Anonym (Klo) skrev 2023-11-08 13:59:25 följande:
Han är inte realistisk eftersom han gjort henne med barn.
Om han absolut INTE vill ha barn så borde han inte ha gjort henne gravid.
Blir så jävla upprörd av sådant här. Skydd är inte 100%- jag vet. Men ofta uppkommer oplanerade graviditeter av rent slav och bristande ansvar. Man startar inte ett LIV om man inte har som önskan att bli förälder! Att kräva att kvinnan (som vill ha barnet) aktivt ska stanna hjärtat på sitt foster och sedan föda ut det.. det är inte ok någonstans. Då har man verkligen ingenting respekt för ett tickande hjärtat och inte personen men är intim med.
Om man tror att LIVET endast är det tickande hjärtat så har man inte så mycket insikt eller respekt för hur livet faktiskt kan bli för ett barn som föds oönskat av en eller båda föräldrarna.
Du får bli hur jävla upprörd du vill, det bekommer mig inte särskilt mycket. Jag personligen blir mer upprörd över oönskade barn som lider fysiskt eller känslomässigt av att vara oönskade eller dåligt omhändertagna. Det är inte heller okej någonstans, men verkar helt glömmas bort av personer som vurmar för att alla embryon ska få födas.
Skulle det vara lika okej om mannen krävde att barnet skulle födas om det var kvinnan som inte ville ha barnet?