anonym05swe skrev 2024-04-27 22:11:38 följande:
Jag har visst pratat med tjejen delvis enskilt.
Att följa terapisters råd och råd från folk är rätt rimligt. Jag har redan agerat så tidigare och det har enbart lett dåligt, att agera på känslor snarare än rationalitet är inte rätt väg just nu. De scenariona är inte fokuserade på henne utan oavsett vem som jag gillar (som är henne då jag just nu har känslor för henne). Ja, hade gärna träffat henne mer.
Ja, vi har pratat om saker vi gjort tillsammans på event och gjort saker på eventen ihop.
Jag väljer dessutom inte vem jag förälskad i dessutom. Man väljer inte det utan det sker bara. Jag har fått känslor för henne som sagt efter andra gången jag träffade henne som blivit stärkta för varje gång efteråt jag träffat henne.
Exempel? " Den här förälskelsen är så säker att du aldrig behöver utsätta dig för några jobbiga känslor, mer än att du drömmer dig bort i säker hemmiljö."
Varför ska jag prata med kurator angående det? Finns folk med större behov och jag mår bra.
Ditt luddiga svar om hur mycket ni har pratat säger väldigt mycket. Ni har inte haft några ordentliga samtal någonsin, att ni har träffats fysiskt fyra gånger och utbytt artiga fraser är något man gör med människor på event och du måste ha gjort det själv med människor fast du inte ens kommer ihåg det. Att du blev förälskad andra gången är väl för att hon är snygg och trevlig? Människor blir förälskade hela tiden men de flesta släpper taget om man inte ses mer men du har valt att hålla fast i en omöjlig dröm, omöjlig men trygg.
Du följer ju redan terapeuters råd, varför inte prata med någon som kommer att prata om just dig? Inte allmänna råd som mest verkar hamna om amerikanska resonemang utan för en 18-åring som är rädd att bli utsatt av andra, som är livrädd att sticka ut och blotta sig och där kuratorn kan sätta fingret på vad som skadat dig tidigare.