• freddesson88

8 månader sedan jag skiljde mig, min fd har träffat ny

Jag och min fd fru skiljde oss för 8 månader sedan, efter nästan 9 år ihop och vi har en son på snart 2 år, gemensam vårdnad. Och jag kände efter kanske 5 månader att jag kommit över min fd, men nu är det såhär att hon har träffat en ny och ska flytta ihop med honom, och det känns som ett hårt slag i magen. Jag själv har dejtat några men ingen som kändes rätt, är det så att jag inte kommit över min fd än eller vad är det som sker? varje gång vi har överlämning av sonen så mår jag dåligt bara jag ser henne, hon är alltid finklädd och mycket smink. Vilket gör att jag mår väldigt dåligt. Snälla om någon varit med om liknande, hur gör jag för att orka gå vidare ? Mvh Fredde

• Svar på tråden 8 månader sedan jag skiljde mig, min fd har träffat ny
  • Anonym (D)

Har du något val? 

Hon lär knappast komma tillbaka. 

• Anonym (000)

Ja så kan det bli. Inte något konstigt att träffa en ny, däremot lite snabbt att flytta ihop kan jag tycka. 

• MonicaE

Ni har ju skilt er av en anledning. Men har man levt ihop och har barn är det inte så konstigt att man känner i maggropen när den andra blir förälskad och bygger en tillvaro med någon annan. Då blir det så definitivt och tankar på om man gjorde rätt val dyker upp. Särskilt om man inte själv träffat någon. Tänk på vad det var som gjorde att ni gick skilda vägar och fokusera på det när ni ses. 

• freddesson88
    MonicaE skrev 2023-09-02 12:56:37 följande:

Ni har ju skilt er av en anledning. Men har man levt ihop och har barn är det inte så konstigt att man känner i maggropen när den andra blir förälskad och bygger en tillvaro med någon annan. Då blir det så definitivt och tankar på om man gjorde rätt val dyker upp. Särskilt om man inte själv träffat någon. Tänk på vad det var som gjorde att ni gick skilda vägar och fokusera på det när ni ses. 

Ja känslorna fanns inte där längre och vi levde ihop men bara som "vänner", ingen fysisk närhet osv
  • Guldnovan

Det där är vanligt efter en separation. Så länge ingen dejtar eller startar upp ett nytt förhållande kan det mesta löpa smärtfritt. Men när en träffar en ny så kan helvetet braka lös och inget funkar längre. Även den som ev. initierade skilsmässan kan börja tveka eller bli rasande. 
    Ta det lugnt nu. Du skriver ju själv att ni levde som vänner och ni är båda fria att uppleva kärlek med någon ny. 

• Postman

Fokusera på ditt egna liv och bry dig inte om vad ditt ex gör. Bygg dig ett eget nytt liv, ni har skilt er och ni lever nu separata liv och var och en gör nu som man själv vill. 

• freddesson88
    Guldnovan skrev 2023-09-02 13:30:13 följande:

Det där är vanligt efter en separation. Så länge ingen dejtar eller startar upp ett nytt förhållande kan det mesta löpa smärtfritt. Men när en träffar en ny så kan helvetet braka lös och inget funkar längre. Även den som ev. initierade skilsmässan kan börja tveka eller bli rasande. 
    Ta det lugnt nu. Du skriver ju själv att ni levde som vänner och ni är båda fria att uppleva kärlek med någon ny. 

Tack för bra råd  :)
  • freddesson88
    Postman skrev 2023-09-02 13:35:12 följande:

Fokusera på ditt egna liv och bry dig inte om vad ditt ex gör. Bygg dig ett eget nytt liv, ni har skilt er och ni lever nu separata liv och var och en gör nu som man själv vill. 

Tack för bra råd :)
  • Anonym (xxx)

Jag lämnade mitt ex efter 5 år, 
    Vi bara bråkade o han beteende var vidrigt.
    Jag älskade honom fortfarande o han tog det inte så bra men lät mig gå.
    När han efter knappt 4 månader, träffade en ny så vart han plötsligt den som jag föll för, då vi träffades.
    Skötte sin hygien, hade skaffat sig ett jobb, jag fick höra hur kärleksfull han var mot henne o jag fick tyvärr se det också.
    Han hade flyttat ifrån lägenheten han vägrade flytta ifrån när vi var tillsammans.
    Han var långt ifrån den slusken jag hade lämnat o han hade satt gränser mot sina föräldrar.
    Jag frågade honom varför han kunde göra denna förändring för henne men inte för mig.
    O fick svaret, att han hade inte fattat det o när han hade gjort det så träffade han henne innan han hade vågat försöka få mig tillbaka. 
    Vi pratade om att göra ett nytt försök men så fick han veta att hon var gravid o han kunde inte välja, så jag valde åt honom. 

Tyvärr är det väl så att många slutar försöka ändra på det som inte funkar, slutar att göra det lilla extra i det förhållandet de har o när de sen träffar någon ny, så har de lärt sig av sina misstag o blir/ger den nya partnern den bättre versionen av sig själva, de aldrig gav i tidigare förhållanden.  

Du kanske ser det du saknade i ert förhållande hos henne nu.

Svar på tråden 8 månader sedan jag skiljde mig, min fd har träffat ny