• Anonym (snatt)

Hur man klär sig och hur kroppen ser ut. Viktigt för attraktion?

Man hör ofta om att män bör tänka på hur han klär sig, och så är det ett plus att han håller sig i form. Det ökar hans attraktionskraft.
    När jag var yngre så var jag mer intresserad av kläder och jag var i bättre form, hade snyggare kropp. Jag var ändå singel. Tycker inte jag behandlade kvinnor så mycket annorlunda då, jämfört med nu. Många tyckte att jag var rolig och lätt att prata med. Och om jag stötte på nån, så respekterade jag hennes nej och jag tjatade inte, jag blev inte sur. 

Nu är jag inte lika intresserad av kläder längre och är inte i lika bra form som när jag var yngre. Jag har givetvis rena kläder på mig och jag tränar fortfarande men åldern börjar synas. Och kännas.

Så hur viktigt är det att han är välklädd och har snygg kropp?

• Svar på tråden Hur man klär sig och hur kroppen ser ut. Viktigt för attraktion?
  • Anonym (snatt)

Det ironiska är att kvinnor säger en sak, sen gör tvärtom. Jag var omanlig och det var avtändande om jag var blyg eller nervös. Männen de träffade var gulliga när de var blyga och nervösa.
    Ingen av männen de träffade var speciellt vältränade. Tvärtom så var de i många fall överviktiga.

• Anonym (Igen)
    Anonym (snatt) skrev 2023-10-05 08:54:26 följande:
    Jag säger inte alla kvinnor gör det. Men jag ser att fler kvinnor håller på så, än män. Och än en gång, det är inte bara min syster och nån mer kvinna. Det är i stort sett alla kvinnor jag pratat med. Jag har pratat med andra män och de har samma erfarenheter. Och man ser det hela tiden på såna här forum, inte bara här.
    Om du ser rent statiskt på det så har en välklädd, välvårdad och i god form person större sannolikhet att ses som attraktiv av någon annan.

Det är också saker som man kan påverka själv. Att då ge rådet att se över klädsel, vikt, frisyr, hygien för att öka sannolikheten att träffa någon är inte helt fel.

Om en vän kom till mig och var ledsen över sitt singelliv skulle jag ge tips om saker man kan försöka med för att öka möjligheten, Det kanske är hygien, kontaktytor eller något annat
  • fornminne

TS, om du har så dåliga erfarenheter, sluta be kvinnor om råd. Sluta fråga kvinnor vad de tycker. Bry dig inte om vad kvinnor tycker. 

Varför starta tråd efter tråd om det?

Fokusera i stället på vad DU vill med ditt liv, med eller utan partner. Vad du än skriver, har jag svårt att tro att det är vanligt att kvinnor kommer med oombedda råd eller elaka kommentarer bara sådär. Du skriver ju t om att det handlar om dejting-situationer.

Men du har alltså varit på dejter. Blev det någon fortsättning? Om inte, vad tror du själv att det beror på? 

Du skriver att du missade en liggchans ?när du var 26? pga dåliga råd från kvinnor. Du försöker lägga ansvaret utanför dig själv. Får man bara en liggchans på många år, trots att man anstränger sig, handlar det om annat än dåliga råd. Normalt kommer nämligen nya chanser mellan varven.

Mängder med män blir ihop med kvinnor. Även snälla, inte särskilt framfusiga män. Hur tror du de männen gör? 

Jag skriver inte att du får skylla dig själv, jag skriver att du måste sluta lägga ansvaret för dina misslyckanden på kvinnor. Det behöver inte vara någons ?fel? att vissa blir utan. Det kan finnas andra orsaker till att det blir så. Läs mina tidigare inlägg, där står det ju. 

• Anonym (snatt)
    fornminne skrev 2023-10-05 09:50:37 följande:

TS, om du har så dåliga erfarenheter, sluta be kvinnor om råd. Sluta fråga kvinnor vad de tycker. Bry dig inte om vad kvinnor tycker. 

Varför starta tråd efter tråd om det?

Fokusera i stället på vad DU vill med ditt liv, med eller utan partner. Vad du än skriver, har jag svårt att tro att det är vanligt att kvinnor kommer med oombedda råd eller elaka kommentarer bara sådär. Du skriver ju t om att det handlar om dejting-situationer.

Men du har alltså varit på dejter. Blev det någon fortsättning? Om inte, vad tror du själv att det beror på? 

Du skriver att du missade en liggchans ?när du var 26? pga dåliga råd från kvinnor. Du försöker lägga ansvaret utanför dig själv. Får man bara en liggchans på många år, trots att man anstränger sig, handlar det om annat än dåliga råd. Normalt kommer nämligen nya chanser mellan varven.

Mängder med män blir ihop med kvinnor. Även snälla, inte särskilt framfusiga män. Hur tror du de männen gör? 

Jag skriver inte att du får skylla dig själv, jag skriver att du måste sluta lägga ansvaret för dina misslyckanden på kvinnor. Det behöver inte vara någons ?fel? att vissa blir utan. Det kan finnas andra orsaker till att det blir så. Läs mina tidigare inlägg, där står det ju. 

