• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-02-12 07:32:09 följande:

Du ljuger. Du har precis svarar med ditt rätta nick i din kk-tråd. 

Snacka om att vara oseriös. Du vill göra allt, offra allt. Du orkar inte ens åka till henne, än mindre vara henne trogen. 

Jo jag vill fortsatt göra allt för henne och har inga skyldigheter emot henne för vi är inte ett par. 

Inte sagt att jag vill ha det utan vill bli ihop med henne jag gillar. Skulle överväga andra saker om det inte går vägen.
  • Anonym (X)

Påminn mig, varför ogillade du modern dejting pch varför sysslar du med det själv?
    Sån dubbelmoral.

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-02-12 07:39:05 följande:
    Jo jag vill fortsatt göra allt för henne och har inga skyldigheter emot henne för vi är inte ett par. 

Inte sagt att jag vill ha det utan vill bli ihop med henne jag gillar. Skulle överväga andra saker om det inte går vägen.
    Ändå frågade du så sent som igår om du skulle skaffa en kk. 
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-02-12 07:44:37 följande:

Påminn mig, varför ogillade du modern dejting pch varför sysslar du med det själv?
    Sån dubbelmoral.

Akten att gå från förhållande till förhållande kritiserade jag. Har inte gjort det. 

Dessutom så vill jag enbart vara med hon jag gillar såvida inget händer som får mig att tappa mina känslor.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-02-12 07:52:34 följande:
    Dessutom så vill jag enbart vara med hon jag gillar såvida inget händer som får mig att tappa mina känslor.
    Ha ha ha, tror du det är speciellt för dig?
    Du är precis som de du föraktar, inse det.
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-02-12 08:24:37 följande:
    Ha ha ha, tror du det är speciellt för dig?
    Du är precis som de du föraktar, inse det.
    Nej det är jag inte. Kommer göra det jag kan för att hon jag gillar ska bli min nästa partner. 
  • Anonym (Oj)
    anonym05swe skrev 2024-02-12 07:23:17 följande:
    Hur är den synen på förhållanden dålig? Trodde det var bra att älska sin partner 
    Den är inte frisk. Att älska någon när man är i en etablerad och ömsesidig relation är bra. Att älska någon på distans utan att personen är medveten om det och skriva tusentals osammanhängande inlägg på ett forum om det är både sjukt och obehagligt.
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-02-12 08:30:26 följande:
    Nej det är jag inte. Kommer göra det jag kan för att hon jag gillar ska bli min nästa partner. 

Nästa partner? Vem är den förra? 

• anonym05swe
    Anonym (Oj) skrev 2024-02-12 09:06:26 följande:
    Den är inte frisk. Att älska någon när man är i en etablerad och ömsesidig relation är bra. Att älska någon på distans utan att personen är medveten om det och skriva tusentals osammanhängande inlägg på ett forum om det är både sjukt och obehagligt.
    Inte sagt att jag älskar henne herregud. Säger att jag kommer älska nästa partner dvs första personen jag blir ihop med. 

Kommer dessutom prata med henne om känslorna.
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-02-12 09:13:00 följande:

Nästa partner? Vem är den förra? 

Ingen men min nästa partner blir min första.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?