freddesson88 skrev 2023-09-03 10:38:14 följande:
Okej de låter bra, jag är verkligen nere på botten just nu och har haft självmordstankar, men jag får hjälp av psykolog och läkare med mediciner, sen tränar jag på gymmet så ofta jag kan. Umgås med vänner osv. Är just nu sjukskriven från mitt jobb pga att jag inte trivs där, så håller på att leta annat, tror det kommer göra en del i mitt mående om jag får nytt jobb. Så ska försöka tänka positivt. Och jag känner att jag vill leva ensam ett tag till, innan kände man att man var tvungen att träffa nån ny för att bli lycklig igen och kunna berätta det till min fd fru, men nu känns det absolut inte nödvändigt längre för jag trivs med att va ensam just nu.
Suicidal tankar i samband med en sån här upplevelse är inte ovanligt, jag hoppas medicinerna kommer hjälpa på det sätt du önskar, annars kommer även dessa jobbiga tankar ge med sig med tiden även om medicinen inte ger rätt effekt direkt.
Grymt bra att du kör på med gymträning, långa promenader kommer också ge dig en kemisk cocktail i hjärnan som har snarlik effekt till psykofarmaka, både lugnande och rogivande.
Så snart du är redo så kommer du hitta någon eller någon hitta dig, ny relation är inget du behöver fundera på nu, det löser sig sen, du kan inte utesluta att det kommer bli bättre då än det varit fram till uppbrottet.
Fokusera på dig nu, till en början får du ta en dag i taget eller tom ibland en timme i taget eller kortare om det blir väldigt jobbigt, snart kan du ta en vecka i taget och så småningom en månad i taget, då lättar det upp och du orkar blicka framåt och planera framtiden mer.
Jobb är viktigt, du behöver ingå i ett sammanhang, känna att du tillför och behövs, att du har ett värde, för känslan av värde får sig en rejäl törn i sånna här situationer.
Kämpa på!