Abort eller behålla?
Jag är gravid i vecka 7 med min kk. Jag vet inte om jag ska göra en abort eller om jag ska behålla det. Personligen har jag en stor barnlängtan. Jag har både fast tjänst, lägenhet. Jag vet att skulle jag behålla barnet så hade det nog löst sig bra. Framför allt så vill jag gärna ha barnet och gjort allting för barnet.
Problemet sitter i att pappan till barnet vill verkligen inte att jag behåller barnet. Han vill inte att jag behåller det men han känner att han måste vara delaktig i barnets liv av moraliska skäl om jag väljer att behålla det. Vilket inte är några större problem för mig, klart jag vill att barnet ska ha två föräldrar som samarbetar och respekterar varandra för barnet skull.
.. fram tills han börjar slänga ur sig massor av skällsord, bla. att han alltid kommer hata mig ifall jag tvingar honom till att bli pappa mot hans vilja. Att jag kommer förstöra hans och barnets liv ifall jag skaffar barnet i dåliga förutsättningar, där pappan inte har en utbildning, jobbar som vikarie. Han vill inte ha ett barn som är oäkting, då han tycker att det kommer förstöra hans chanser med ?sin riktiga familj? i framtiden. Han säger att han aldrig kommer respektera mig för att jag fött hans barn även fast han inte vill det. Samt att jag kommer vara en dålig mamma till hans barn.
Han tycker jag är självisk som skaffar barn under fel omständigheter- enligt honom.
Jag har flera gånger gett honom alternativet att lämna situationen om det är det han vill, men det vill ?kan? han inte av sin moraliska kompass. Jag försöker komma med olika lösningar om hur man kan få bättre förutsättningar för barnet, då kallar han mig för naiv och att jag inte fattar någonting.
Jag vill inte göra en abort för att någon tvingar mig till dig. Men jag känner dagligen att jag allt mer blir tvungen till det då han trycker ner mig, tycker synd om sig själv, ber mig om att lösa den här situationen för hans och barnets skull. Enl pappan så skulle barnet lida hela sitt liv av att födas och växa upp i dessa omständigheter.
Hur i hela friden ska jag tänka i den här situationen? Är jag helt dum i huvudet som inte lyssnar på honom eller är det han som är självisk här? Jag behöver kloka åsikter!