• Anonym (xxx)

8 månader sedan jag skiljde mig, min fd har träffat ny

Jag lämnade mitt ex efter 5 år, 
    Vi bara bråkade o han beteende var vidrigt.
    Jag älskade honom fortfarande o han tog det inte så bra men lät mig gå.
    När han efter knappt 4 månader, träffade en ny så vart han plötsligt den som jag föll för, då vi träffades.
    Skötte sin hygien, hade skaffat sig ett jobb, jag fick höra hur kärleksfull han var mot henne o jag fick tyvärr se det också.
    Han hade flyttat ifrån lägenheten han vägrade flytta ifrån när vi var tillsammans.
    Han var långt ifrån den slusken jag hade lämnat o han hade satt gränser mot sina föräldrar.
    Jag frågade honom varför han kunde göra denna förändring för henne men inte för mig.
    O fick svaret, att han hade inte fattat det o när han hade gjort det så träffade han henne innan han hade vågat försöka få mig tillbaka. 
    Vi pratade om att göra ett nytt försök men så fick han veta att hon var gravid o han kunde inte välja, så jag valde åt honom. 

Tyvärr är det väl så att många slutar försöka ändra på det som inte funkar, slutar att göra det lilla extra i det förhållandet de har o när de sen träffar någon ny, så har de lärt sig av sina misstag o blir/ger den nya partnern den bättre versionen av sig själva, de aldrig gav i tidigare förhållanden.  

Du kanske ser det du saknade i ert förhållande hos henne nu.

• Anonym (xxx)
    freddesson88 skrev 2023-09-02 14:50:38 följande:
    Exakt så, min fd fru skulle aldrig i livet lämna både jobb eller vänner för att flytta ihop med mig, hon var tydlig mot de i början så jag fick flytta in hos henne, men nu när hon är nykär så offrar hon allt.. Mig är det inget fel på tycker jag , jag ser bra ut och har en vältränad kropp. Men hon lämnade ju mig så måste varit något jag gjort fel, eller så gled vi bara ifrån varandra då vår son fick all fokus..

Mannen jag har ett barn med, vårt förhållande sprack för att han klarade inte av att vara en roll till, så han valde bort mig.
    Så när vårt barn föddes, slutade jag att existera för honom o jag fick sova på soffan i vardagsrummet o när vi var hemma samtidigt så tog han helt över vårt barn o gick undan när jag kom.
    Nyårskvällen bestämde han sig för att inte komma hem o dagen efter packade han sina saker o flyttade ur min lägenhet....han bodde i en oisolerad sommarstuga när vi träffades o jag vägrade bo där när jag vart gravid så vi bodde ihop i en lägenhet jag skaffade. 
    17 år senare har han fortfarande inte träffat någon för han klarar bara av att vara pappa, mammas pojke o anställd. 
    Kanske ni glömde bort varandra o inte gav det som behövdes o det är det du ser nu.

Svar på tråden 8 månader sedan jag skiljde mig, min fd har träffat ny