• Ememem

BIM oktober

Anni89 skrev 2023-09-27 22:36:26 följande:

Hej, jag hoppar på denna tråd!

Andra försöket för andra barnet (har en son på 2,5 år). Första försöket var dock lite halvhjärtat då jag inte hade några äl-test utan bara utgick från min normala cykellängd. Har dock inte helt regelbundna cykler och förra månaden var den hela 5 dagar längre än normal, så vi träffade helt fel. Denna månad har jag köpt test som borde bli positivt vilken dag som helst.. Får se när bim blir, men runt mitten av oktober :) Första barnet kom till på första försöket och även om det inte betyder något inför denna gång är det svårt att inte räkna med att det ska gå fort även denna gång.. Men ska försöka ha tålamod! 

Välkommen! Det är så svårt det där, min tvåa kom till på första försöket, ettan tog visserligen ett halvår, men har också svårt att inte räkna med att det inte ska gå fort. Besvikelsen kommer bli enorm om det inte tar sig denna månad. 
  • Ememem

Ni som använder clear blue advance ägglossningstest, använder ni morgonurin? Jag läser på flera ställen att äl test oftast funkar bättre med urin senare under dagen men i instruktionen till cb så står det att man ska använda morgonurin.

mvh Väntar otåligt på glada gubben :)

• Ememem
    Memlan skrev 2023-09-28 07:47:44 följande:
    Gud vet inte vad jag ska tro, har fått ett svagt svagt streck på alla test jag gjort senaste 2 dagarna, strecket var så pass synligt i morse att jag kan se det med blotta ögat utan att lysa/vinkla men fortfarande väldigt svagt men kom dock inom tidsramen, tagit 3 innan där strecket blivit tydligare när det gått ett tag, får jag spökstreck på 4 tester så blir jag galen haha 
    Tyvärr är de där cb testerna ökända för att ge spökstreck men då brukar de ju dyka upp efter tiden och vara väldigt smala.

Hade jag varit du hade jag köpt ett testa tidigt digitalt så får du svart på vitt!
  • Ememem
    Gbgmamma skrev 2023-09-28 07:10:31 följande:

Jag fick ju mens som planerat här om dagen men den slutade på en gång, jag tog ett test idag och får något otroligt svagt streck... Vet inte vad jag ska tro nu.  //

Syns tyvärr inte på bilden, men kvaliteten blir ju inte heller så bra här i forumet. 

Om du är passé beräknad mens känns det som strecket borde vara starkare men vänta två dagar och ta ett nytt.

Testade du innan bim? Tänker om det skulle kunna ha varit en kemisk?
  • Ememem
    Barbrastreisand skrev 2023-09-28 19:38:33 följande:

Nu börjar min ägglossning närma sig! Var och gjorde ett ul idag, såg bra ut med tjock slemhinna och en äggblåsa på 23mm fick även ovitrelle utskrivet. Så nu är det bara hålla alla tummar och tår 🌸 någon mer med äl i dagarna? 

Jag har äl lördag eller söndag enligt NC och FF men har inte ens fått blinkande gubbe på äl testet så börjar känna mig något tveksam till att det blir så.
  • Ememem
    DrömlivetiHD skrev 2023-09-29 18:23:58 följande:

Hej! 

Är det så att ÄL testen ger lite svagt utslag när ÄL börjar närma sig? Jag har tagit ÄL test nästa varje dag i 16 dagar nu och det har varit helt blankt. Men idag kom ett svagt streck. Tror ni ÄL är på ingång då?

Ja, men det kan vara flera dagar med svaga streck men om du haft helt blanka fram tills nu så talar det för att äl är på gång.

En del behöver testa både morgon och kväll för att inte missa stegringen.

• Ememem

Här gick det från rund ring till glad gubbe idag! Stickan är inte helt positiv än, men tänker att jag ska testa lite senare idag också.

Följer jag samma mönster som tidigare så lär ägglossning bli imorgon och tempökning måndag.
  • Ememem
    Startingover skrev 2023-09-30 22:26:20 följande:

Hoppar med här jag också. Bor i Gbg och är 37 år. Har två större barn sen innan men det senaste året har jag och min man velat ha en liten sladdis. Vi upptäckte i Juli att vi var gravida, men när jag var i vecka 15 så fick vi veta att barnet var svårt sjukt så vi fick göra en sen abort. Idag har jag fått första mensen efter aborten och vi vill gärna försöka bli gravida igen även om det känns jätteläskigt att gå igenom allt en gång till. Beräknad BIM är 28 oktober. 

Beklagar förlusten.. kan bara tänka mig hur läskigt det måste vara att försöka igen.

Jag fyller 37 år i nov och vi har en 6 och 8 åring sen tidigare, och gör nu första försöket på en sladdis. Men just det där skrämmer mig mest, risken att kanske inte kunna bli gravid, eller att barnet ska vara sjukt.

Var det efter kub som ni fick veta, eller gjorde ni NIPT?
  • Ememem
    Villblimamma98 skrev 2023-10-01 14:44:35 följande:

Fick positivt ägglossningstest igår och idag har jag fruktansvärt ont på höger sida. Det hugger och molar typ som mensvärk men gör rätt så ont. Kan det vara ägget som släpper?

Låter som att det kan vara det.

Jag fick också positivt äl test igår och ganska säker på att ägglossning har skett idag. Kul att kunna följa någon i den två veckors långa väntan sen? fast jag kommer nog börja testa redan på äl+8-9, fått mina tidigare positiva på äl+9. Beställt nya enkla stickor som ska komma imorgon så jag kommer kunna unna mig att slösa lite.

• Ememem
    Villblimamma98 skrev 2023-10-01 16:25:33 följande:
    Då är det nog det då!

Då får vi vänta o ihop! Jag tänkte också börja testa där någonstans, antagligen nästa måndag (alltså inte i morgon). nu hittar jag inte listan men när har du BIM? Jag brukar få mens på äl + 15 så typ 15 oktober för mig. 

Beräknad bim är 14 okt, dock säger både NC och FF det datumet trots att FF trodde jag skulle ha äl igår och NC idag så lite oklart hur lång min lutealfas är men ca 13-14 dagar tror jag.

Svar på tråden BIM oktober