• Ememem

BIM oktober

När ni testar, testar ni alltid på morgonen? Jag vet att det ofta rekommenderas för att det anses vara koncentrerat, men jag har insett att mitt morgonkiss är väldigt väldigt genomskinligt. Ser inte alls koncentrerat ut.

Funderar på om jag får bättre effekt om jag tar det på dagen/kvällen efter jag hållit mig x antal timmar.

• Ememem

Negativt test idag på äl+9, kändes oerhört tungt då jag plussat med båda mina barn på den här dagen.

Ni som har flera barn sedan tidigare? Har ni plussat på olika dagar med dem?

• Ememem
    Barbrastreisand skrev 2023-10-10 10:16:21 följande:

Stort grattis till er som plussat!
    Själv är man på äl+11 och negativt testa tidigt så blev inget även denna månad.. stort lycka till er som fortfarande väntar in bim🌸 

Man är inte ute förens mensen kommer!

Jag lever iaf efter den devisen just nu. Är på äl+9 och har fått båda mina tidigare plus på den här dagen men inget idag. Men försöker övertala mig själv att det faktiskt inte behöver ske samma cykeldag och det finns faktiskt gott om historier om personer som inte plussat förens cd 14 mm.. 

Ägget fäster ju nånstans mellan dag 6-12 och det är ju först därefter man börjar producera hcg som jag förstått det!
  • Ememem
    Villblimamma98 skrev 2023-10-10 22:36:27 följande:
    Åh! Satt klockan på 04.00(!!) i morgon för att gå upp samma tid som mannen och testa igen innan jobbet. Tror du det kan ge utslag på clearblue digital early?
    När jag plussade på äl+9 med mina två, så fick jag sen gravid 1-2 med cb veckoindikator på äl+10, hade dock ett lite starkare streck än du på äl+9 men tänker att digital early är ju känsligare så borde kunna funka!
  • Ememem
    Villblimamma98 skrev 2023-10-11 04:23:11 följande:
    Herregud! Hoppas inte på kemisk igen!
    Grattis!
  • Ememem
    Syskonförsök skrev 2023-10-11 20:30:58 följande:

Spännande om det betyder två ägg och möjlighet till tvillingar 😉❤️

Dubbel ägglossning sker alltid inom ett 24 h fönster. Sen höjs nämligen progesteronet i kroppen och då kan inte fler ägg lossna, det är därför man inte kan bli gravid när man redan är gravid. 

Däremot kan man ha flera LH stegringar i en cykel, men oftast är det då att ägglossningen misslyckats första gången och sen släpper ägget först andra stegringen. Det har hänt mig, min ena son kom till på en så cykel.  Tempar så vet när ägglossningen faktiskt skedde.

Sen är ju LH testen inte så exakta och kan reagera på flera hormon, det är ju därför vissa får positiva LH test när de egentligen är gravida. 

• Ememem
    babybel95 skrev 2023-10-13 10:20:28 följande:
    //

Har mest bara läst tråden inte skrivit något tror jag. Hade en kemisk grav i augusti. Idag har jag plussat igen 😍 är lycklig men samtidigt fullständigt livrädd, såpass att jag inte riktigt kan njuta än. 

Men en sak jag märkt att när jag blev gravid med min son samt både den kemiska och nuvarande graviditet har jag förutom andra kosttillskott tagit en stor dos D-vitamin. Vet ej om det är det som hjälpt men kanske? Så tips tips.

Hur mycket d vitamin har du tagit då och när?
  • Ememem

Här verkar mensen vara på väg, har haft spottings flera dagar och ikväll var det rött på pappret. Vilken dag registrerar ni som första mensdagen? Om det bara blir rött på pappret vid toabesök eller när det faktiskt rinner?

Skönt att få en kortare cykel igen men min lutealfas verkar bli väldigt kort denna månad. Alltid haft 13-14 dagar när jag tempat tidigare år. Nu var den bara 10-11 dagar. 

• Ememem
    Malmötjej skrev 2023-10-16 18:01:39 följande:

Äl+12 (bim-1). 

Jag kunde inte hålla mig utan tog ett test med babyplan nu på eftermiddagen som visade negativt, alltså helt blankt. Jag känner mig helt förstörd, hade hoppats så och kurvan kändes ändå lite lovande. 
    Jag läste att babyplans känslighet är från 25...
    Kan det vara att det visar negativt för att det fortfarande är för tidigt? 
    Funderar på att springa till apoteket och köpa clearblue. Men orkar samtidigt inte ta ett till negativt test.

Så länge mensen inte kommit är det inte försent.

Jag har dock testat positivt på äl+9 med båda mina med test med känslighet från 25. Tempade båda gångerna så vet med säkerhet när äl inträffade.
  • Ememem
    Quesswhat skrev 2023-10-16 18:09:24 följande:
    Hoppar in här efter att ha följt tråden ett tag men inte vågat skriva upp mig. 
    Jag testade mig på bim, tok blankt. Testade även 3 dar efter bim, tokblankt. Idag, 4 dar efter bim tog jag med cb veckoindikator och jag trodde den skulle bli neg också men icke! 
    Så, tappa inte hoppet än. Sålänge mensen inte kommit, finns det fortfarande hopp :)

Grattis till plus!

Tempar du? Tänker om äl kan ha varit senare?

Vilken vecka fick du på veckoindikatorn?

Svar på tråden BIM oktober