Inlägg från: Anonym (Rosa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rosa)

Hur man klär sig och hur kroppen ser ut. Viktigt för attraktion?

Ser jag tillbaka på vilka män jag har blivit intresserad av så har de sett väldigt olika ut. Något de däremot har haft gemensamt har varit vänlighet, intelligens och kreativitet. Det har mycket större betydelse för mig. Men det är ju jag, det. Massor med män jag finner oattraktiva (dvs de flesta) lever i förhållanden, så uppenbarligen är smaken som baken. 

• Anonym (Rosa)
    Anonym (snatt) skrev 2023-10-05 08:24:35 följande:
    Samma här, jag minns inte vad kvinnorna hade för kläder på sig men jag minns hur de var som personer. De jag fastnat för var snälla och roliga. Ingen av dom var speciellt vältränade heller. De höll igång och var inte överviktiga, men inga fitnesstjejer.
    Ja, man hör ofta att de bra männen är upptagna. Män som är singlar är det ofta nåt fel på.
    Jag har några personer (kvinnor och män, jag tycker att det är irrelevant i sammanhanget) i min omgivning som är både snygga, smarta och snälla men ändå eviga singlar. Jag tänker att de antingen inte är intresserade av att bli ihop med någon eller så är det något hos dem som gör att de har svårt att knyta an på ett nära plan till andra. De funkar jättebra socialt i de sammanhang där jag träffar dem, men kanske har något hänt dem i livet som gör det svårt för dem att släppa andra inpå livet. En sån grej är ju svårare att ändra än typ av byxor. Och det bär mig emot att kalla det för ett fel. Det är snarare ett bekymmer de bär på. 

Och så kan ju en människa ha otur också. 
  • Anonym (Rosa)
    Anonym (snatt) skrev 2023-10-05 09:00:00 följande:
    Varför är det irrelevant om det handlar om män eller kvinnor? Menar du att det inte är en skillnad?
    Jag tycker själv att jag haft otur. Jag har försökt med de jag var intresserad av. Tog första steget, precis som många tycker att män "ska" göra. Det gjorde jag irl. Sen så har jag försökt på nätet. Så som andra gör, som lyckas träffa nån där.
    Jag ser iaf ingen skillnad. Anknytningsproblem är vad det är oavsett kön. 
  • Anonym (Rosa)
    Anonym (snatt) skrev 2023-10-05 09:14:18 följande:

Om det nu är så att kvinnor ofta fastnar för andra saker hos mannen, kan vara många olika saker, hans humor t ex., varför hela tiden det där behovet att hitta fel, kritisera och förlöjliga? Och prata för andra kvinnor. Kvinnor gillar män som... Kvinnor vill inte ha...
    Jag förstår mig inte på det. Varför kan inte män få vara som de är? Hur vet kvinnor vad andra kvinnor vill ha?

Anonym (Rosa) skrev 2023-10-05 08:00:06 följande:

Ser jag tillbaka på vilka män jag har blivit intresserad av så har de sett väldigt olika ut. Något de däremot har haft gemensamt har varit vänlighet, intelligens och kreativitet. Det har mycket större betydelse för mig. Men det är ju jag, det. Massor med män jag finner oattraktiva (dvs de flesta) lever i förhållanden, så uppenbarligen är smaken som baken. 

Svar på tråden Hur man klär sig och hur kroppen ser ut. Viktigt för attraktion?