Inlägg från: Mrs Moneybags |Visa alla inlägg
  • Mrs Moneybags

Abort eller behålla?

Personligen skulle jag göra abort. Jag ser det som en extremt dålig start att inte vara önskad till denna värld av sin egen förälder. 

Sedan som någon redan nämnt - den man har barn med är man alltid förbunden med. Ni ska inte bara komma överens i 18 års tid om ALLT mellan himmel och jord där bådas samtycke krävs. Resor, vaccinationer, skolval, ekonomi, fritidsintressen, skolresor och gud vet allt. Om ni inte kommer överens nu så kan du bara tänka dig hur ni kommer att bråka när den viktigaste personen i era liv är född och prestigen slår i taket och ångesten stiger när man känner att ens ögonsten inte får det han/hon behöver. När man måste säga hejdå till sitt lilla hjärta varannan vecka under hela uppväxten. När man kanske blir sjuk och dör och barnet måste växa upp med bara honom. Är han väl lämpad för det? Skulle du själv vilja växa upp med honom?

Dessutom ska ni gå på samma födelsedagskalas, dop, bröllop mm i resten av era liv i och med att ni blir mor/farföräldrar till samma barnbarn. Era två släkter knyts ihop för alltid. Den biten skulle jag inte vilja när mannen beter sig som den man du beskriver. 

• Mrs Moneybags
    Anonym (been there) skrev 2023-11-10 06:29:07 följande:
    Så du tycker man endast kan dela horror historier? Så less på alla idiotier på familjeliv.

och till ts- det är rätt vanligt att soeciellt
    om ni är
    unga , att ofrivilliga pappan reagerar starkt. Det kan gå bra eller inte. man bör såklart ställa sig in på att vara själv. känner såna med- det har också blivit bra med den utgången.
    Bra för vem? 

Inte för barnet i alla fall som måste växa upp utan pappa. Inte för pappan som inte vill ha barn just nu. Inte för mamman som blir en av alla fattiga och slutkörda ensamstående mammor. 

Om man inte är 40 år gammal och måste skaffa barn pga tidsbrist så finns det ju alternativ. Man kan försöka hitta någon som vill samma som en själv. 
Svar på tråden Abort eller behålla?