• Noelani

Gravid med BF MAJ 2024!!

Janbo, 

Åh då förstår jag! Jag är ju 4+0 så alltså precis startat v5 medan 3+6 ff är vecka 4? Så när min klinik då säger ultraljud v7 så är det bara om 2 veckor?

Fan nu gick de fort 🤣

Jag vet ju dock att befruktningen skedde garanterat 12 aug.. Vi gjorde dessutom microinjektion där man tar en spermier och petar in den i ägget så kan nästan veta exakt på minuten när det skedde haha 😅 

Känns konstigt att jag inte har några känningar.. nästan så man vill må illa så det kan få kännas på riktigt.  

• Noelani
    Janbo skrev 2023-08-27 11:43:04 följande:
    Vad häftigt egentligen, att veta sådär exakt 😁 jag blev gissningsvis befruktad den 10 aug men kan ju lika gärna vara 11-12-13.. 😂

Jag tror att vården går efter den faktiska tiden alltså 4+2 och att man då kanske behöver vara i 7+0 (vecka 8) för att få UL? Fast det har jag egentligen ingen aning om.
    Får väl veta när man ringer.. 😂

Mina symptom har lugnat sig (vilket känns läskigt i sig) men det är ju helt individuellt för alla. De flesta känner kanske inte symptom alls såhär i början.
    Det finns ju symptom man kanske inte vet typ halsbränna, hård/lös mage, gasig, kissnödig, yrsel.
    Ja de är väl den lilla fördelen med IVF 😅.. Vi kunde också se på skärmen när embryona ploppade in i livmodern.. Jag hann inte se dock denna omgång (gubben gjorde dock) för det gick så snabbt men ändå rätt coolt.

De är väl också rätt tidigt med flera symptom.. kissnödig är jag mer än vanligt dock men det är allt.

Hur gammal är du föresten? Vi kanske ska lägga till typ ålder i listan och något annat intressant.. när vi blir fler blir det svårt att hålla koll på alla.  Något mer som kan vara intressant? 
  • Noelani
    studerade skrev 2023-08-27 11:59:26 följande:

Tack ❤️❤️❤️ så kul ☺️ med yngsta så lossnade moderkakan och sonen fick syrebrist i v 42 under igångsättning. Förlossningsläkaren sa redan då att om vi ska ha syskon ska jag tillhöra spec mödra och planerat snitt ❤️ vi blev naturlig väg men med lite vitaminer ❤️

Gick allt bra med sonen? 🙏

Vilken lycka att lyckas igen på naturlig väg ❤️ Jag hoppas det inte blir allt för svårt att få ett snitt. Är det MVC eller läkare på sjukhuset som bestämmer det ? 
  • Noelani

Moa00,
    Åh nej 💔💔 Är det mkt eller bara lite? Man har ju hört att man kan blöda även fast det håller sig kvar... Massa kramar till dig oavsett och tummar för att det tar sig snabbt igen ❤️❤️

Studerande,

Bra att de har sån koll på dig nu då och fint att höra att det gått åt rätt håll för honom.

Ja det är vårt första. 10 års försök.. kan ff knappt förstå att det äntligen händer... 🙏🙏

Jag fyller på här då ska kan ni göra samma sak:

Noelani, 39 år, Första barnet, IVF, 10 års försök, BF 4/5 - 2023 

• Noelani
    studerade skrev 2023-08-27 20:50:42 följande:

Wow grattis, vilken overklig känsla 10 år. Så underbart 😍 

BF 4/5 
    Noelani, 39 år, Första barnet, IVF, 10 års försök, 

Studerande. 41 år, femte barnet, naturlig grav, ca 1,5 års försök.  

Ja det hela känns bara mer och mer sjukt haha samtidigt känns det som det är helt rätt tid nu jämfört med 10 år sedan..  Vi har uppnått så mkt annat som vi annars aldrig hade så, så länge detta går vägen känns den långa tiden värt det 🙏

1.5 år är inte så kort det heller.. Och jäkligt fint att se att man kan lyckas på naturlig väg när man är något äldre.. Ser allt fler 40 plussare som lyckas.. ❤️

Har dina tidigare graviditeter känts lika varje gång? 
  • Noelani
    studerade skrev 2023-08-28 12:25:57 följande:
    Jag var nog för snabb att ta ?ut glädjen? i förskott 😭 började blöda idag så får se hur de utvecklas.
    Åh neeeej!! Kramar till dig och Moa00 ❤️❤️❤️
  • Noelani

Janbo, 
    Hur går det för dig ? 
    Har du skrivit in dig någonstans ännu? 
    Det är inte möjligtvis så att du bor i Skåne? Tänkte på att du nämnde Mamma mia som finns i Skåne och Sthlm 😅

• Noelani

Jag tog ett CB veckoindikator nu som gav mig 2-3...
    Eftersom befruktningen skedde 12 aug så måste de väl vara bra ? Alltså inga tecken på avstannade? 

• Noelani
    Linnski skrev 2023-08-29 09:41:58 följande:

Jag har också BF den 7 maj!!

Jag är dock livrädd, för fick ett MA den 17 juli i vecka 10. Och jag är helt chokad att jag nu är i vecka 4 så fort efter. Går konstant och känner av minsta symtom i magen. Men försöker tänka att man får låta kroppen hantera detta.

Välkommen hit ❤️
    Skriv in dig i vår lilla lista 🙏

Åh stackare att du fick genomgå det. Det är dock ovanligt med flera missfall (typ bara 1% av alla kvinnor) så försök tänka på det! Men förstår att det är svårt..

Jag känner ingenting ännu och är 4+2. 
  • Noelani
    Linnski skrev 2023-08-29 10:22:44 följande:

Tack!

Ja man får tänka så! :) 

Jag kände direkt att jag var det. Är en skum känsla man har bara. Nu har jag främst orolig mage samt molande värk i vänster sida. Mår även lite illa. Har bokat tidigt ultraljud om 3 veckor. 

Haha hur skriver man in sig i listan? Är verkligen helt nya här! 

Jag har också VUL om 3 veckor..  känns som en evighet 🙈🙈

Jag har som molvärk av o till men osäker om det beror på progesteronet jag tar 2 ggr per dag. 

Kopiera bara nedan och skriv in dina uppgifter 😍

BF 3/5
    Janbo, 34 år, första barnet och fjärde försöket

BF 4/5
    Noelani, 39 år, Första barnet, IVF, 10 års försök, 

Studerande. 41 år, femte barnet, naturlig grav, ca 1,5 års försök.

Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!