Jag frågar inte kvinnor, de säger det ändå.
    Jag missade inte den liggchansen p g a dåliga råd från kvinnor. Min poäng är att jag inte visade tydligt vad jag ville, trots att jag trodde att hon ville. Många män gör det misstaget och hamnar i kompisfacket. 
  • Anonym (snatt)
    fornminne skrev 2023-10-05 09:50:37 följande:

Några träffade jag bara en gång, vi klickade inte alls, sen var det andra jag träffade några gånger men det klickade inte där heller.
    Tror det beror på att vi inte var rätt för varann.
  • Anonym (snatt)
    Anonym (Igen) skrev 2023-10-05 09:42:21 följande:
    Om du ser rent statiskt på det så har en välklädd, välvårdad och i god form person större sannolikhet att ses som attraktiv av någon annan.

Det är också saker som man kan påverka själv. Att då ge rådet att se över klädsel, vikt, frisyr, hygien för att öka sannolikheten att träffa någon är inte helt fel.

Om en vän kom till mig och var ledsen över sitt singelliv skulle jag ge tips om saker man kan försöka med för att öka möjligheten, Det kanske är hygien, kontaktytor eller något annat
    Det jag pratar om är på en annan nivå. Jag ser det som påhopp när man klankar ner på kroppen och säger att man ska vara på ett visst sätt annars så tycker kvinnor att man är omanlig och det är avtändande.
    Alla är nog överens om att både män och kvinnor har egna saker att tampas med, jag förstår i alla fall att kvinnor har jobbiga saker att kämpa med. Så varför göra tillvaron ännu jävligare för nån genom att hela tiden pika och tala om för andra hur man ska vara?
  • Anonym (Igen)
    Anonym (snatt) skrev 2023-10-05 10:18:59 följande:
    Jag frågar inte kvinnor, de säger det ändå.
    Jag missade inte den liggchansen p g a dåliga råd från kvinnor. Min poäng är att jag inte visade tydligt vad jag ville, trots att jag trodde att hon ville. Många män gör det misstaget och hamnar i kompisfacket. 
    Vi gör alla massor med misstag när det gäller relation. Missbedömer, säger fel saker, gör fel saker. Förhoppningsvis lär vi oss och går vidare

Om en vän till mig är ledsen och berättar om sitt obefintliga kärleksliv eller oklar situation med någon så ser jag det som en förfrågan om råd och tips. 

Samma sak på internet - om någon tar sig tid och skriva om sin problematisk situation om hälsa, jobb eller relation så  ser jag det som en fråga om hjälp och råd. 

Vill man inte ha råd, tips eller refektioner om sitt liv så ska man nog inte berätta om det fär vänner, släkt eller på internet.
  • Anonym (... ... ....)
    Anonym (snatt) skrev 2023-10-05 09:22:37 följande:
    Då har vi det klassiska. Män fastnar i kompisfacket. Han visar inte tydligt vad han vill, så hon tror att han bara ser henne som kompis. Jag missade en liggchans när jag var 26 p g a det. Jag trodde hon ville, men vågade inte förstöra vänskapen. Hon ville men när jag inte försökte nåt, så trodde hon att jag inte ville. Så det ligger ofta på mannen att ta såna initiativ.
    Han fastnade inte alls i något "kompisfack". För vi hade inte ens blivit vänner, inte ens bekanta. 
    Han gick från noll kontakt till "visa intresse" på en gång.
    Det är fel väg att gå i de flesta sammanhang. Utom i vissa fall på krogen/en klubb eller på en dejtingapp- där KAN det fungera.

Att fastna i ett kompisfack är en myt. Det händer verkligen inte alltid. 
    Umgås i stora gäng på fester- där har jag själv vittnat om att folk går från bekanta till vänner till par. Det är så det ofta fungerar. 
  • Anonym (Igen)
    Anonym (snatt) skrev 2023-10-05 10:26:56 följande:
    Det jag pratar om är på en annan nivå. Jag ser det som påhopp när man klankar ner på kroppen och säger att man ska vara på ett visst sätt annars så tycker kvinnor att man är omanlig och det är avtändande.
    Alla är nog överens om att både män och kvinnor har egna saker att tampas med, jag förstår i alla fall att kvinnor har jobbiga saker att kämpa med. Så varför göra tillvaron ännu jävligare för nån genom att hela tiden pika och tala om för andra hur man ska vara?
    Så länge man hänger ut sitt privatliv på internet får man nog vara beredd att folk har åsiker. En del välkomna, andra ovälkomna.

Har man människor i sin omgivning som hela tiden pikar mm och man mår dåligt av det så undviker man de människorna. Jag har haft massor med dryga människor i min omgivning. Jag har lärt mig släppa dumheterna och undvika dem.
  • Anonym (snatt)
    Anonym (Igen) skrev 2023-10-05 10:34:18 följande:
    Så länge man hänger ut sitt privatliv på internet får man nog vara beredd att folk har åsiker. En del välkomna, andra ovälkomna.

Har man människor i sin omgivning som hela tiden pikar mm och man mår dåligt av det så undviker man de människorna. Jag har haft massor med dryga människor i min omgivning. Jag har lärt mig släppa dumheterna och undvika dem.
    Jag pratar om kvinnor jag pratat med irl. Jag har fått en del medhåll från män i andra trådar, att det ser ut såhär, men de flesta ser inte det som jag ser. Sen tror jag att många inte vill se, för de vill inte att ska vara annorlunda.
Svar på tråden Hur man klär sig och hur kroppen ser ut. Viktigt för attraktion?