Inlägg från: bebissugen91 |Visa alla inlägg
  • bebissugen91

Villblimamma98 

Räknar ni dagen innan äl som den dagen ni får positivt äl test eller dagen innan positivt äl test?

• bebissugen91

Imorse började älgjakten igen. Äl på tis-ons nästa vecka. Har en lite bättre magkänsla inför denna cykeln 
  • bebissugen91
    Macbookpro skrev 2023-10-12 11:27:06 följande:

Så, nu har jag gjort min första spolning av äggstockarna samt fått lite klarhet i mina värden. Hoppas det fäster denna gång. 

Allt såg tip-top ut för mig förutom D-vitaminen. Har tydligen D-vitaminbrist så har fått någon boostervariant av D-vitamin utskrivet. Tydligen kan det påverka möjligheterna något. 

Vidare gick vi igenom min mans resultat och motiliteten på 24% är för låg och med stor sannolikhet anledningen att det tar tid. Efter läkarens rekommendationer kommer han att börja ta Profertil. 

Vi kommer att fortsätta försöka "naturligt" i 3 månader till och om det inte fungerar efter det så kör vi på insemination. Funkar inte det efter 6 gånger så är det något annat som är fel. 

Känns skönt att ha en plan. Dock rätt dyrt att kolla upp privat - hittills har vi betalat 4000 (första mötet + blodprov), 1000 (spermaprov) och 2500 (spolning). Eftersom min spiral inte varit ute mer än ett år är det inte någon landstinget står för.

(har försökt i 6 månader för er som inte har koll)  

Skönt att kunna ha en plan! Hoppas verkligen att ni lyckas inom kort 
    På vilken klinik har ni på påbörjat utredning? Var flödet i äggledarna som det skulle?
  • bebissugen91
    DrömlivetiHD skrev 2023-10-15 12:53:23 följande:
    Är på CD16 nu.. Väntan på ÄL är lika tråkig som väntan på BIM 😅

Nån mer som ska ha ÄL snart? 😊
    Jag har äl på tisdag-onsdag😄 går såååå långsamt 
  • bebissugen91

DrömlivetiHD

Jag var också rädd för att missa min 😫 jag tar morgon ich kväll ett par dagar innan jag vet att det borde komma. Sen hade jag lite molvärk igår också så jag hade en misstanke 😊 jag höll mig cirka 3 timmar innan 😊 igår morse var det negativt 😊hoppas såååå detta ska ta sig denna gången, så har man ickså en trevlig julklapp till familjerna 🙈

När har du äl? Är detta första barnet? 😊

• bebissugen91
    DrömlivetiHD skrev 2023-10-16 08:31:15 följande:
    Definitivt starkare streck än igår 😃 Jag kanske också ska ta ett test ikväll då för att se om strecken blir lika starka 😃

Eller kan stegringen varit igårkväll och nu är den redan på väg ned igen? Fick väldigt stark molvärk nu. Så svårt att tro att ÄL ska vara typ imorgon 🤔 Aja, vi ligger ikväll så får vi se 😂 Går ju analysera hur mycket som helst! Haha 
    Vi är på andra försöket, första barnet 😊 
    Tycker du ska ta ett test ikväll 😁 förhoppningsvis närmar du dig en stegring eftersom att strecket var starkare imorse 😊
    Det är som du säger  går att överanalysers hur mycket som helst, min sambo måste tycka jag är knäpp som minutiöst försöker tajma in våra ligg 😂 vi har kört varannan dag (onsdag, fredag, igår) och sen kör vi idag och imorgon. Hoppas verkligen man tajmar in rätt. Iofs ska det ju räcka med en gång kring ägglossning men man vill ju så gärna!
    Vilket försök är ni på? 😊
  • bebissugen91
    DrömlivetiHD skrev 2023-10-16 09:46:51 följande:
    Spännande 😍 Håller tummarna! 

Ja, jag tar ett ikväll och ser vad det säger 😃

Haha det gjorde jag våra 2 andra gånger också. Hade planerat in exakt vilken månad jag ville att första barnet skulle komma 😂 Och det funkade! Men nu får vi se denna gången 😅 Oj då har ni kört på bra ju! 👏 Detta blir första ÄL sen jag tog ut spiralen 😃 

När blir BF om vi blir gravida nu? Hur räknar man nu igen? Från ÄL eller från mensen? 
    Spännande 😁 uppdatera gärna om resultatet 😊

Vilken tur ni haft att det funkade så bra för er!! Hoppas ni inte får vänta allt förlänge för att få ett plus 😊
    Jag har för mig att man räknar från senaste mensen första dag 😊 i vårt fall är det 5 oktober och bf hade varit 10/7 😊
Svar på tråden BIM oktober