Anonym (xxx) skrev 2023-09-02 14:22:18 följande:
Jag lämnade mitt ex efter 5 år,
Vi bara bråkade o han beteende var vidrigt.
Jag älskade honom fortfarande o han tog det inte så bra men lät mig gå.
När han efter knappt 4 månader, träffade en ny så vart han plötsligt den som jag föll för, då vi träffades.
Skötte sin hygien, hade skaffat sig ett jobb, jag fick höra hur kärleksfull han var mot henne o jag fick tyvärr se det också.
Han hade flyttat ifrån lägenheten han vägrade flytta ifrån när vi var tillsammans.
Han var långt ifrån den slusken jag hade lämnat o han hade satt gränser mot sina föräldrar.
Jag frågade honom varför han kunde göra denna förändring för henne men inte för mig.
O fick svaret, att han hade inte fattat det o när han hade gjort det så träffade han henne innan han hade vågat försöka få mig tillbaka.
Vi pratade om att göra ett nytt försök men så fick han veta att hon var gravid o han kunde inte välja, så jag valde åt honom.
Tyvärr är det väl så att många slutar försöka ändra på det som inte funkar, slutar att göra det lilla extra i det förhållandet de har o när de sen träffar någon ny, så har de lärt sig av sina misstag o blir/ger den nya partnern den bättre versionen av sig själva, de aldrig gav i tidigare förhållanden.
Du kanske ser det du saknade i ert förhållande hos henne nu.
Jag håller med dig i din beskrivning av hur det kan vara.
När man är nykär visar man ofta upp en annan sida av sig själv, kanske en lite bättre. Det ingår ju i det hela.