• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-02-08 14:05:36 följande:
    Nä inget mer än det. Men föredrar ett icke hemligt förhållande. 
    Sjukt resonemang att tänk att man kan ha ett hemligt förhållande för att slippa lägga upp bilder.
    Är du alltid så påverkad av andra att du följer strömmen och gör som ?alla andra? gör?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-02-08 14:05:36 följande:
    Nä inget mer än det. Men föredrar ett icke hemligt förhållande. 
    Sjukt resonemang att tänk att man kan ha ett hemligt förhållande för att slippa lägga upp bilder.
    Är du alltid så påverkad av andra att du följer strömmen och gör som ?alla andra? gör?
  • Anonym (X)

Tänk om en framtida flickvän vill lägga upp bilder på er två? Hur reagerar du?

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-02-08 18:33:26 följande:

Tänk om en framtida flickvän vill lägga upp bilder på er två? Hur reagerar du?

Gör som hon vill. Föredrar ändå icke hemliga förhållanden där man gör sånt som jag sade
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-02-08 18:44:40 följande:
    Gör som hon vill. Föredrar ändå icke hemliga förhållanden där man gör sånt som jag sade
    Där man gör vad?
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-02-08 19:24:45 följande:
    Där man gör vad?
    Vanliga saker i ett förhållande. Föredrar ett icke hemligt förhållande 
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2024-02-08 08:16:02 följande:
    Nej jag säger inte att något av det är fel på något sätt utan enbart att det gör det komplext. Är inte kontrollerande överhuvudtaget, skulle dessutom göra allt för henne och inte bry mig om vad andra tycker i ett förhållande. Vill dock att det helst förblir en privatsak mellan oss att jag gillar henne då det inte påverkar någon annan.
    Jag tycker nog att du blir väl hårt ansatt här, beklagar att en del vuxna här inte förstår din ålder och tar det lite lugnt.

Med det sagt undrar jag varför det skulle vara så känsligt att någon, eller tjejen för all del, fick reda på att du är intresserad? Folk är förälskade hela tiden, det är väl inget att skämmas över eller behöva försvara? Om du skulle uttrycka ett intresse redan nu och säga att du gärna möttes halvvägs för en dag tillsammans, är det inte bättre att få reda på redan nu om hon inte är intresserad? Om hon tackar nej alltså?

Du ska nog ha i åtanke precis som en del skriver att det finns en stor risk att hon hittar någon annan om du väntar för länge, det är inte säkert att du har råd att ta det lugnt. Chansa inte bara för att du är rädd att göra bort dig!
  • Anonym (...)

Tycker också en del är för hårda mot TS. Synd om han ska skrämmas bort från tråden och sluta uppdatera.

• Anonym (Oj)
    anonym05swe skrev 2024-02-08 08:05:11 följande:
    Jag säger bara att det är det som gör det komplext, vill bli hennes oavsett. Jag ska försöka göra mer
    Det finns ingen komplexitet här, du är bara rädd för att göra fel och bli avvisad. Allt annat är ren bullshit. 

Du agerar inte utan konkurrens. Så gott som alla killar är självsäkrare och mer handlingskraftiga än dig. Du kommer inte att komma någonstans genom att ha sporadisk kontakt med henne varannan månad.

Tycker hon om dig så kommer hon göra det möjligt för dig att lyckas, gör hon inte det så kommer hon att skjuta ner dig. Det är verkligen inte svårare än så. 
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?