• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (...)
    Anonym (Hej) skrev 2024-04-27 15:31:40 följande:
    Ditt värsta scenario är att tjejen inte är intresserad och andra får reda på att du blev dissad- stämmer det? Ingen bryr sig om du varit kär i någon, ingen skulle orka fokusera på att dig och dina känslor. Bara för att du blev retat i sjuan så blir det inte likadant nu, har du sett hur små 13-åringar är och hur barnsliga deras beteenden är?

Om du skulle bekänna dina känslor till tjejen och hon tackar nej så behöver du bara vara artigt trevlig nästa gång ni ses, hon kommer då att tro att du har gått vidare och inte tänka något konstigt alls om dig. 
    Det kanske är så i TS kretsar, börjar jag allvarligt fundera på. Kanske beter de sig inte som normala människor. Vem vet vad detta är för organisation egentligen? Kanske nåt religiöst eller så. Om inte så finns ju annars vissa intressen och föreningar som kanske lockar till sig många knäppgökar och har en märklig gemenskap.
  • anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2024-04-27 15:37:40 följande:
    Det kanske är så i TS kretsar, börjar jag allvarligt fundera på. Kanske beter de sig inte som normala människor. Vem vet vad detta är för organisation egentligen? Kanske nåt religiöst eller så. Om inte så finns ju annars vissa intressen och föreningar som kanske lockar till sig många knäppgökar och har en märklig gemenskap.
    Nej det är en organisation där medianmedlemmen är ca 18 år och är inte en religiös organisation. Nej det består av normalt folk. Handlar bara om att det är en privatsak egentligen som gör att jag vill att bara oss två känner till det. 
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2024-04-27 15:42:24 följande:
    Nej det är en organisation där medianmedlemmen är ca 18 år och är inte en religiös organisation. Nej det består av normalt folk. Handlar bara om att det är en privatsak egentligen som gör att jag vill att bara oss två känner till det. 
    Vad du anser vara ?normalt folk? ger jag inte mycket för, faktiskt 
  • Anonym (Lugn)
    Anonym (...) skrev 2024-04-27 15:37:40 följande:
    Tänker precis likadant. Sättet som TS skriver på, hur han uttrycker sig och hans konstiga idéer... tror inte att det är en organisation som vanliga 18-åringar är medlem i.
  • anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2024-04-27 16:31:52 följande:
    Tänker precis likadant. Sättet som TS skriver på, hur han uttrycker sig och hans konstiga idéer... tror inte att det är en organisation som vanliga 18-åringar är medlem i.
    Det är normalt att söka en relation som 18 åring och vilja ha ett långsiktigt förhållande..
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-04-27 20:14:42 följande:
    Det är normalt att söka en relation som 18 åring och vilja ha ett långsiktigt förhållande..
    Att resonera och älta som du gör är inte normalt. Särskilt inte för en 18-åring.
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-04-27 20:14:42 följande:
    Ja, men det är inte normalt att bete sig som du gör. Dvs inte göra något åt det utan bara skriva en massa inlägg på FL om hur jobbigt du tycker det är. 
  • Anonym (X)
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-04-27 20:40:12 följande:
    Ja, men det är inte normalt att bete sig som du gör. Dvs inte göra något åt det utan bara skriva en massa inlägg på FL om hur jobbigt du tycker det är. 
    Eller skriva med AI för att man är för rädd för att prata med vännerna.
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-04-27 21:00:55 följande:
    Eller skriva med AI för att man är för rädd för att prata med vännerna.
    Nej, är inte rädd men de vet inte vem det är ändå.
  • anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2024-04-27 20:17:31 följande:
    Att resonera och älta som du gör är inte normalt. Särskilt inte för en 18-åring.
    Det är normalt att det är jobbigt i ett sådan komplex situation speciellt om man aldrig haft tjej innan. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?