• Noelani

Gravid med BF MAJ 2024!!

Janbo skrev 2023-09-05 10:09:25 följande:
    Ja, haft samma senaste veckorna. Mer senaste 2 dagarna. Känns som om mensen ska starta. Hugger/ilar/krampar/molar?. Ring barnmorska och hör dig för? (om du har möjlighet). Jag hade kunnat ringa om det inte för att jag arbetar hela dagen..

Det är troligen en växande livmoder. Verkar som om vi alla har liknande känsla 😊
    Ja jag tror verkligen också det.. verkar stå lite överallt när man googlar men ville mest höra direkt från andra :)  

Känns dock inte alls som när mensen startar för mig. Den är så jävla ihållande och vidrig varje gång så den går inte att ta miste på haha
    Loidi skrev 2023-09-05 10:14:10 följande:

Tror också på det sistnämnda, växande livmoder. Alla symptomer tyder på det när man googlar (livsfarligt i know haha 😅) 

En dag kvar sen får jag ringa kliniken och säga att det är positivt denna ivfen, känns som en milstolpe och att man kan andas ut genom att det ? är på riktigt.. ? 

Sen blir det en jobbig väntan på vul.. 😔

Ja men eller hur! Skönt att du snart är på TD... Vi testade ju nästan lika tidigt du och jag! Men om jag ska vara ärlig så kommer du imorgon när du ringt känna dig ännu mer förvirrad.. jag fattar fortfarande inte att det här är sant... Ska jag äntligen få bli mamma? GALET!! 

Min gubbe sa igår att han börjar förstå det och det har landat hos honom.. Det var ju bra för honom hahaha

• Noelani
    Loidi skrev 2023-09-05 11:13:00 följande:
    Undra när de bokar vul om de är olika på en 2 dagars och en 5 dagars blastocyst? När satte du in och när fick du vul? 😅
    Oj missat svara! Satte in 14 aug och Vul 18 sept :) 
  • Noelani

Nu tog jag min sista  veckoindilator och den visar 3+ så alltså en stegring från förra veckans 2-3.

Nu kommer jag inte testa något mer och invänta vul 😍

• Noelani
    SaMoE skrev 2023-09-06 07:58:02 följande:

Jag är så nervös 🙏 får fler och fler tydliga symptom, men testade med clearblues tidiga test igår som visade negativt och blev såå besviken.. så nu tänker jag försöka vänta tills iallafall fredag innan jag tar nästa. 
    Men kan man verkligen få så skarpa symptom om det inte är något? När jag läser era symptom känner jag ju igen mig i de flesta ????
    Blir isånafall mitt första, hade ett missfall vid 15 och ett utomkvedshavandeskap vid 20 (tio år sen) så kommer inte alls ihåg hur jag märkte/kände då 😩

Det går inte riktigt att svara på.. jag är i v.6 och har väääldigt få symptom. 

När har du BIM? 
  • Noelani
    SaMoE skrev 2023-09-06 08:27:11 följande:
    Jag förstår det, vill nog mer bara ha stöd än svar egentligen 😅 min sambo har ju ännu mindre erfarenhet och vi har inte berättat för någon att vi ens försöker, så kan inte prata med någon i min närhet 🙈 
    Lördag eller söndag borde bim va, cykeln varierar lite mellan 27-29 dagar ☺️
    Då är det ff tidigt och alla testar inte positivt innan BIM. Många inte förrän ett par dagar efter heller. Så länge du inte har någon mens så är det ett gott tecken! 
  • Noelani
    Lele88 skrev 2023-09-06 08:57:54 följande:

Oj vad konstig den blev?😅 Någon mer teknisk kanske vill snygga till den lite?😂☝🏼

På vilket sätt konstig? 
  • Noelani
    Lele88 skrev 2023-09-06 09:09:15 följande:
    Lite konstiga avstånd och typsnitt bara, men kanske inte är så noga 😅
    Jaha det såg jag inte ens. Haha men brukar tyvärr bli så och svårt att fixa.. Jag kan försöka, ska uppdatera  strax :) 
  • Noelani

Uppdaterar mitt BF då vi räknat fel innan 😊

BF 3/5
    Janbo, 34 år, första barnet och fjärde försöket, KG på tredje försöket 
    Noelani, 40 år, Första barnet, IVF, 10 års försök
    BF 5/5
    Pannkaksmet, 28 år, första barnet och tredje försöket
    BF 7/5
    Bruno97, 26år, mf för ett år sedan så första försöket efter de.
    BF 8/5
    Loidi, 29 år, första barnet, IVF, Första försöket. 
    BF 9/5
    Jennjenn91, 32 år, andra barnet och tredje försöket
    BF 9/5
    Abrakadabra, 31 år, första barnet (försökt länge)
    BF 10/5
    Lele88, 35 år, andra barnet, andra försöket (MF på första)
    BF 13/5
    EmKayBee, 26år, första barnet
  • Noelani
    Lele88 skrev 2023-09-06 09:53:24 följande:

Haha men vaaaa??? Jag ger upp. 

Hahaha fick mig ett gott skratt här iaf 🤣🤣 den där versionen du fick till har jag inte sett förr..
Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!