• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-02-11 20:56:36 följande:
    Nej, vill inte det. Nej jag vet inte om vi är på väg att bli ihop men vi ska ses iaf. Planerar inte heller det du nämnde utan fokuserar på att bli med henne jag gillar. Har känslor för henne liksom. Jag vill inte ha det som du skrev.
    Du är ju aktiv och skriver i KK-tråden precis NU! 
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-02-11 20:57:39 följande:
    Ja, de har utvecklats sedan jag träffade henne 3:e gången men ursprungsinlägget är fortfarande sant. Är redo att offra mkt för henne (ex fritiden, intressen) till förmån för det hon vill. 
    Vad har du att erbjuda henne om du ger upp allt du gillar? En så svag person är inte intressant.
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-02-11 21:02:22 följande:
    Vad har du att erbjuda henne om du ger upp allt du gillar? En så svag person är inte intressant.
    Mitt ovillkorliga stöd och allt hon vill. Att bo på avstånd gör att vi båda kommer behöva offra mkt pga avståndet. Avståndet är det enskilt största hindret liksom.
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-02-11 21:01:34 följande:
    Du är ju aktiv och skriver i KK-tråden precis NU! 
    Jag vill fortsatt enbart vara med hon jag gillar. 
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-02-11 21:05:19 följande:
    Jag vill fortsatt enbart vara med hon jag gillar. 
    Varför skriver du i KK-tråden då?
  • anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2024-02-11 21:12:51 följande:
    Varför skriver du i KK-tråden då?
    Jag har i alla trådar jag skrivit i sagt att jag gillar 1 person. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-02-11 21:16:53 följande:
    Varför då starta en tråd där du frågar om du ska skaffa en kk?
  • Anonym (Lugn)
    Fast det stoppar dig ju uppenbarligen inte från att fundera på KK pga "din höga sexualdrift".
  • Anonym (X)
    Vilket inte hindrar dig från att vilja leta kk.
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-02-11 21:21:22 följande:
    Vilket inte hindrar dig från att vilja leta kk.
    Jag är dock fortsatt enbart intresserad av hon jag gillar och vill göra allt för att bli hennes. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?