Inlägg från: Anonym (222) |Visa alla inlägg
  • Anonym (222)

Sambo söker inte jobb

Lever ni ihop så ska hans prio 1 vara ert gemensamma liv! Skulden till mamma får han vänta med och lägga de pengarna på mat istället. 
    Det är mitt förslag, om du inte gör slut då, för egentligen tycker jag inte att ni verkar vara redo att leva ihop (eller ja, inte han då).
    Han tycker nog det är skönt att kunna göra lite som han vill och han vet att du har en del pengar. Du har ställt upp oerhört för honom, och om han blir grinig för att du inte vill lägga mer pengar på tex hans hobby så är det verkligen inte ditt problem utan det är hans attityd! Att han så tydligt tänker "våra pengar" om dina pengar är inte ok. Hur gjorde han innan ni möttes? Bodde han hos mamma då eller hade han egen bostad? 

Han "vill inte" saker hit och dit - det är inte ditt ansvar att försörja en vuxen som inte ids söka jobb.
    Jag har en vuxen son som är i liknande sits men är singel (han har dock inte försörjningsstöd). Jag har ofta tänkt på hur han ska lösa saker om han träffar någon. Min son är nog rätt bekväm i hur han lever. Han drar in en del pengar online på lite uppdrag, men han är inte ute och aktivt söker andra jobb. 

Svar på tråden Sambo söker inte jobb