Inlägg från: Anonym (Igen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Igen)

Hur man klär sig och hur kroppen ser ut. Viktigt för attraktion?

Anonym (snatt) skrev 2023-10-05 08:54:26 följande:
    Jag säger inte alla kvinnor gör det. Men jag ser att fler kvinnor håller på så, än män. Och än en gång, det är inte bara min syster och nån mer kvinna. Det är i stort sett alla kvinnor jag pratat med. Jag har pratat med andra män och de har samma erfarenheter. Och man ser det hela tiden på såna här forum, inte bara här.
    Om du ser rent statiskt på det så har en välklädd, välvårdad och i god form person större sannolikhet att ses som attraktiv av någon annan.

Det är också saker som man kan påverka själv. Att då ge rådet att se över klädsel, vikt, frisyr, hygien för att öka sannolikheten att träffa någon är inte helt fel.

Om en vän kom till mig och var ledsen över sitt singelliv skulle jag ge tips om saker man kan försöka med för att öka möjligheten, Det kanske är hygien, kontaktytor eller något annat
  • Anonym (Igen)
    Anonym (snatt) skrev 2023-10-05 10:18:59 följande:
    Jag frågar inte kvinnor, de säger det ändå.
    Jag missade inte den liggchansen p g a dåliga råd från kvinnor. Min poäng är att jag inte visade tydligt vad jag ville, trots att jag trodde att hon ville. Många män gör det misstaget och hamnar i kompisfacket. 
    Vi gör alla massor med misstag när det gäller relation. Missbedömer, säger fel saker, gör fel saker. Förhoppningsvis lär vi oss och går vidare

Om en vän till mig är ledsen och berättar om sitt obefintliga kärleksliv eller oklar situation med någon så ser jag det som en förfrågan om råd och tips. 

Samma sak på internet - om någon tar sig tid och skriva om sin problematisk situation om hälsa, jobb eller relation så  ser jag det som en fråga om hjälp och råd. 

Vill man inte ha råd, tips eller refektioner om sitt liv så ska man nog inte berätta om det fär vänner, släkt eller på internet.
  • Anonym (Igen)
    Anonym (snatt) skrev 2023-10-05 10:26:56 följande:
    Det jag pratar om är på en annan nivå. Jag ser det som påhopp när man klankar ner på kroppen och säger att man ska vara på ett visst sätt annars så tycker kvinnor att man är omanlig och det är avtändande.
    Alla är nog överens om att både män och kvinnor har egna saker att tampas med, jag förstår i alla fall att kvinnor har jobbiga saker att kämpa med. Så varför göra tillvaron ännu jävligare för nån genom att hela tiden pika och tala om för andra hur man ska vara?
    Så länge man hänger ut sitt privatliv på internet får man nog vara beredd att folk har åsiker. En del välkomna, andra ovälkomna.

Har man människor i sin omgivning som hela tiden pikar mm och man mår dåligt av det så undviker man de människorna. Jag har haft massor med dryga människor i min omgivning. Jag har lärt mig släppa dumheterna och undvika dem.
  • Anonym (Igen)
    Anonym (snatt) skrev 2023-10-05 10:36:57 följande:
    Jag pratar om kvinnor jag pratat med irl. Jag har fått en del medhåll från män i andra trådar, att det ser ut såhär, men de flesta ser inte det som jag ser. Sen tror jag att många inte vill se, för de vill inte att ska vara annorlunda.
    Men sluta umgås med den typen av människor! Skit i dumheterna de säger!

Även jag har mött idioter som säger dumheter. Jag utesluter dem ur mitt liv
  • Anonym (Igen)
    Anonym (snatt) skrev 2023-10-05 10:43:03 följande:
    Svårt där också, många kvinnor vågar inte visa intresse. Sen så finns det de som säger att kvinnor visst visar intresse, med män de är intresserade av.
    Både män och kvinnor visar intresse. Det tar några misstag och en del erfarenhet att lära sig förså allt och ändå missar man saker
  • Anonym (Igen)
    Anonym (snatt) skrev 2023-10-05 10:46:59 följande:
    Ja, ingen är perfekt. Skillnaden är att män förväntas veta hur han ska göra, han ska vara självsäker, och han får inte vara blyg eller nervös. Om en kvinna är det så tycker många män att det är gulligt. Kvinnor tycker också det är gulligt om en man är blyg eller nervös. Men bara om det är en man hon gillar. Andra män får inte vara det, för då är det avtändande.
    och så var vi tillbaka på ruta ett. Samma ruta där du stått de senaste 15 åren.
  • Anonym (Igen)
    Anonym (snatt) skrev 2023-10-05 10:51:04 följande:
    Min poäng är att det här är utbrett, att jag ser att kvinnor anser de kan säga vad som helst till män.
    och så var vi tillbaka på ruta ett. Samma ruta där du stått de senaste 15 åren.
  • Anonym (Igen)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2023-10-05 11:31:22 följande:
    Därför att kvinnor är mer selektiva och inte blir attraherade lika lätt. Nu generaliserar jag grovt, men generellt ser det ut så.

