
  • anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2024-10-03 15:52:06 följande:
    Ex? Har du några fler exempel än det?
    Har pratat med henne när vi setts ex på olika event också
  • Anonym (Inget på spel....)
    anonym05swe skrev 2024-10-04 09:11:02 följande:
    Har pratat med henne när vi setts ex på olika event också
    Så varför har du då inte frågat henne på dejt? Om ni nu träffats på event och du ville göra det när ni ses istället för att skicka frågan?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?