8 månader sedan jag skiljde mig, min fd har träffat ny
Jag och min fd fru skiljde oss för 8 månader sedan, efter nästan 9 år ihop och vi har en son på snart 2 år, gemensam vårdnad. Och jag kände efter kanske 5 månader att jag kommit över min fd, men nu är det såhär att hon har träffat en ny och ska flytta ihop med honom, och det känns som ett hårt slag i magen. Jag själv har dejtat några men ingen som kändes rätt, är det så att jag inte kommit över min fd än eller vad är det som sker? varje gång vi har överlämning av sonen så mår jag dåligt bara jag ser henne, hon är alltid finklädd och mycket smink. Vilket gör att jag mår väldigt dåligt. Snälla om någon varit med om liknande, hur gör jag för att orka gå vidare ? Mvh Fredde
Har inte varit med om exakt samma sak, men min fru lämnade mig för en annan man. Deras lömska plan var dock att se till att mitt och fruns förhållande skulle bli så dåligt att vi båda skulle vilja skiljas, och sedan kunde den nya mannen dyka upp några månader senare. Mycket stämmer tyvärr in på det du skriver, och jag tänker därför att det är mycket möjligt att ditt ex och den andra mannen träffades medan ni fortfarande var ihop och att hon därför såg till att ni "gled isär".
Oavsett så är situationen som den är, och hur jäkligt det än kan kännas just nu måste du bara bita ihop och tänka att varje dag kommer bli lättare än den förra. Du har din son, så fokusera 100% på honom och strunta i tanten som värpte fram honom.
När jag var i din situation så sa alla att det blir bättre med tiden, och det är en klyscha. Men den stämmer, så fokusera på dig själv och håll dig i bra trim vilket du verkar göra. Mycket gym/jogg och inte mycket alkohol.
När du ser exet så fokusera inte på hur snygg eller fräsch hon ser ut. Möt inte ens hennes blick utan fokusera på sonen när det är överlämning. Tänk på att exet är en looser som går miste om en kille som dig.
Se till att aktivera dig när du är ensam. Träffa andra män (t.ex. i samband med träning) så att du hamnar i meningsfulla sammanhang. Förstår att jobbet är tungt just nu, men det är annars bra att ha ett jobb som man måste fokusera på så att man inte sitter hemma och grubblar för mycket. Kan du hitta ett annat jobb eller sysselsättning om dagarna?