• Mandel

Hur man klär sig och hur kroppen ser ut. Viktigt för attraktion?

Med tanke på att det finns män och kvinnor med olika klädstilar och kroppar som har hittat en partner så är det ju ett bevis för att alla gillar väldigt olika och attraheras av olika saker.

Illusionen från media är ju att man måste vara smal/vältränad, snygg och framgångsrik för att fina en partner och leva ett lyckligt liv, men ser man sig om kring så är det inte så verkligheten ser ut. Korta, långa, smala, tjocka, fattiga, rika osv finns både i lyckliga par och olyckliga par.

Och vad just detta med attraktion och vad man finner attraktivt är väldigt olika från person till person. 
    Kan inte förklara vad det var eller varför det bara sa detta berömda "klick" när jag var på dejt med en man för ett par år sedan. 
    Hade jag haft en "kravspec" på vad jag letade efter så hade han inte fått många avbockningar på den listan kan jag lova, men jag bara föll som en fura trots mängder av olikheter.  
    Nu fungerade det inte utan jag var tvungen att bryta upp, men trots att den lista med för- och nackdelar som jag skrivit över honom innehåller minimalt med fördelar och galet mycket nackdelar så skulle jag gladeligen kasta mig i hans famn om jag fick. Kan inte förklara varför. Jag bara är galet attraherad av en man som visade sig vara asexuell - vilket jag definitivt inte är...

Varit på dejter med bra mycket bättre kap än honom både före och efter uppbrottet, men det har inte klickat och jag vet inte varför.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Anonym (snatt) skrev 2023-10-05 08:42:27 följande:
    Det är därför det är så intressant med alla kvinnor som talar om för män hur män ska vara för att attrahera kvinnor. Om nu kvinnor har olika smak menar jag. Jag har aldrig talat om för en kvinna hur hon ska vara för att attrahera män. Jag vet inte vad andra män gillar för kvinnor. Och det här att många kvinnor klankar ner på mäns kroppar och förlöjligar män. Och säger hur han ska vara som man för att inte framstå som omanlig och avtändande. Jag skulle aldrig säga nåt liknande till en kvinna.
    När ska du sluta älta att alla kvinnor talar om för män hur de ska vara bara för att din syster och någon mer kvinna gjort det till dig? Hur många år? Hur ser tidsplanen ut?

Kommer okända människor på stan eller jobbet fram till dig och klankar ned på din kropp? Klankar okända kvinnor ned på dina manliga vänners kroppar?
    I alla dina trådar och inlägg med detta ältande så verkar ingen av de som skriver stoppa okända människor på stan och klanka ned på dem eller att de klankar ned på männen i sin bekantskapskrets eller familj osv.

Ända gången jag sagt något var när x-maken om och om gnällde om sexbrist och jag till slut sa att jag inte tände på hans ölmage. Hade han gjort något åt den hade jag kanske haft större lust och vi hade haft sex oftare., men han såg inte sin mage som något problem så vad gnällde jag för?
  • Mandel
    Anonym (snatt) skrev 2023-10-05 10:51:04 följande:
    Min poäng är att det här är utbrett, att jag ser att kvinnor anser de kan säga vad som helst till män.
    Du har möjligtvis aldrig funderat på att flytta ifrån den byhåla du uppenbarligen verkar bo i.
    Känns verkligen som inavel om folk inte kan bete sig, så sök dig till en större stad där okända människor definitivt inte bryr sig om vad andra okända människor gör, ser ut eller klär sig.

Sluta umgås med energitjuvarna och gå vidare i livet någon gång.
Svar på tråden Hur man klär sig och hur kroppen ser ut. Viktigt för attraktion?