• Anonym (snatt)

Hur man klär sig och hur kroppen ser ut. Viktigt för attraktion?

Man hör ofta om att män bör tänka på hur han klär sig, och så är det ett plus att han håller sig i form. Det ökar hans attraktionskraft.
    När jag var yngre så var jag mer intresserad av kläder och jag var i bättre form, hade snyggare kropp. Jag var ändå singel. Tycker inte jag behandlade kvinnor så mycket annorlunda då, jämfört med nu. Många tyckte att jag var rolig och lätt att prata med. Och om jag stötte på nån, så respekterade jag hennes nej och jag tjatade inte, jag blev inte sur. 

Nu är jag inte lika intresserad av kläder längre och är inte i lika bra form som när jag var yngre. Jag har givetvis rena kläder på mig och jag tränar fortfarande men åldern börjar synas. Och kännas.

Så hur viktigt är det att han är välklädd och har snygg kropp?

• Svar på tråden Hur man klär sig och hur kroppen ser ut. Viktigt för attraktion?
  • Anonym (snatt)

Måste ju säga att det känns jobbigt att tänka på att jag inte ens dög när jag var yngre, och var starkare och mer viril. Kvinnor klankade ner på min kropp ändå. Nu när jag är äldre så orkar jag inte träna på samma sätt längre. 

• Anonym (Kvinna)

Det är ju givetvis inte så att bara de vältränade med snygga kläder kan attrahera en potentiell partner. Men någon som ser snygg och fräsch ut har ju säkerligen bättre förutsättningar att attrahera någon.

Vissa tycker inte att ens partners utseende är så viktigt, utan attraktionen handlar om annat. Medan andra lägger stor vikt vid utseendet.

Jag ser till att hålla mig i form och klä mig fint för min egen skull. För att jag mår bra av det. Men det betyder inte att andra behöver ha samma prioriteringar.

• Anonym (Rosa)

Ser jag tillbaka på vilka män jag har blivit intresserad av så har de sett väldigt olika ut. Något de däremot har haft gemensamt har varit vänlighet, intelligens och kreativitet. Det har mycket större betydelse för mig. Men det är ju jag, det. Massor med män jag finner oattraktiva (dvs de flesta) lever i förhållanden, så uppenbarligen är smaken som baken. 

• Anonym (snatt)
    Anonym (Rosa) skrev 2023-10-05 08:00:06 följande:

Ser jag tillbaka på vilka män jag har blivit intresserad av så har de sett väldigt olika ut. Något de däremot har haft gemensamt har varit vänlighet, intelligens och kreativitet. Det har mycket större betydelse för mig. Men det är ju jag, det. Massor med män jag finner oattraktiva (dvs de flesta) lever i förhållanden, så uppenbarligen är smaken som baken. 

Samma här, jag minns inte vad kvinnorna hade för kläder på sig men jag minns hur de var som personer. De jag fastnat för var snälla och roliga. Ingen av dom var speciellt vältränade heller. De höll igång och var inte överviktiga, men inga fitnesstjejer.
    Ja, man hör ofta att de bra männen är upptagna. Män som är singlar är det ofta nåt fel på.
  • Mandel

Med tanke på att det finns män och kvinnor med olika klädstilar och kroppar som har hittat en partner så är det ju ett bevis för att alla gillar väldigt olika och attraheras av olika saker.

Illusionen från media är ju att man måste vara smal/vältränad, snygg och framgångsrik för att fina en partner och leva ett lyckligt liv, men ser man sig om kring så är det inte så verkligheten ser ut. Korta, långa, smala, tjocka, fattiga, rika osv finns både i lyckliga par och olyckliga par.

