Inlägg från: Anonym (Inget på spel....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inget på spel....)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2025-01-15 23:03:24 följande:

Jag har inga barn. Jag skulle kunna tänka mig flytta ihop inom typ 2-3 år in i en relation såvida den fungerar bra. Så för mig skulle det typ gå i en relation. 

I regel jo

"I regel jo" vad då? 

Svara på frågorna istället. Är du så vansinnigt otrygg i dig själv att det är därför du är besatt av att ha en relation? Så länge du inte tycker om dig själv för den du är kommer du aldrig vare sig tro på att någon annan kan göra det eller ens hitta någon som gör det på riktigt. Så länge du inte tycker om och trivs med den du är kommer du aldrig att få den där trygga, hälsosamma, långvariga relationen du drömmer om. 
    anonym05swe skrev 2025-01-17 14:27:05 följande:

1) Ja, men vill inte att hon ska tolka en fråga om dejt/träff som "oj han är ytlig" 

2) Hade inte varit konstigare om jag direkt efter fått känslor (typ veckan efter) bjudit ut henne? 

3) Jag skriver till henne på ett seriöst sätt och ställer frågor osv för jag bryr mig om henne. 

4) Nej, absolut inte. Har genuina känslor och bryr mig om henne. Jag kommer bjuda ut henne. 

Jag ska som sagt bjuda ut henne.

Vore jobbigt så klart 

1) Du har fått flertalet förslag på hur du ska bjuda ut henne utan att det framstår som ytligt eller att du bara gillar hennes utseende. Så den bortförklaringen funkar inte länge till varför du inte frågat henne än.

2) Nej, det hade snarare varit det fullt normala att göra! Man blir förtjust i någon, man hoppas intresset är besvarat och frågar om en dejt. Man håller inte på i ETT ÅR och tror att man stressar det hela.

3) Du har ju flertalet gånger skrivit att ni inte skriver om djupa saker utan bara ytliga. Inget då som visar att du faktiskt har känslor för henne. 

4) Du påstår det samtidigt som du hela tiden nämner att du inte har någon annan som skulle passa om det inte blev hon. Om man har genuina känslor för någon så funderar man inte över vem annars som skulle duga istället. 

Vad gäller att du ska fråga henne på dejt säger jag bara två saker:
    I believe it when I see it 

Och

When pigs can fly.

Du har sagt det så många gånger nu att det faktiskt inte är någon som tror dig. 
    anonym05swe skrev 2025-01-21 00:19:20 följande:

Så det är typ bra enligt dig att stressa fram en relation? Ja, jag borde gjort saker snabbare men är också inte enkelt för jag bryr mig om henne på riktigt och vill inte sätta press på henne ex. 

Det handlar inte om att stressa fram en relation, det handlar om att visa att man är intresserad av att vara mer än en vän. 

Precis alla dejtingcoacher säger tex att det är viktigt att ses irl fort vid nätdejting för att inte bilda sig en felaktig bild av den man messar med. Dvs precis raka motsatsen till absolut allt du gjort hittills. 

Att ses "fort" på en dejt handlar inte om att "pressa" eller "stressa" motparten. Det handlar inte heller om att man inte "bryr sig på riktigt" utan det handlar om att lära känna personen i det verkliga livet, att inte sitta och drömma ihop en fantasibild av hur personen är och hur det vore att vara i en relation med denne. 
    anonym05swe skrev 2025-01-21 11:34:32 följande:

Jag ska kontakta henne för det, vill bara att det inte ska tolkas fel

Hade som sagt hellre gjort mer tidigare men ska försöka träffa henne själv om hon går med på det såklart. 

Om du verkligen, verkligen hade velat gjort mer tidigare så hade du faktiskt gjort det, inte hittat på 2000 orsaker/anledningar/ursäkter till varför du inte frågat henne på dejt ännu. 

Så då är vi tillbaka på att hon är en snuttefilt som du kan drömma om och inte behöver göra något aktivt för att få (eller någon annan heller). Du kan fortsätta drömma om den "perfekta långvariga relationen".

