• Ememem

BIM oktober

Potatisbulle skrev 2023-10-06 15:13:09 följande:
    //

Är i fullständig chock. 

😭❤️

Stort grattis!
  • Ememem
    Höst2023 skrev 2023-10-07 07:21:35 följande:
    // FörvånadÄr i chock. testade helt blankt på äl +11. Så trodde verkligen inte det var något. Men mensen var en dag sen så tog ett test bara för att vara säker, står gravid!!! Kan ett clear blue digita ljuga??? Känns precis som om jag ska gå mens!!!! 
    Grattis!

Aldrig hört om ett digitalt som gett falskt positivt!
  • Ememem
    Villblimamma98 skrev 2023-10-08 07:34:23 följande:

Vad tar ni för eventuella kosttillskott?

Multivitamin som innehåller 400 ug folsyra och omega 3 då jag är väldigt lite fisk så får inte i mig det genom kosten. 

Livsmedelsverket har bra rekommendationer för hur mycket och vad man kan behöva när man är gravid. Även D vitamin är viktig, men det får jag delvis i mig genom multivitaminet och resterande genom kosten.
  • Ememem
    liloma skrev 2023-10-08 07:59:46 följande:
    Känslan visade sig stämma! 😊 Ska ta ett digitalt lite senare och bekräfta, men ett streck är det ju. Nu hoppas jag bara det vill hålla sig kvar!
    Grattis! När hade du bim?
  • Ememem
    Bodbod skrev 2023-10-08 11:11:08 följande:

Grattis till er som plussat! 

Mina fertila flytningar slutade igår, men fick stegeing på äl-test idag ... Så känns som att det inte kommer ta sig. 

Jag o min kille pratade ut lite igår, för oss känns det
    som att försökandet börjar tära lite på sexlivet. Jag kan inte alls njuta som förut bör det hela har ett ändamål. 

Jag tar folsyra och järn. 

Jag har faktiskt insett ett mönster att mina fertila flytningar övergår till krämiga samma dag som ägglossning sker. Och det har varit samma med de två barn jag har. 
  • Ememem
    Villblimamma98 skrev 2023-10-08 12:32:07 följande:

Vaknat upp med otroligt mycket finnar så misstänker mensen kommer om en vecka och inget blev denna gång?Rynkar på näsan

Brukar du få det innan mens? Jag vet att jag fick massa finnar innan jag fick plus med min ena son.
  • Ememem
    Villblimamma98 skrev 2023-10-08 21:39:50 följande:

@ememem testade du idag som du tänkte? Jag ska nog ge mig på ett test i morgon bitti även om jag vet att det är väldigt tidigt...

Ja, helt blankt självklart, men testet verkar iaf inte ge spökstreck. Jag har tänkt testa nu fram till äl+10, har jag inte fått plus då så avvaktar jag nog fram till bim. Har fått båda mina plus på äl+9 och med digitalt på äl+10.

I förmiddags fick jag som kraftiga hugg i nedre delen av magen och ryggen, varade inte så länge, men hoppas lite att det kanske var att ägget fäste.
  • Ememem
    Villblimamma98 skrev 2023-10-08 22:03:40 följande:

Jag håller tummarna, det låter klokt. Jag har fått otroligt mycket mer finnar i ansiktet under dagen. Lite av ett utbrott. Brukar få finnar inmsn mens men inte så pass. Även känt typ som "milda vallningar" och trötthet. Kan mycket väl äv vara tecken på vad som helst eller mens. Men jag hoppas det tyder på något annat. 

Testade du idag? Mitt var tvärblankt, som väntat, men jag har lovat mig själv att jag inte får bli ledsen eller börja tappa hoppet förens efter äl +10.

Dagens graf ser dock rätt lovande ut.
  • Ememem
    bebissugen91 skrev 2023-10-09 17:06:32 följande:

Ser ni äl-dagen som den dagen ni får stegring eller räknar ni det som att det är dagen efter det är ägglossning? 🤔

Dagen efter är nog standard, när äl stegringen sker släpps ägget inom 12-36 h. Har positivt på sån sticka två dagar i rad så verkar mitt ägg släppas dagen efter, dvs samma dag som jag får negativt igen. Jag tempar.
  • Ememem
    Hund12345 skrev 2023-10-09 17:08:41 följande:

min mens brukar vara i 4dagar men nu är vi uppe i 7dagar. Eftersom mensen blivit längre denna gång betyder de då att äl flyttas fram också? 

men mina tidigare barn så har jag aldrig räknat äl eller ältest så kan inte detta alls. känner mig som en nybörjare trots 6 graviditeter ???? 

denna månad så räknar vi med äl test men när ska man börja med dom? 

Nej min äl påverkas inte av hur lång mensen är.
Svar på tråden BIM oktober