Och vad just detta med attraktion och vad man finner attraktivt är väldigt olika från person till person. 
    Kan inte förklara vad det var eller varför det bara sa detta berömda "klick" när jag var på dejt med en man för ett par år sedan. 
    Hade jag haft en "kravspec" på vad jag letade efter så hade han inte fått många avbockningar på den listan kan jag lova, men jag bara föll som en fura trots mängder av olikheter.  
    Nu fungerade det inte utan jag var tvungen att bryta upp, men trots att den lista med för- och nackdelar som jag skrivit över honom innehåller minimalt med fördelar och galet mycket nackdelar så skulle jag gladeligen kasta mig i hans famn om jag fick. Kan inte förklara varför. Jag bara är galet attraherad av en man som visade sig vara asexuell - vilket jag definitivt inte är...

Varit på dejter med bra mycket bättre kap än honom både före och efter uppbrottet, men det har inte klickat och jag vet inte varför.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (snatt)
    Mandel skrev 2023-10-05 08:30:59 följande:

Med tanke på att det finns män och kvinnor med olika klädstilar och kroppar som har hittat en partner så är det ju ett bevis för att alla gillar väldigt olika och attraheras av olika saker.

Illusionen från media är ju att man måste vara smal/vältränad, snygg och framgångsrik för att fina en partner och leva ett lyckligt liv, men ser man sig om kring så är det inte så verkligheten ser ut. Korta, långa, smala, tjocka, fattiga, rika osv finns både i lyckliga par och olyckliga par.

Och vad just detta med attraktion och vad man finner attraktivt är väldigt olika från person till person. 
    Kan inte förklara vad det var eller varför det bara sa detta berömda "klick" när jag var på dejt med en man för ett par år sedan. 
    Hade jag haft en "kravspec" på vad jag letade efter så hade han inte fått många avbockningar på den listan kan jag lova, men jag bara föll som en fura trots mängder av olikheter.  
    Nu fungerade det inte utan jag var tvungen att bryta upp, men trots att den lista med för- och nackdelar som jag skrivit över honom innehåller minimalt med fördelar och galet mycket nackdelar så skulle jag gladeligen kasta mig i hans famn om jag fick. Kan inte förklara varför. Jag bara är galet attraherad av en man som visade sig vara asexuell - vilket jag definitivt inte är...

Varit på dejter med bra mycket bättre kap än honom både före och efter uppbrottet, men det har inte klickat och jag vet inte varför.

Det är därför det är så intressant med alla kvinnor som talar om för män hur män ska vara för att attrahera kvinnor. Om nu kvinnor har olika smak menar jag. Jag har aldrig talat om för en kvinna hur hon ska vara för att attrahera män. Jag vet inte vad andra män gillar för kvinnor. Och det här att många kvinnor klankar ner på mäns kroppar och förlöjligar män. Och säger hur han ska vara som man för att inte framstå som omanlig och avtändande. Jag skulle aldrig säga nåt liknande till en kvinna.
  • fornminne

Men TS, ser du dig omkring, upptäcker du ju att det finns många män som inte är särskilt snygga, som har förhållanden.

Att vara snygg och vältränad underlättar, men är uppenbarligen inte nödvändigt. Män med ölmage och flint har ju också kvinnor?

Har man svårt att träffa någon beror det oftast på annat än utseendet. Jag har sett bilder på incels och vuxna ofrivilliga oskulder. De ser oftast helt normala ut.

Det behöver inte vara något ?fel? på dem heller. En del har kanske egenskaper som stöter bort kvinnor. Andra har kanske bara haft otur, är blyga eller har svårt med socialt samspel. De kan vara bra män, men konkurrensen om kvinnor är hård, eftersom vi har ett mansöverskott och tillgång och efterfrågan ser olika ut.
    Många kvinnor lever hellre ensamma än med en man som inte känns rätt.