Om du varit så förälskad i henne som du påstår så hade du inte kommit på alla bortförklaringar till varför du inte frågat ut henne än.
    Svensson5 skrev 2025-01-21 16:56:01 följande:

Du måste börja med att bjuda ut henne för att sedan ev börja att umgås om ni trivs med varandra 

Det tar ju ganska lång tid och se om man passar och trivs ihop
    Du kan inte börja med att säga att du vill offra din fritid för hennes skull, då kommer att framstå som veirdo 

Och inget av det du föreslår har TS gjort på de 1 år och 2 månader som gått sedan han startade tråden. 
    anonym05swe skrev 2025-01-23 00:56:43 följande:
    Det är inte enkelt. Jag hade gärna redan gjort det
    Om du verkligen hade velat göra det så HADE DU GJORT DET! 

Hur du agerar visar på vad du verkligen vill. Så, vad visar ditt agerande på gällande hur gärna du vill ha en relation med henne? Och kom inte med "jag har skrivit med henne på DM" utan faktiska saker du gjort för att uppnå ditt mål om en långsiktig relation. 
    anonym05swe skrev 2025-01-24 09:31:27 följande:
    Jag vill ju göra det. Vill bara att det inte ska tolkas på fel sätt av henne. 
    Tror du Armand Duplantis chattade med sin fästmö i ett år innan han frågade henne på dejt? Jag menar, de började också med att han skickade henne ett DM på Instagram. 

Du måste våga för att vinna. Punkt. Slut. 

Du kommer aldrig att våga eftersom du är så rädd för att misslyckas, att misstolkas, att bli skrattad åt för att du trodde du hade en chans. Du är för rädd och så länge du är det kommer du att fortsätta komma på dåliga förklaringar till varför du inte frågat henne än.
    anonym05swe skrev 2025-01-24 15:42:19 följande:

Är också bra mycket enklare att hamna i en relation om man är världsklass på något. 

Handlar inte om att våga eller inte. Handlar snarare om att jag bryr mig om henne och inte vill framstå som något som jag inte är (ex ytlig) 

Handlar inte om det

Hon tvärdissade honom i början och trodde väl att någon drev med henne. Det handlar inte om att man är känd (de flesta kända personer tycker dessutom att det är svårare eftersom de inte kan veta om den andre gillar dem för den de är eller för att hen är känd, det är därför de flesta kändisar är tillsammans med andra kändisar).

Jo, det är precis vad det handlar om, att du är rädd. Sen försöker du få det till att du är mycket ädlare än alla andra, att du inte vill att hon ska missförstå, att du inte ska framstå som något annat. Men i slutändan handlar det helt och hållet om rädsla. Att rädslan för att misslyckas är avsevärt större än viljan att lyckas.
    anonym05swe skrev 2025-01-26 22:58:21 följande:
    1. Nej 
    2. Allt möjligt 
    3. Nej för vi är inte ett par så påverkar inte henne 
    Som sagt, du skriver endast ytligt med henne och ger absolut ingenting av dig själv. På ett års brevskrivande med varandra borde man ha en dådan vänskap att man kan berätta om misslyckade studier. Ni är ytligt bekanta, inget mer än så. Märkligt när du säger att du vill ha en bra, nära relation med henne men inte kan ge henne mer än en ytlig bekantskap på ett helt år.

Åter igen visar du på att du är mer förälskad i drömmen om en relation än du är i henne.
    anonym05swe skrev 2025-01-27 01:28:56 följande:

Är snarare mer lämpligt att ta upp sådant om det naturligt kommer upp i en konversation, inte ge henne den infon helt utan anledning. 

Ja, jag vill öppna mig upp för henne för en bra och nära relation med henne. Grejen är att det inte är enkelt. 

Nej, absolut inte. Om det varit så hade jag faktiskt försökt med andra tjejer (som jag inte gjort)

På ett års brevskrivande borde man ha kommit så långt att man berättar om sina planer, hur det går med pluggandet, hur dagen/veckan har varit. Man borde ställt sådana frågor till den man skriver till och fått sådana frågor tillbaka. Om man nu verkligen, verkligen är intresserad av en relation med någon. 

Jo, det är enklare än du tror, om man verkligen vill. Problemet är att du sätter upp en massa mentala hinder som ger dig massor av ursäkter för att du aldrig tar initiativ till något. Det har noll, nada och ingenting med vare sig "modern dejting", SoMe (som många unga nu dessutom flyr), eller din brist på erfarenhet att göra utan det har med DIN VILJA ATT LYCKAS att göra. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?