Hur man klär sig och hur kroppen ser ut. Viktigt för attraktion?
Med tanke på att det finns män och kvinnor med olika klädstilar och kroppar som har hittat en partner så är det ju ett bevis för att alla gillar väldigt olika och attraheras av olika saker.
Illusionen från media är ju att man måste vara smal/vältränad, snygg och framgångsrik för att fina en partner och leva ett lyckligt liv, men ser man sig om kring så är det inte så verkligheten ser ut. Korta, långa, smala, tjocka, fattiga, rika osv finns både i lyckliga par och olyckliga par.
Och vad just detta med attraktion och vad man finner attraktivt är väldigt olika från person till person.
Kan inte förklara vad det var eller varför det bara sa detta berömda "klick" när jag var på dejt med en man för ett par år sedan.
Hade jag haft en "kravspec" på vad jag letade efter så hade han inte fått många avbockningar på den listan kan jag lova, men jag bara föll som en fura trots mängder av olikheter.
Nu fungerade det inte utan jag var tvungen att bryta upp, men trots att den lista med för- och nackdelar som jag skrivit över honom innehåller minimalt med fördelar och galet mycket nackdelar så skulle jag gladeligen kasta mig i hans famn om jag fick. Kan inte förklara varför. Jag bara är galet attraherad av en man som visade sig vara asexuell - vilket jag definitivt inte är...
Varit på dejter med bra mycket bättre kap än honom både före och efter uppbrottet, men det har inte klickat och jag vet inte varför.