Som någon skrev tidigare: Tillgång och efterfrågan ser olika ut.

Fast många män duger bevisligen "som de är", eftersom de har kvinnor. Men uppenbarligen inte alla.

Det kan mycket väl finnas både en och flera kvinnor där ute, som tycker att du duger som du är. Eller skulle tycka det om ni träffades. Men det är svårt att säga när man inte vet hur du ser ut eller ger för intryck IRL.
    Andelen män som aldrig haft en realtion är väldigt lågt. De flesta män har någon gång varit sambo eller gift så helt klart finns det någon för de allra flesta.

Uppfyller man några baskraven, jobb, hygien, egen städad bostad, hyfsat frisk, en smula social kompetens ska det väldigt mycket till för at man inte ska träffa någon.

• Anonym (Igen)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2023-10-05 13:55:49 följande:
    Fast en hel del män uppfyller inte allt det där. Majoriteten gör det, men en ganska stor minoritet brister på en eller flera punkter.

En ganska stor andel kvinnor brister också på en eller flera punkter. Saknar de inte bostad, saknar de jobb eller stabil ekonomi, eller så är hälsan svajig. Eller både och.

Skillnaden är att kvinnor får partners ändå. För män i samma situation är det svårare. Inte omöjligt men svårare.

Jag säger inte att kvinnor ska sänka sina krav, jag konstaterar bara hur det är.

Sen finns det män som är välutbildade, har bra jobb, egen bostad osv, men ändå har det svårt på kvinnofronten. Då är det oftast den sociala kompetensen som brister.

Det du skriver, ett ordnat liv samt "en gnutta" social kompetens kan låta som självklarheter, men är inte självklart för alla.
    Det är ungefär lika många kvinnor som män som är utan partner

Jag har inte sagt att det ska vara enkelt att fixa en del saker som underlättar som jobb, social komptens mm. Men, om man när är olycklig och ensam kanske det är där man ska försöka lägga fokus och förbättra. Det går att förbättra sin sociala kompens.

Sen, om man ser på alla män ocj kvinnor så är det väldigt få som aldriga har haft ett seriöst förhållande. Så även om man har brister så är det inte omöjligt. Ofta finns det en del att göra själv för förbättra möjligehten. Ibland är det så pass enkelt att man aldrig träffar   män/kvinnor som man skulle kunna var intresserad av. Man låser fast sig vid Tinder och när det inte funkar ger man upp. Då kan en metod vara att ge sig ut och träffa folk på annat sätt, resor, hobby, föreninggar, kurser odyl. Både för att utveckla sin sociala kompetens och helt enkelt träffa flera möjliga.

• Anonym (Igen)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2023-10-05 14:44:58 följande:
    Visst kan man göra mycket själv. Något annat har jag inte påstått.

Ursprungsfrågan gällde TS fråga varför män inte duger som de är, när kvinnor gör det. Jag svarade att kvinnor är mer selektiva samt har delvis andra preferenser än män. Generellt alltså.

Men jag svarade också att många män ju bevisligen duger. Även helt vanliga män, eftersom de har partners.

Det finns ungefär lika många kvinnliga som manliga singlar ja, men det betyder inte att förutsättningarna är lika. Kvinnor är oftare än män, singlar för att de trivs med det, eller inte hittar en man som duger. Inte för att ingen man vill ha henne.

Mycket tyder också på att en större grupp kvinnor "delar" på en mindre grupp attraktiva män, antingen samtidigt eller efter varandra. Varpå fler män än kvinnor "blir över".

Exempel: Under en tioårsperiod är Kalle ihop med Stina, Petra och Frida. Under samma period är Emil ihop med Frida. Pelle är inte ihop med någon.

I exemplet ovan blir ingen kvinna utan partner, däremot en av männen. Trots samma antal män och kvinnor.

På samhällsnivå blir förmodligen även en del kvinnor bortvalda, men betydligt fler män.

Kalle representerar de eftertraktade männen, Emil genomsnittsmannen och Pelle en mindre men växande grupp män.
    Men med tanke på att de allra flesta mänen någon gång i livet har en seriös relation så är gruppen Pelle representerar väldigt lite.

Om man sen börjar detaljstudera Pelle och hans likar och se vad de själva kan göra för att äka sin atttraktion är det vanligtvis en hel del, allt i från hygien, vårdat utseende, jobba med sin social kompetens, jobba med sina kontaktytor osv.

Men det är en sannolikhetsfunktion, inget man gör kommer till 100% garantera en relation. Men den kanske kan flytta sannolikheten från 5% till 75%
Svar på tråden Hur man klär sig och hur kroppen ser ut. Viktigt för attraktion?