Sambo söker inte jobb
Sambon har ekonomiskt bistånd och där är ett undantag gjort att de inte räknar in mina inkomster eller utgifter i beräkningen. Detta på grund av min unga ålder i kombination med att jag är student.Så de räknar enbart hans inkomster och utgifter (utgifterna är halva hyran + halva elen + halva elnätet + halva internet + halva hemförsäkringen).
Han täcker sin del men har inga pengar över till mat eller hobbys därefter på grund av en skuld till sin mamma.
Då han ligger på 0 efter betalningen till mamman så täcker jag upp för hans matkostnad och även en del hobbysaker.
Nu börjar jag tappa lusten att lägga pengar på hans hobby och vill typ enbart betala hans del av maten men inget mer. (Detta då jag känner att han inte söker jobb i den mån han hade kunnat samt att det inte har hänt något på de 3 år vi varit tillsammans. Det bara pratas om framtidsdrömmar men inget görs för att tjäna pengar så vi kan nå dit tillsammans. Bara sitter hemma vid tvn eller hobbysaker.)
- Är det orimligt av mig?
Ska tilläggas att han inte söker alla jobb han kan. Till exempel inget inom vården och han söker inte tjänsten som just nu finns tillgänglig som städare via kommunen. Han har jobbat som städare tidigare men "det var ju ett bra, privat företag" och kommunens städjobb kommer att vara skit enligt honom.
Han söker bara jobb som tilltalar honom och/eller jobb son har med hans utbildningar att göra. Men har får inget trots utbildning.
Han har flera år tomt i sitt CV då han levt på ekonomisk bistånd ("soc-bidrag") i flera år samt utbildat sig en del av det.
Jag har sett hans personliga brev en gång och det var väldigt opersonligt och kort. Han visade att han använde en hemsida där man väljer alternativ I en lista vad man vill lyfta fram hos sig själv samt skriver in företagets namn - resten skriver hemsidan åt dig.