• Anonym (snatt)

Hur man klär sig och hur kroppen ser ut. Viktigt för attraktion?

Man hör ofta om att män bör tänka på hur han klär sig, och så är det ett plus att han håller sig i form. Det ökar hans attraktionskraft.
    När jag var yngre så var jag mer intresserad av kläder och jag var i bättre form, hade snyggare kropp. Jag var ändå singel. Tycker inte jag behandlade kvinnor så mycket annorlunda då, jämfört med nu. Många tyckte att jag var rolig och lätt att prata med. Och om jag stötte på nån, så respekterade jag hennes nej och jag tjatade inte, jag blev inte sur. 

Nu är jag inte lika intresserad av kläder längre och är inte i lika bra form som när jag var yngre. Jag har givetvis rena kläder på mig och jag tränar fortfarande men åldern börjar synas. Och kännas.

Så hur viktigt är det att han är välklädd och har snygg kropp?

• Svar på tråden Hur man klär sig och hur kroppen ser ut. Viktigt för attraktion?
  • Anonym (Mini)

Sorry men det finns inget kompisfack, det är en dålig ursäkt till er själva. Finns det intresse och attraktion så finns det oavsett om man startar som vänner eller inte. Med dom killkompisar jag har så finns det inte det, vi klickar bara inte på det sättet och har aldrig gjort.

Med nån man så var jag intresserad, visade det på olika (mkt) tydliga sätt. Han tog inte tillräckligt mkt initiativ själv fastän jag visste att han ville, till slut tröttnade jag, det var inte värt att driva igenom något med honom. Med andra har jag fått tillräckligt mkt signaler och då t ex gett en kyss.

• Anonym (snatt)
    Anonym (... ... ....) skrev 2023-10-05 10:33:53 följande:
    Han fastnade inte alls i något "kompisfack". För vi hade inte ens blivit vänner, inte ens bekanta. 
    Han gick från noll kontakt till "visa intresse" på en gång.
    Det är fel väg att gå i de flesta sammanhang. Utom i vissa fall på krogen/en klubb eller på en dejtingapp- där KAN det fungera.

Att fastna i ett kompisfack är en myt. Det händer verkligen inte alltid. 
    Umgås i stora gäng på fester- där har jag själv vittnat om att folk går från bekanta till vänner till par. Det är så det ofta fungerar. 
    Svårt det där. Några kvinnor säger att det inte alls växer fram ur vänskap, andra säger att de var vänner i flera år innan hon plötsligt såg honom på ett annat sätt.
  • Anonym (snatt)
    Anonym (Mini) skrev 2023-10-05 10:39:37 följande:

Sorry men det finns inget kompisfack, det är en dålig ursäkt till er själva. Finns det intresse och attraktion så finns det oavsett om man startar som vänner eller inte. Med dom killkompisar jag har så finns det inte det, vi klickar bara inte på det sättet och har aldrig gjort.

Med nån man så var jag intresserad, visade det på olika (mkt) tydliga sätt. Han tog inte tillräckligt mkt initiativ själv fastän jag visste att han ville, till slut tröttnade jag, det var inte värt att driva igenom något med honom. Med andra har jag fått tillräckligt mkt signaler och då t ex gett en kyss.

Svårt där också, många kvinnor vågar inte visa intresse. Sen så finns det de som säger att kvinnor visst visar intresse, med män de är intresserade av.
  • Anonym (snatt)
    Anonym (Igen) skrev 2023-10-05 10:28:04 följande:
    Vi gör alla massor med misstag när det gäller relation. Missbedömer, säger fel saker, gör fel saker. Förhoppningsvis lär vi oss och går vidare

Om en vän till mig är ledsen och berättar om sitt obefintliga kärleksliv eller oklar situation med någon så ser jag det som en förfrågan om råd och tips. 

Samma sak på internet - om någon tar sig tid och skriva om sin problematisk situation om hälsa, jobb eller relation så  ser jag det som en fråga om hjälp och råd. 

Vill man inte ha råd, tips eller refektioner om sitt liv så ska man nog inte berätta om det fär vänner, släkt eller på internet.
    Ja, ingen är perfekt. Skillnaden är att män förväntas veta hur han ska göra, han ska vara självsäker, och han får inte vara blyg eller nervös. Om en kvinna är det så tycker många män att det är gulligt. Kvinnor tycker också det är gulligt om en man är blyg eller nervös. Men bara om det är en man hon gillar. Andra män får inte vara det, för då är det avtändande.
  • Anonym (Igen)
    Anonym (snatt) skrev 2023-10-05 10:36:57 följande:
    Jag pratar om kvinnor jag pratat med irl. Jag har fått en del medhåll från män i andra trådar, att det ser ut såhär, men de flesta ser inte det som jag ser. Sen tror jag att många inte vill se, för de vill inte att ska vara annorlunda.
    Men sluta umgås med den typen av människor! Skit i dumheterna de säger!

Även jag har mött idioter som säger dumheter. Jag utesluter dem ur mitt liv
  • Anonym (snatt)
    Anonym (Igen) skrev 2023-10-05 10:49:59 följande:
    Men sluta umgås med den typen av människor! Skit i dumheterna de säger!

Även jag har mött idioter som säger dumheter. Jag utesluter dem ur mitt liv
    Min poäng är att det här är utbrett, att jag ser att kvinnor anser de kan säga vad som helst till män.
  • Anonym (Igen)
    Anonym (snatt) skrev 2023-10-05 10:43:03 följande:
    Svårt där också, många kvinnor vågar inte visa intresse. Sen så finns det de som säger att kvinnor visst visar intresse, med män de är intresserade av.
    Både män och kvinnor visar intresse. Det tar några misstag och en del erfarenhet att lära sig förså allt och ändå missar man saker
  • Anonym (snatt)
    Anonym (snatt) skrev 2023-10-05 10:51:04 följande:
    Min poäng är att det här är utbrett, att jag ser att kvinnor anser de kan säga vad som helst till män.
    Några kvinnor skrev här att de tycker att de ska få förlöjliga män och det ska män tåla, han ska kunna skratta åt sig själv. Några drar det så långt att eftersom män våldtar kvinnor så får vi finna oss i att kvinnor säger lite saker till män.
  • Anonym (Igen)
    Anonym (snatt) skrev 2023-10-05 10:46:59 följande:
    Ja, ingen är perfekt. Skillnaden är att män förväntas veta hur han ska göra, han ska vara självsäker, och han får inte vara blyg eller nervös. Om en kvinna är det så tycker många män att det är gulligt. Kvinnor tycker också det är gulligt om en man är blyg eller nervös. Men bara om det är en man hon gillar. Andra män får inte vara det, för då är det avtändande.
    och så var vi tillbaka på ruta ett. Samma ruta där du stått de senaste 15 åren.
  • Anonym (Igen)
    Anonym (snatt) skrev 2023-10-05 10:51:04 följande:
    och så var vi tillbaka på ruta ett. Samma ruta där du stått de senaste 15 åren.
Svar på tråden Hur man klär sig och hur kroppen ser ut. Viktigt för attraktion?