• Anonym (Rosa)
    Anonym (snatt) skrev 2023-10-05 08:24:35 följande:
    Samma här, jag minns inte vad kvinnorna hade för kläder på sig men jag minns hur de var som personer. De jag fastnat för var snälla och roliga. Ingen av dom var speciellt vältränade heller. De höll igång och var inte överviktiga, men inga fitnesstjejer.
    Ja, man hör ofta att de bra männen är upptagna. Män som är singlar är det ofta nåt fel på.
    Jag har några personer (kvinnor och män, jag tycker att det är irrelevant i sammanhanget) i min omgivning som är både snygga, smarta och snälla men ändå eviga singlar. Jag tänker att de antingen inte är intresserade av att bli ihop med någon eller så är det något hos dem som gör att de har svårt att knyta an på ett nära plan till andra. De funkar jättebra socialt i de sammanhang där jag träffar dem, men kanske har något hänt dem i livet som gör det svårt för dem att släppa andra inpå livet. En sån grej är ju svårare att ändra än typ av byxor. Och det bär mig emot att kalla det för ett fel. Det är snarare ett bekymmer de bär på. 

Och så kan ju en människa ha otur också. 
  • Mandel
    Anonym (snatt) skrev 2023-10-05 08:42:27 följande:
    Det är därför det är så intressant med alla kvinnor som talar om för män hur män ska vara för att attrahera kvinnor. Om nu kvinnor har olika smak menar jag. Jag har aldrig talat om för en kvinna hur hon ska vara för att attrahera män. Jag vet inte vad andra män gillar för kvinnor. Och det här att många kvinnor klankar ner på mäns kroppar och förlöjligar män. Och säger hur han ska vara som man för att inte framstå som omanlig och avtändande. Jag skulle aldrig säga nåt liknande till en kvinna.
    När ska du sluta älta att alla kvinnor talar om för män hur de ska vara bara för att din syster och någon mer kvinna gjort det till dig? Hur många år? Hur ser tidsplanen ut?

Kommer okända människor på stan eller jobbet fram till dig och klankar ned på din kropp? Klankar okända kvinnor ned på dina manliga vänners kroppar?
    I alla dina trådar och inlägg med detta ältande så verkar ingen av de som skriver stoppa okända människor på stan och klanka ned på dem eller att de klankar ned på männen i sin bekantskapskrets eller familj osv.

Ända gången jag sagt något var när x-maken om och om gnällde om sexbrist och jag till slut sa att jag inte tände på hans ölmage. Hade han gjort något åt den hade jag kanske haft större lust och vi hade haft sex oftare., men han såg inte sin mage som något problem så vad gnällde jag för?
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (snatt)
    fornminne skrev 2023-10-05 08:47:03 följande:

Men TS, ser du dig omkring, upptäcker du ju att det finns många män som inte är särskilt snygga, som har förhållanden.

Att vara snygg och vältränad underlättar, men är uppenbarligen inte nödvändigt. Män med ölmage och flint har ju också kvinnor?

Har man svårt att träffa någon beror det oftast på annat än utseendet. Jag har sett bilder på incels och vuxna ofrivilliga oskulder. De ser oftast helt normala ut.

Det behöver inte vara något ?fel? på dem heller. En del har kanske egenskaper som stöter bort kvinnor. Andra har kanske bara haft otur, är blyga eller har svårt med socialt samspel. De kan vara bra män, men konkurrensen om kvinnor är hård, eftersom vi har ett mansöverskott och tillgång och efterfrågan ser olika ut.
    Många kvinnor lever hellre ensamma än med en man som inte känns rätt.

Jag tycker själv att jag haft otur, men många säger att det inte har nåt med tur eller otur att göra, om man träffar nån.
    Jag är också hellre singel än att bara ta nån för att ha nån. 
    Jag har själv fastnat för olika typer av kvinnor, jag har ingen mall. Nån var slank, nån annan var större. Men de hade nåt, som fick mig att känna saker.
    Det är lustigt, man tycker att kvinnor borde förstå det, eftersom många kvinnor känner samma när de träffar män. Och ändå så är det många kvinnor som ska tala om för män hur han ska vara, och se ut.
Svar på tråden Hur man klär sig och hur kroppen ser ut. Viktigt för attraktion?